Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Ik wist niet eens dat er een wettelijktermijn was...

Ik heb in februarie van alles aangevraagd en buiten mn rollator en een tiletstoel(die ik overigens niet gebruik omdat ik die po niet zelf naar beneden zou kunnen tillen als hij zou gebruikt zijn) heb ik ook verder nog niks...

3 weken geleden weer iemand gesproken die me met haar hand op haar hart beloofde dat ze me terug zou bellen als ze meer wist....

Pfff moet ik dus weer achteraan...

Oh ik heb wel gelukkig een taxipasje gekregen!

Maar een douchstoel zou ook wel een keer handig zijn

Succes meiden ik hoop dat het nu wel een keer opschiet ook voor jullie
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

He, Nanda, je zou een klacht kunnen indienen.
En hebben ze je eerste termijn van 8 weken officieel per brief uitgesteld? Zo niet, dan kun je ze in gebreke stellen. Dan moeten ze binnen 2 weken alsnog beslissen en anders moeten ze per dag een dwangsom gaan betalen.

Jij ook succes, en fijn dat je wel al iets hebt gekregen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Nanda

er zijn mensen die je hiermee kunnen helpen/ het voor je kunnen doen :
MEE, De Zichtbare Schakel, ouderenadviseur, maatschappelijk werk,
maar misschien is dat geen nieuws.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Mee had ik al ingeschakeld maar die zeggen dat alle aanvragen nu lopen en dat ik er wel zelf achteraan kan bellen...

Ik had al wel een brief gehad met een beslissing(veel langer als 8 weken na de aanvraag) maar omdat ik bv een douchestoel kreeg die zo smal was dat ik klem zat en de leuningen niet opklapbaar waren dus mijn onderkant kon ik niet eens wassen en omdat die stoel ook niet in mijn douchebak paste en toilet boven moest ik zelf maar voor zorgen en nog wat van dit soort dingen.
Douchestoel werd wel weer opgehaald dus nu heb ik daar ook niets voor.
Ben ik gaan bellen en toen zeiden ze dat ze een ander advies zouden sturen(dit was juni/juli) een week of 3 geleden ben ik zelf maar weer gaan bellen en toen kreeg ik te horen dat ze het erg druk hadden gehad maar dat er alsnog een snelle beslissing zou komen.
Ik had ook zo'n oprijplaat aangevraagd om mijn drempel over te kunnen met de rollator, ook nog steeds niet.
Ik hoop volgende week weer de energie te vinden om weer te bellen.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Hi Nanda

MEE heeft een activeringsbeleid: clienten laten doen wat ze zelf kunnen.En zij bepalen dan , als je een slechte m.w. hebt, dat jij het wel zelf kunt. En dat klopt niet.

als je de moed hebt is het mss een idee om je energie te besteden,om ze te vertellen dat je te ziek bent om al die dingen zelf te doen, dat het niet allemaal goed verloopt en dat je het nodig hebt dat er taken voor je worden overgenomen.

Ik word hier zo boos om Nanda, op MEE dus ea, niet op jou.
Het kost vaak minder energie om het dan maar zelf te doen ipv alsmaar weer uitleggen....Als je al die voorzieningen hebt aangevraagd dan is dat een teken dat er veel met je aan de hand is.
en soms willen ze het onterecht niet voor je doen, ik heb dat ook gemerkt bij MEE.
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Het is ook een beetje mijn eigen schuld, ik probeer me altijd groot te houden dus zien ze me niet zo als ik "normaal" ben. en denken ze dat het eigenlijk best mee valt met me..

Begin dat nu pas te beseffen dat ik dat altijd probeer te doen...
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Niet je eigen schuld, maar wel belangrijk om je eigen rol te gaan zien.
ik herken zo Het me groot houden. Ik denk soms weleens dat iedereen dat doet uit een soort van overlevingsinstinct.
Maar als je ziek bent en hulp nodig hebt, werkt het averechts. Om te krijgen wat je nodig hebt, moet je eigenlijk voor je gevoel gaan klagen, terwijl je alleen maar vertelt hoe het is. En met "je"bedoel ik mezelf :)
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

ik weet het....maar idd ik heb altijd het gevoel dat ik niet moet klagen/zeuren...dat moet ik proberen los te laten idd
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Vorige week kreeg ik de afschuwelijke uitslag van de WMO. Krijg geen hulp omdat:
- dr. V. zou hebben gezegd dat alles goed te behandelen en de prognose goed zou zijn.
- Ze geen info op konden vragen bij huisarts (die van alles op de hoogte zou moeten zijn door brieven van behandelaren, wat niet zo is!) en GGZ (waar ik al jaren niet meer ben geweest en wat ze niet eens heeft gevraagd tijdens het gesprek)
- hulp in hun ogen revaliderend is. (knap want een mantelzorgconsulente van dezelfde organisatie zei juist het tegenovergestelde)

Ik snap echt niet hoe die mensen met zichzelf kunnen leven. Vooral de consulente die eerst zei dat ik recht zou hebben op hulp en door had dat dit niet de normale situatie is die vervolgens een draai maakt van 180 graden. De naam van de arts werd pas ook bekend toen ik de brief bij dr. V. opvroeg. Ze blijkt niet van de GGZ te zijn maar van de GGD. Met de info uit het gesprek hebben ze weinig tot niets in mijn ogen gedaan. Ook blijven ze achter de gordijnen hameren op revalideren en dan vooral een revalidatiecentrum, maar ik heb in mijn Lelystad tijd (2010-2011) een jaar intensieve begeleiding gehad van diverse therapeuten. Met de behandelingen waar nog toegevoegde waarde was ben ik doorgegaan. Wat meer kan een mens doen?
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Jemig meis....wat *** kun je er geen bezwaar tegen maken?
stargazertje
Gevorderd lid

Moet ik eerst nog officieel de uitslag krijgen. Het is nu bijna een week later en nog heb ik niets van ze gekregen op papier. En tuurlijk ga ik in verweer, maar het heeft er vorige week flink ingehakt en verweer gaat mega veel energie verbruiken. Kan weinig doen zonder officiële uitslag op papier. Heb wel dus de brief van dr. V. al, een verklaring gevraagd aan de ontspanningstherapeute en een lijst gemaakt van alle doktoren en therapeuten die ik heb gezien. Ik kwam op 28 verschillende mensen uit.

Oh en ik had diverse keren gemeld dat ik 's middags rust. Wanneer bellen ze voor deze uitslag? JUIST 'S MIDDAGS.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Bàlen zeg. Het is op het moment heel moeilijk hulp te krijgen en iedereen die hulp heeft wordt ook gekort. Een ME-vriendin van mij heeft al twee keer bezwaar gemaakt en 't heeft niet geholpen, nu komt er nog een zitting. Ik ben ook al gebeld en ze gaan mij ook korten. Ik heb de energie niet meer om, ook wetend dat 't wsl niet zal helpen, bezwaar te maken.
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid

Pfff, wat zijn ze in vredesnaam aan het doen? Energie die ik nu in mijn huis moet steken (en het wordt duidelijk steeds viezer) kan ik nu niet in andere dingen steken en ze willen ons toch aan het werk hebben? Ze maken ons nu het leven zo vreselijk moeilijk ipv dat ze ons helpen. Veel sterkte Asje.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dankje starga en insgelijks. Dit zijn de gevolgen van de nieuwe bezuinigingen..
Life smells...
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi stargazertje,

Wat een rot nieuws, zeg. Het lijkt mij overduidelijk dat je hulp nodig bent.
stargazertje schreef:- dr. V. zou hebben gezegd dat alles goed te behandelen en de prognose goed zou zijn.
En is dit een uitspraak van Visser?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie