Hoi annac,
Het Lyme topic is gesloten en daarom zet ik het even hier neer.
annac schreef:==Weet jij hoeveel geld 1 zakje bloed oplevert voor de bloedbank?
Of beter.. hoeveel geld ze daarvoor in rekening brengen, terwijl donoren dat vrijwillig en gratis afstaan?
Weet jij hoe rijk deze organisatie is? ==
Nee. Jij wel?
Een organisatie als Sanquin verdient erg veel geld aan het bloed dat door donoren vrijwillig wordt gegeven. Het wordt ook doorverkocht aan andere landen voor veel geld.
In mijn 'werkbare leven' ken ik Sanquin, zij barsten van de eurootjes het gaat om grote bedragen met veel nullen op de bank.
Als er iets geregeld moest worden voor ingewikkelde legalisaties van documenten (stuk of 100) moest dat altijd met "bloed-spoed" en het liefst meteen klaar, op het laatste nippertje en het liefst
gratis.
Altijd voor een koopje op de eerste rang. Sommige akten ergens anders laten opstellen omdat het goedkoper was. Maar ohw wee als er fouten in die akten waren gemaakt die wij ontdekten en die grote financiële- en juridische consequenties voor Sanquin hadden dan was het janken en kwam men met hangende pootjes terug met de vraag hoe het een en ander op te lossen.
Als dat al mogelijk was dan werd wel het 'uurtarief' in rekening gebracht want vaak was het weer bakken met werk om het een en ander weer recht te kunnen breien.
Groetjes, Louisa