Prof. N. Klimas explains the complexity of CFS in easy words

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MacM
Gevorderd lid

Prof. N. Klimas explains the complexity of CFS in easy words

Bericht door MacM »

Lees hier het artikel in onze database.

"University of Miami ME/CFS Researcher Nancy Klimas, MD, Explains Complexity of Chronic Fatigue Syndrome in Terms That Anybody Can Understand "

(Mod. Zuiderzon)
MacM
Gevorderd lid

Nancy Klimas: ME/CVS for dummies

Bericht door MacM »

En Babelfish maakt daarvan:

De universiteit van Miami ME/van CFS Onderzoeker Nancy Klimas, MD, verklaart Ingewikkeldheid van het Chronische Syndroom van de Moeheid in Termen die om het even wie kan begrijpen ImmuneSupport.com 01-09-2008 Reclame Het volgende artikel benadrukt het werk van Dr. Nancy Klimas, MD, een internationale leider in ME/van CFS onderzoek, en kenmerkt haar beknopte verklaring van de basismechanismen betrokken bij ME/CFS het met vriendelijke toestemming van de kwestie van de Lente van 2007 van Universiteit van de Geneeskunde van Miami, het tijdschrift van Leonard M. Miller Schol van Geneeskunde bij de Universiteit van Miami (FL) wordt gereproduceerd, waar Dr. Klimas Professor van Geneeskunde, Psychologie, de Microbiologie, en Immunologie, en Directeur van de Kliniek van de Allergie en van de Immunologie is. ______________ Ziek en Vermoeid Door Jeanne Antol Krull Na 20 jaar van onderzoek, is de oorzaak van het Chronische Syndroom van de Moeheid nog ontwijkend - maar de artsen en de wetenschappers op de School van de Molenaar van Geneeskunde zijn bij het front van inspanningen om efficiënte behandelingen voor de het afmatten ziekte te begrijpen en te ontwikkelen. In 1984 liep een vrouw die aan zich strenge moeheid, lichaamspijnen, en moeilijkheid het concentreren lijdt in het bureau van klinische immunoloog Nancy Klimas, MD, met een medisch dossier verscheidene dikke duim - het resultaat van bezoeken aan meer dan dozijn artsen. Één stuk van behandelingsraad werd zij gegeven: De "verandering uw haarkleur en krijgt een manicure. U zult."zich beter voelen Maar de patiënt wist beter het, vertellend Klimas eenvoudig, "ik denkt daar iets met mijn immuun systeem verkeerd." Die woorden zouden dramatisch de koers van de academische medische carrière van Klimas veranderen en zouden haar en haar medewerkers op de School van de Molenaar van Geneeskunde bij het front van het begrip van en het proberen om een behandeling voor een het in de war brengen en het afmatten ziekte landen te vinden die om chronisch moeheidssyndroom zou komen genoemd te worden. Als er iets verkeerd met uw immuun systeem waren, Klimas was in Zuid-Florida te zien, en tegelijkertijd was haar praktijk hoofdzakelijk HIV patiënten. Klimas verzond de het bloedsteekproef van de patiënt naar collega Mary Ann Fletcher, PH D., professor van geneeskunde, de microbiologie/immunologie, en psychologie, en vroeg haar "deze om het even welke manier bekijken u hoe." weet Laboratorium van Fletcher deed reeds het groundbreaking werk aangaande de rol van de natuurlijke de moordenaarscellen van het lichaam, die tumorcellen of om het even welke ziekteverwekkers in het bloed doden. De "rapporten van Mary Ann terug, ` zijn Er iets zeer oneven over haar bloedwerk. Zij heeft de functie van de minder natuurlijke moordenaarscel dan wij in de patiënten van eindstadiumcAids zien, en haar immune activeringstellers, ' "rappels Klimas zeer hoog zijn. "Ik riep de patiënt en vertelde haar, ` ik u niet kan vertellen wat verkeerd is, maar uw laboratoria zijn zeer abnormaal.' Zij barstte in scheuren, was zij zo gelukkig te horen iets met haar."verkeerd was Het zou vier meer jaren vóór de Centra voor de Controle zijn van de Ziekte en de Preventie (CDC) zou formeel chronisch moeheidssyndroom bepalen, en de originele definitie zou in tijd veranderen aangezien de wetenschappelijke kennis evolueerde. Vóór toen werd de ziekte chronisch epstein-Barr virussyndroom genoemd, maar die naam werd geëlimineerd als andere virussen en de etiologie kwamen in spel. De ziekte wordt gekenmerkt door diepgaande moeheid die niet door bedrust wordt verbeterd en door fysieke of zelfs geestelijke activiteit kan worden verergerd. Geen kwestie wat de naam of hoe afmattend de symptomen, hen die aan het-hoofdzakelijk leden vrouw- alles van hypochondriacs aan enkel duidelijke crackpots werden genoemd. Na een 17-jaar verzorgingscarrière, vervulde Bonnie Mayer, toen 45 jaar oud, een lifelong droom van het krijgen van een graad in fijne kunsten bij de Internationale Universiteit van Florida. Zij ging op 6 April..1994 naar bed, goed voelend en gelukkig en wekte de volgende zeer zieke dag. De "ruimte spon wild, was ik uiterst duizelig, zieken aan mijn maag, kon ik niet lopen, en ik was zeer zwak," Mayer herinnert zich. Zij werd gediagnostiseerd met een virus, dat het binnenoor of saldomechanisme had beïnvloed, maar het slechtst moest nog komen. Een "week later was ik nog ziek, had ik extreme moeheid, kon ik niet denken, ik kon niet zelfs uit bed worden." In de loop van de volgende zes maanden zou zij zes verschillende artsen raadplegen alvorens zij een chronische moeheidsdiagnose ontving. "Er zijn heel wat mensen die deze ziekte hebben en het niet kennen, en ik was één van hen," Mayer zegt. De patiënten zoals Mayer vonden eind vorig jaar wat rechtvaardiging toen het volledige gewicht van de federale overheid om tegen de ziekte werd gebracht te dragen. Op een nieuwsconferentie in Washington, CDC die van de allereerstee nationale openbare voorlichtingscampagne wordt geschopt op de ziekte. Verzocht om één van slechts een handvol sprekers te zijn werd Klimas, die een halfjaarlijks sabbatical het doen onderzoek naar chronische moeheid voor CDC besteedde. "ik had gewacht op die dag voor een zeer lange tijd," zegt Klimas. "Na het behandelen van meer dan 2.000 chronische patiënten van het moeheidssyndroom over meer dan 20 jaar, heb ik patiënten gezien die boos waren en bij het proberen om hun artsen te overtuigen frustreerden en van degenen hielden dat dit een echte ziekte is. Zij ervaren een niveau van onbekwaamheid gelijk aan dat van patiënten met recent-stadiumcAids en patiënten die ondergaan chemotherapie-en nu hebben zij definitief een krachtige stem aan hun kant." Cdc schat dat 4 miljoen Amerikanen chronisch moeheidssyndroom hebben, en bijna 80 percent van alle gevallen is undiagnosed. Onder die zijn aantallen veteranen met de ziekte van de Oorlog van de Golf die aan symptomen identiek aan chronische moeheid lijden. Het probleem met het maken van een diagnose is dat er geen laboratoriumtest is, en de behandeling wordt gericht slechts op symptoomhulp en betere functie. Meer dan heeft de helft van de patiënten plotseling of scherp begin, gewoonlijk na een virale besmetting. Een "recente prospectieve studie vond de één enkele voorspeller van wie ziek gaat blijven nadat een virale besmetting de strengheid van de aanvankelijke virale besmetting is," zegt Klimas. De "andere patiënten hebben een langzaam begin, lijden zij voor een jaar of twee alvorens zij zij aren't beter enkel wordend realiseren, en tegen die tijd hebben zij veel andere complicerende factoren zoals depressie." Wanneer het over het behandelen van patiënten komt, zegt Klimas u geen chronische moeheidsdeskundige moet zijn - het komt neer over fundamentele klinische principes. De patiënten neigen om drie belangrijke problemen naast moeheid te hebben: slaap verstoring, autonome dysfunctie (vertraagde dalingen in bloeddruk na status), en pijn. "Aangezien u zorg van elk van de stukken, één voor één neemt, begint uw patiënt samen te komen en beter en beter worden," zegt Klimas. "In het bijzonder, doet de patiënt een grote voorwaarts stap de dag u hun slaap beter krijgt. De slaap is een reusachtig deel van het helpen van patiënten beter van bij het begin voelen." Alhoewel de ontdekking van een oorzaak na meer dan twee decennia van het zoeken nog ontwijkend is, hebben de wetenschappers binnen op verscheidene zeer belangrijke gebieden gecentreerd: besmettelijke agenten zoals virussen, problemen met hormoonregelgeving in het endocriene systeem van het lichaam, storingen in de autonome verordening van bloeddruk en impuls, en immunologic dysfunctie. Een multidisciplinaire groep die door Klimas op de School van de Molenaar van Geneeskunde wordt geleid was onder de eerste om immuun systeemabnormaliteiten in chronische moeheidspatiënten te erkennen en te melden. Als directeur van het onderzoek van AIDS op het Medische Centrum van de Zaken van de Veteranen van Miami, werkte Klimas reeds met een bestaand team van onderzoekers UM en VA aan HIV, en zij onttrok in hun deskundigheid voor deze nieuwe slag. "Wij waren dit grote, diverse, multidisciplinaire team in HIV, en ik zei, ` waarom wij het zelfde ding in chronische moeheid niet kunnen doen?' In plaats van het bekijken het myopically door één discipline, zijn wij de groep die zegt, ` Deze systemen allen geïntegreerd zijn om te creëren wat noemen wij chronisch moeheidssyndroom, ' "zegt Klimas. "In het bekijken wat over het algemeen aan iemand met deze ziekte gebeurt, is het gemakkelijk om te zien hoe alles kan haywire gaan. Denk over wanneer u een virus krijgt: U voelt binnen vrij rot, uw immuun systeemschoppen, alles quiets achter beneden, en uiteindelijk zich beter voelt u. In chronische moeheid iets revs omhoog het immune systeem, maar het nooit quiets achter beneden. Bijvoorbeeld, verklaart Klimas, "wat er ook omhoog uw immuun systeem in de eerste plaats kan omhoog beëindigen storend uw slaap heeft bewogen. Wanneer u niet behoorlijk slaapt, nooit gaand in stadium drie en stadium vier slaap, geeft uw lichaam niet de nighttime hormonen zoals cortisol vrij. Een spanningshormoon, cortisol is een groot deel van waarom stil wij ons immuun systeem. Het bereikt wanneer wij ontwaken en stelt 's morgens het immune systeem een hoogtepunt voor de dag terug." Wanneer dat niet gebeurt, het immune systeem dat gisteren werd geactiveerd wordt vandaag meer geactiveerd en de volgende dag, en het begint veel teveel cytokines vrij te geven, die molecules zijn die u kunnen maken helemaal over pijn doen en stadium vier onderbreken slaap. Deze molecules kunnen ook ongunstige gevolgen in de hersenen veroorzaken, die tot cognitieve en geheugenproblemen leidt. "Wat u omhoog beëindigt met is deze wrede cyclus van vrij subtiele dysregulation tussen het het hormoonsysteem van het lichaam, het autonome zenuwstelsel, en het immune systeem," Klimas zegt. "Alles is enkel een weinig van kilter - en in plaats van het helpen van elkaar, vergroten deze systemen samen het probleem." Fletcher, de wetenschapper die het bloed van de allereerste patiënt testte, is de directeur van het Laboratorium van de Immunologie van E. M. Papper Clinical op de School van de Molenaar en het groundbreaking werk sinds de vroege jaren '80 op het immune systeem en, in het bijzonder, op de rol van natuurlijke moordenaarscellen in chronische moeheid heeft gedaan. "Aanvankelijk was het vrij moeilijk om financiering te krijgen," herinnert Fletcher. "Dit werd gezien als hysterical voorwaarde dat de vrouwen op middelbare leeftijd zouden kunnen komen neer met." Fletcher ontving onlangs nieuwe Nationale Instituten de toelage van van de Gezondheid (NIH) om de rol van specifieke peptides-neuropeptide Y (NPY) en dipeptidyl-peptidase te bestuderen (cd26)-in de ontwikkeling van chronische moeheid. Deze molecules zijn belangrijk in de verordening van vele fysiologische en ziekteprocessen in de immune, zenuwachtige, en endocriene systemen. De studie zal het verband tussen bloedconcentraties van NPY en CD26 en de strengheid van chronische moeheidssymptomen onderzoeken. En dat niet allen. Fletcher en Klimas werven nu 150 patiënten voor een longitudinale studie NIH aan van vijf jaar die patiënten bij basislijn, opnieuw op een dag wanneer zij goed voelen, en op een dag zal beoordelen wanneer zij slecht voelen, zelfs als zij naar hun huizen moeten gaan het bloed verzamelen. "Wij gaan een groot menu van immunologic tellers bij elk van deze intervallen bekijken en hen vergelijken bij 90 gezonde onderwerpen," zegt Fletcher. "Wij hopen om te zien welke van de tellers leerzaam zal zijn en zij aan de symptomen zal beantwoorden. Dit zou ons een veel vollediger beeld van de ziekte moeten geven, en hopelijk kunnen wij een menu plaatsen zowel om de diagnose van chronisch moeheidssyndroom te vergemakkelijken als de doeltreffendheid van nieuwe behandelingen te meten." De problemen met het autonome zenuwstelsel, dat cardiovasculair controleert, spijsverterings, en ademhalingsfuncties (evenals het immune systeem), zijn gemeenschappelijk in patiënten met chronische moeheid. Velen hebben moeilijkheid met het verzwakken werktijden en losbolligheid, kort vooral na status. De onderzoekers hebben gevonden veel van deze zelfde patiënten de lage of onder-normale volumes van de rode bloedcel hebben. Klimas en Barry Hurwitz, PH D., professor van psychologie en geneeskunde en deel van het Gedragsonderzoeksprogramma van de Geneeskunde UM Op het Medische Centrum VA, leidden een studie NIH van vier jaar die bekeek of de bloedarmoededrug Procrit deze patiënten kon helpen door hun volume van de rode bloedcel te verhogen. "Onze inleidende bevindingen tonen terwijl de drug hun bloedarmoede verbeterde, verminderde het hun moeheid niet," zegt Hurwitz. "Nochtans, vonden wij er een lichte verbetering van hun capaciteit was betekenend te blijven een langere tijdspanne zonder een daling in bloeddruk. Elk klein stuk wij aan het raadsel kunnen toevoegen zal ons helpen de worteloorzaak of de oorzaken van deze ziekte ontdekken." Een verhoging van spanning speelt een zeer significante rol in het beheren van chronische moeheidssymptomen. "Op een goede dag ik gemakkelijk ver*moeien-I ben kan uit adem krijgen door elkaar gooiend een ei," zegt Bonnie Mayer. "Maar als ik bijzonder lang heb, zware dag, is het veel moeilijker om voor het volgende paar van dagen te functioneren. "Voor me is het leven een aanpassing, en dankzij heel wat familiesteun, is mijn leven zeker beter nu dan het aan het begin van deze reis." was Meer dan 20 jaar heeft de faculteit in het Gedragsonderzoeksprogramma van de Geneeskunde Spanningsbeheer onder patiënten bestudeerd die ziekten hebben die het immune systeem beïnvloeden. Veel van hun vroeg werk concentreerde zich op HIV patiënten, maar er was reden om te geloven dat de spanning ook een grote rol onder chronische moeheidspatiënten speelde. Een studie UM die na Orkaan Andrew in 1992 wordt uitgevoerd vond dat de chronische moeheidspatiënten die in Provincie Miami-Dade leefden en door de spanning van het onweer gingen een ernstige verergering van hun symptomen hadden, terwijl de patiënten in Provincie Broward niet. "Wij vonden ook patiënten die optimistischer waren en hadden socialere steun aangezien zij zich door de orkaan beter bewogen," zegt Michael Antoni, PH D., professor van psychologie en psychiatrie en gedragswetenschappen. "Wij namen deze bevindingen en ontwierpen een studie om het effect van een cognitieve gedrags de interventiegroep van tien weken van het spanningsbeheer te evalueren waarin de chronische moeheidspatiënten technieken om spanning werden onderwezen te behandelen. Wij vonden een zeer positief resultaat bij het betere spanning en symptoombeheer." Aangezien vele chronische moeheidspatiënten vaak niet goed genoeg voelen om regelmatige therapiezittingen bij te wonen, NIH onlangs een uitbreiding van de studie financierde om te zien of kan het zelfde effect door een op telefoon-gebaseerde cognitieve gedragsinterventie van het spanningsbeheer worden bereikt. Een gelijkaardig programma is reeds gevonden voordelig om onder zwakzinnigheidscaregivers te zijn. De volgende grens bestudeert duidelijk genetische factoren in chronische moeheid. De bevindingen bevrijdden in het begin van dit jaar getoonde patiënten hebben een genetische samenstelling die de bevoegdheid van het lichaam om aan verandering beïnvloedt aan te passen. Nemend dat een stap verder onderzoekt, heeft Klimas financiering VA ontvangen om een gen microarray analyse van chronische moeheid en van de Golf de ziektepatiënten van de Oorlog te leiden allebei vóór en na uitoefenen. De "kennis komt bij ons zeer snel nu. Het gaat in efficiënte therapie vertalen, en ik ben zo opgewekt om een deel van het te zijn, "zegt Klimas. "Op een persoonlijk niveau, is het werkelijk belangrijk om te vragen of maakte u een verschil dat heel wat mensen voorbij uw eigen geduldige basis beïnvloedde, en het antwoord is ja, denk ik ik. Maar daar nog te doen a lot more."
Plaats reactie