Hoi Jessie,
Wat je schrijft is erg herkenbaar.
Zelf probeer ik steeds meer te denken: er is wat er is!
Een naam is een soortement manier om het voor jezelf, alswel voor je omgeving, en eventuele behandeling een vorm of plek aan te geven.
Diabetes is hier voor mij een tegenovergesteld voorbeeld, ik werd ziek, extreem hoge bloedsuikers, en daar is een pasklaar antwoord op, het leek bijna Sinterklaas, ik kreeg diverse apparaten( bloedsuikermeter, pennen voor insuline, boekjes etc) een speciale verpleegkundige en werd behandeld met elan.
ME is onduidelijk voor iedereen, simpel omdat het niet zoals in de VS echt erkent wordt.
Natuurlijk heeft dit impact op je mentale functioneren, de kip en ei verhaal. Het laatste wordt dan ook nog eens bevestigd door gemiddeld een behandeling zonder elan: nee het zit tussen je oren is toch de houding gemiddeld, of...elke negatieve optie die jij maar bedenken kunt.
Ik vind de opmerking van Annac ook heel goed hierin, je gezonde collega, heeft een gezonde balans, jij helaas niet.
Als laatste voorbeeld, het heeft mij bijna tien jaar gekost om te accepteren dat werken en vooral studeren niet meer gaat, ik struinde elke advertentie af tegen beter weten in.
Elke dag thuis, heel veel niet kunnen, heel veel gedachten etc.
Dit alles maakt dat je willens of wetens "te" eenzijdig in het leven staat, zie enkel al isolement.
Eenzijdig biedt weinig "gezonde" afleiding en de cirkel is rond.
Terug naar het begin: Jouw klachten zijn belangrijk en maakt dat het is zoals het is.
En als je echt reden hebt om te twijfelen, kies dan voor onderzoek!
Neem jezelf vooral serieus, en als ik het terug lees denk ik, waarom is het altijd zo gemakkelijk om dit tegen een ander te zeggen, en zo moeilijk om zelf te doen.
Sterkte en groet
Arjen