Hier in Nerderland wordt er niets vergoed van het IPNIR. Niet de consulten en ook niet de bloedonderzoeken. Gewoon helemaal niets. Terwijl dat wel op hun website staat, en ze het ook telefonisch blijven verkondigen. Dat vind ik dus echt niet kunnen, want dit is gewoon mensen voorliegen.mjramzy schreef:Ik kom uit België en wist op voorhand dat er niks ging vergoed worden door mijn ziekteverzekering en dit hebben ze mij ook op voorhand telefonisch gemeld. Wanneer je in Nederland woont zouden er wel zaken vergoed worden. Ze werken met 3 labo's en één ervan is een klassiek erkend huisartsen labo en van dat labo krijg je wel terugbetaling van de ziekteverzekering als je in nederland woont. Ik dacht ook als je in nederland woont dat er ook terugbetaling zou zijn voor de consultatie's bij sommige van de artsen, maar dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.Fleur schreef:Ik geloof best dat ze goede onderzoeken doen, het probleem zit hem in het feit dat ze niet eerlijk zijn. Dat er niets wordt vergoed is heel jammer, maar net wat jij zegt, dat is bij de Meirleir ook zo. Het probleem zit er ook niet in dat er niets wordt vergoed, maar in het feit dat ze wel zeggen dat het geheel of gedeeltelijk door de aanvullende verzekering vergoed wordt. Ik heb echter van veel mensen al gehoord dat er helemaal niets vergoed wordt. De Meirleir liegt er tenminste niet over.Dat de testen niet terugbetaald zijn kan IPNIR zelf helaas niet veel aan doen. Dat heb je bv. bij De Meirleir ook en daar ligt het totale kostenplaatje soms 3 tot 4 maal hoger en vaak zijn patiënten daar ook weinig of soms niks met vooruit gegaan. En daar hoor je blijkbaar veel minder gezeur dat het allemaal zo duur is..
Ik weet al van meerdere mensen die dachten dat de bloedonderzoeken grotendeels vergoed zouden worden( was ze gezegd) en die nu een rekening van 600,- euro krijgen voor bloedonderzoeken. Veel van hun hebben dit geld niet eens.