Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dank je wel senna. Ook op deze vit B12 blog wordt er gewezen op de gavren van vitamine D suppletie.

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... jking.html

Een uittreksel:

Paracelcus arts in de 15de eeuw zei het al: ‘de dosis maakt het gif’.

De toxiciteit van Vit.D verschilt van individu tot individu, volgens de stofwisseling van het individu. De symptomen van een overdosis van Vit.D kan ook variëren bij dagelijks lagere dosis hoeveelheden bij mensen met één of meerdere chronische (auto-immuun) aandoeningen.

Het probleem voor artsen is dat je niet praktisch elke persoon hetzelfde kan adviseren dan wel standaard kunt behandelen. Ieder mens is uniek en anders en dit kan verschillende doseringen van een bepaalde stof vereisen of zelfs niet behandelen kan geïndiceerd zijn.

Wat helend voor de één kan zijn is een marteling voor een ander. Zelfs een therapeutisch Vit.D dosis van ± 1000 I.E (waarvan acte) per dag kan ver strekkende gevolg hebben, en tot klachten doen leiden van één of meerdere systemen in het lichaam.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@marlène Heel interessant, een ander verhaal over vit D. Ik weet wel dat er nog steeds discussie over is. Maar we zullen in de zon wel moeten smeren toch? Mss dan met een lagere beschermingsfactor?
Life smells...
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Ik durf niet eens meer in de zon. Heb al jaren last van zonallergie (rode jeukende blaasjes) en het wordt steeds erger. Dus ik blijf me afvragen hoe ik dat moet aanpakken, met die vit D.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Iig 2x per week vette vis?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo urania

ik zit met een gelijkaardig probleem sinds kindertijd. Desondanks heb ik een jarenlang verblijf in de tropen overleefd. Na een paar jaar had ik er veel minder last van. Nu heb ik na 15 minuten weer prijs.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Vandaag twee afspraken gehad. Eentje viel reuze mee, de jongerenreumatoloog voor één van mijn kinderen. Hij sukkelt al een paar jaar met zijn rug, oogontstekingen, aften in de mond, acne en nog zo wat van die dingen. De kinesist vond dat de rugklachten en oogontstekingen vaak tezamen voorkwamen wat zou kunnen wijzen op de ziekte van Bechterew.

Zelf wilde ik dat hij getest werd op de ziekte van Behcet, dat geeft ook aften in de mond en acne als eerste symptomen.

Wat mezelf betreft, staat die ziekte nog altijd hoog op mijn lijst tezamen met lupus als oorzaak van de ellende.

Boven alle verwachtingen in stemde de reumatoloog toe om de zoon te testen op lupus, Bechterew, Behcet (wat eigenlijk eerder klinische diagnose is) en ook de CD57 omdat die onder de 80 was in mijn geval. Zelf heb ik vit B12 en foliumzuur aangevinkt, vond het wel belangrijk om dat te weten. De zoon mag nog wat foto's laten nemen en naar de oogarts.

De afspraak bij de huisarts is tegengevallen. Ik had gehoopt dat hij het protocol van Augsburg inmiddels had ontvangen om de chlamydia pneumonia uit te roeien maar hij had er niets meer van gehoord en het was hem verder ook helemaal ontgaan. Weggegooid geld noemen ze dat. "Zijn er verder nog klachten?" Ik stond met mijn mond vol tanden, had alleen nog maar zin om snel weg te zijn op dat moment. Voelde me niet meer au serieux genomen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De uitslag van de het Tropisch Instituut is terug. Er is niets gevonden. Geen parasieten of andere tropische beestjes. De longfoto was helder en de echo van de buik was goed afgezien van een dingetje op de lever dat opgevolgd moet worden. Ik hoef dus niet terug.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De pijn in de borstkast komt dus niet van de longen, dat is dus wel duidelijk uit de longfoto's. Dat vermoedde ik ook al omdat het ademen geen probleem vormt.
Gisteren toevallig een slide met de punten van fibromalgie te zien gekregen. De tweede rib bovenaan zou een fibropunt zijn. Mmmmhh, misschien is het dat dan wel.

Prozac zou goed zijn tegen Coxsackie B virus. Als het ook werkt tegen pijn en slecht humeur ga ik het eens overwegen :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

marlène schreef:De uitslag van de het Tropisch Instituut is terug. Er is niets gevonden. Geen parasieten of andere tropische beestjes. De longfoto was helder en de echo van de buik was goed afgezien van een dingetje op de lever dat opgevolgd moet worden. Ik hoef dus niet terug.
Goed nieuws, maar dubbel.
Where the fuck zit DE ziekmaker.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Er is al zeker de chlamydia pneumonia, de coxsackie B1, CMV , adeno en parvo. Pfeiffer durf ik niet meer te zeggen want de antistoffen blijven altijd hoog en de EBV VCA is niet verhoogd.

Babesia was laagpositief en omdat ik in de tropen heb gewoond, zal dat een optie blijven. Het kan ook door andere factoren zijn maar dat heb je met alle testen. Zoveel uitslagen kunnen tegengesproken worden kruisreacties.

Dan heb je de antistoffen tegen lupus die regelmatig opspelen dus het lijf protesteert nog wel.

Mijn VIP is erg verlaagd dus dat is ook al een indicator.

http://pharmrev.aspetjournals.org/conte ... 9.full.pdf

The Significance of Vasoactive Intestinal Peptide in Immunomodulation

Andere mogelijke uitleg over VIP:
Biotoxins bind to damaged leptin receptors in the hippocampus and hypothalamus which results in the deficiency of two important master hormones, namely VIP and MSH.
There is ongoing damage to the hippocampus, hypothalamus, and pituitary when biotoxins are present.

VIP is ook verlaagd na een "brain injury" dus bij ongeval.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Jee Marlène hoe houd je het vol die zoektocht. Sinds de bartonella is gevonden bij mij heb ik het verdere zoeken gestaakt. Ik herken me bovendien in ongeveer alle symptomen.
Zou je toch niet overwegen om DML nog eens naar het geheel te laten kijken? Of vind je dat hij te grof geschut inzet.

Hoe zijn je dagen nu? Lig je soms nog op bed, of ben je meestal wel op de been?
Succes!!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Tjonge Marlene, toch wel een opluchting? Is de chlamydia pneumonia nog te behandelen/te onderdrukken of begin je daar niet aan.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Wat mij betreft stopt het hier qua onderzoeken. Ik heb alles in kaart gebracht wat ik wilde hebben. Er is nog één dingetje dat ik wil weten maar dat ligt op het vlak van auto-immuniteit.

Er is een intracellulaire besmetting, een chronische virale besmetting, een ernstig vit B12 tekort met MCS als gevolg van wellicht, een dysfunctie van de communicatie tussen het zenustelsel en darmstelsel en een auto-immune reactie. Schildklier doet het niet optimaal en bijnieren zijn aan het recupereren. Mijn chronische hoofdpijn blijft een probleem sinds kindertijd, geluidsintolerantie nu ook. Mijn geheugen is een zeef en mijn humeur sinds een jaar om op te schieten.

De hamvraag nu is, wat pak je eerst aan? De bacteriële besmetting of de virale besmetting?

Ik wens eind deze maand terug met LDN te beginnen als immuunmodulator. Onlangs las ik dat LDN ook wel eens het teveel aan glutamaat in de hersenen zou kunnen helpen verminderen. Dat is goed nieuws voor iedereen die aan neuro-degeneratieve ziekten lijdt.

Glutamate excess and its reduction by low dose naltrexone (LDN) are the main facets of the hypothesis proposed by the Cornell pathologist Yash Agrawal in explaining the benefits of LDN described in MS (anecdotally and in clinical trials). In his research, Dr. John Hong a senior scientists at the National Institutes of Health, has shown how glutamate contributes to the disease process in Parkinson’s Disease. In his preliminary studies of low dose opiate antagonists such as naltrexone, Dr. Hong has also shown how these compounds reduce glutamate accumulations and stop disease progression in neurological disorders.


Misschien ook Prozac vragen aan de dokter, dat zou antivirale eigenschappen hebben tegen Coxsackie. Ben ik misschien ineens verlost van dat slechte humeur en wie weet ondefineerbare pijnen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.be/2012 ... viral.html

There is now substantial evidence for a persistent enterovirus infection, particularly coxsackie B viruses in many cases of ME. Patients with ME appears to have a higher prevalence of antibodies against coxsackie B viruses than matched controls. Furthermore, coxsackie B viruses may occasionally be isolated from the faeces as well as skeletal muscle biopsies in patients with ME.
Bron: http://virology-online.com/viruses/Enteroviruses.htm
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ stier

tja, hoe hou ik het vol? Ik had ook bartonella enkele jaren geleden maar nu niet meer. Alleen de LDN en neuraal therapie gebruikt ondertussen. Ondertussen gaat het nog niet zoals het moet, wel een pak beter. Toch nog elke dag een paar uren plat, altijd wat slapen, alles plannen. Een uitschuiver kan wel als er niets speciaals gebeurd is de dagen voordien.

De hormonen zijn een duidelijke spelbreker heb ik gemerkt. Tijdens die week loopt alles telkens fout. Zelfs een vitamientje valt dan slecht. Vorige week 2 x 45 km gereden en vervolgens 3 dagen meer grieperig in bed gelegen dan eruit. Daarna is grieperig gevoel minder maar vermoeidheid slopend. Ik mag niet klagen, het is veel erger geweest maar heb er mentaal geen puf meer voor.

DML, vast een goede arts en in het verleden ben ik er al eens bijgeweest.
Laatst gewijzigd door marlène op 24 okt 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ lulu

de Cpn zou te behandelen zijn absoluut!

Ik heb al eens 6 weken antibiotica gehad enkele jaren geleden maar dat blijkt totaal ongeschikt. Het is een intracellulaire bacterie met drie levensvormen (zoals Lyme) en daarom heb je drie soorten AB nodig.

Op www.cpnhelp.org staat het protocol netjes toegelicht. Het is ontworpen door een arts wiens vrouw MS heeft en bijna volledig is hersteld met dit protocol. Het blijkt ook te werken bij andere ziekten die verband houden met Cpn besmetting.

Dr Schwarzbach geeft ook protocol door aan de huisarts indien deze erom vraagt maar daar is bij de mijne ergens iets misgelopen. Ik wacht 2 maanden na uitslag nog steeds :( Erg frustrerend zo afhankelijk te moeten zijn van derden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie