Diederik bij De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

diederik schreef:Ik had geen idee dat het al zolang geleden was da 'k hier nog gepost had...
't Gaat nu al ong. 10 dagen weer een heel stuk beter, ik had er nog niet veel van geschreven maar na 10 dagen mag dat toch al wel.
Ja, ja 10 dagen goed en ons al vergeten :wink:

Ik hoop dat het zo verder mag gaan ! En ik treed graag in je sporen maar dat is momenteel nog een beetje te vroeg (nog maar in week 4)
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Wat fijn zeg! Hoelang ben je nu al bezig eigenlijk?
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

2,5 maanden :)


Een vraagstuk waar ik nog wel mee zit, is of het feit dat ik nog niet echt veel meer doe op een gemiddelde dag, een beschermingsreactie is van het lichaam om het nog even kalm aan te doen, of dat het ook gedeeltelijk komt omdat je gewoon zo gewend bent aan een routine van de hele dag niksdoen, en het natuurlijk bij eender wat moeilijk is om buiten je gebruikelijke 'comfort zone' te gaan.
(Ik doe wel regelmatig een dag vanalles, vaker dan een paar maanden geleden, maar ik bedoel vooral structureel elke dag)

DML zelf zei in ieder geval dat dat normaal gezien zo rond januari zou komen, aangezien hoe goed jej e voelt even voorloopt op wat je lichaam ook echt aankan. We zullen zien.
Ik weet weinig.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ja ik denk dat je alles weer moet gaan opbouwen lijkt me... de conditie van je lichaam en wat je lichaam gewend is te doen is zo laag dat het logisch is dat je niet veel meer doet.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

M'n vader is weer 2-3 weken in het land, dus hadden vandaag afgesproken om nog eens naar 't stad te gaan. Hij kwam me om 3u oppikken (ik sliep tot 1u haha), en iets na middernacht terug thuis afgezet. Alles samen toch 9 uur samen geweest, ging goed :)

Vooral wat cafeetjes gedaan en veel gebabbeld (vorige keer dat hij hier was, was nog voor de bartonella-uitslag); na het eten even mentaal iets minder fris maar ging nog redelijk, en duurde ook niet super lang. Kan ofwel komen door al dat babbelen, of door het omelet (=eieren) / de sorbet daarvoor (=suiker). Of combinatie.

Anyway, daarna nog naar de film geweest, was erg slecht (de nieuwe Batman), maar 3u wakker/oplettend blijven in de cinema zonder weg te zakken, is toch ook al een prestatie.
Morgen nog een hele namiddag spellekes spelen bij vrienden, zien hoe dat afloopt zo zonder rustdag ertussen :)
Ik weet weinig.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Veel hoor! Super dat je dat allemaal weer kan. Zag je vader ook dat het beter met je ging?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Wow Diederik.
Super zeg.
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Wow, wat fijn dat je met je vader naar de stad kon en het goed kon volhouden :D
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Een hele prestatie ! Super !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Gvd, overkomt mij altijd lol. Gisteren rond half 2 gaan slapen, maar ik bleef klaarwakker tot half 7 (!) 's morgens voor ik in slaap viel. Om 11u moest ik eruit voor te gaan stemmen en daarna dus de hele dag met vrienden weg, dus in totaal een uur of 4 kunnen slapen :|
Ik heb het wel goed volgehouden hoor (in de auto nog wel even wat gerust), maar waarom is dit uberhaupt nodig, dat ik altijd net insomnia krijg op de momenten dat ik een goeie nacht slaap nodig heb lol. Had ik 2 weken geleden ook toen ik een weekendje vanalles ging doen, toen sliep ik ong. 5 u die nacht (ging ook wel redelijk, maar toch)
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Je bent niet de enige! Misschien omdat we dan te hard bezig zijn met, nu moet ik echt goed slapen want morgen is een zware dag... Ik weet het ook niet hoor.

Gelukkig dat je toch nog goed hebt volgehouden, en hopelijk was t ook plezant!
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Heel herkenbaar hoor! Wil ik 's nachts goed kunnen slapen dan moet ik me overdag redelijk rustig houden. Anders komt het lichaam in een soort 'overdrive' terecht, een opgedraaide toestand noem ik het altijd. Heeft denk ik met overbelasting van het immuunsysteem te maken en dat er veel (toxische) stoffen vrijkomen als je veel doet. Het zal toch een bepaalde lichamelijke stress hebben gegeven. Maar... het is natuurlijk heerlijk dat je dat allemaal hebt kunnen doen! Heel belangrijk om leuke activiteiten te ontplooien!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ja dat is waar malu, activiteiten zorgen bij mij ook sowieso dat ik slechter slaap. Overdrive noem ik het ook, hihi
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Heel herkenbaar. Niet kunnen slapen omdat je te moe bent :)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Vannacht uiteindelijk 10u kunnen slapen, dus redelijk fris vandaag. M'n hersens zijn wel nog wat overgevoelig voor geluid en drukte enz, na die marteling die ze de afgelopen dagen hebben moeten ondergaan.
'k Heb dus maar besloten het etentje met familie bij m'n zus af te zeggen, maar ga straks nog wel even naar de stad om een cadeautje met haar te kopen.
Ik weet weinig.
Plaats reactie