Hoi Lousia,
Dank je wel voor het uitzoeken mbt Winock. De verhalen verbazen me niet, op hun site staat ergens (onder 'zorg' dacht ik) dat zij de cgt methode hanteren en dat gaan we dus niet doen. Punt! Mijn bedrijfsarts kent mij inmiddels een beetje en weet heel goed dat ik dat niet doe en dat ik ertoe in staat ben om een second opinion bij het uwv aan te vragen, als het nodig is.
Heb ik afgelopen zomer ook al gedaan omdat mijn werkgever mij wilde laten reintegreren in Rotterdam en ik dat heb geweigerd. Rotterdam is voor mij met het ov meer dan 2 uur enkele reis en toen had ik nog energie voor 4 uur per dag, is inmiddels krap 3 uur. Er werd door 'onze' man van HR bij gezegd dat zij zonodig een second opinion van het uwv gingen doen, op dreigende toon. En dat als ik dat ging doen, we niet meer on speaking terms waren, op nog veel meer dreigende toon.
Het advies van mijn jurist was juist om het wel te doen dus ik ben dat wel gaan doen.
Toen ik dat vervolgens bij de BA heb gemeld, heeft die dat doorgespeeld aan mijn werkgever en die heeft vervolgens een loonsanctie opgelegd (terwijl ik alleen het formulier nogmaar had aangevraagd). Uiteindelijk heb ik het echt gedaan en hebben zij (mijn werkgever) een loonstop doorgevoerd en zijn daarna met vakantie gegaan. De rapportage van het uwv kwam 2 dagen later maar toen waren de verantwoordelijke heren al vertrokken. Vervolgens heb ik de rapportage bij de vervanger neergelegd en gezegd dat ik verwachtte dat alles zou worden rechtgetrokken (ik had namelijk gelijk gekregen van het uwv) omdat ik anders hopeloos in de problemen zou komen terwijl ik gelijk had. 2 dagen later had ik een brief van de directie in de bus dat alle loonsanctie en -stop zouden worden ingetrokken met terugwerkende kracht, waarvoor hulde ook aan de vervanger.
Ik kreeg een andere casemanager waarmee ik redelijk door 1 deur kan (hij was de genoemde vervanger) en die me in ieder geval een beetje geruststelde door te zeggen dat hij me niet naar Rotterdam zou sturen maar naar Zwolle (is retour 1 uur en 3 kwartier) en we zouden beginnen met 3x3 uur, inclusief reistijd. Niet efficient maar als mijn werkgever dit wil, kan ie het zo krijgen.
Ik wist al hoe mijn BA dacht over ME/CVS en ik weet inmiddels ook hoe dit spelletje gespeeld moet worden. Ik begin de regels steeds meer te doorzien.
Uiteindelijk vond hij Lelystad ook goed, met name ook vanweege het multidisciplinaire team.
En het goede nieuws is (tromgeroffel) dat ik via mijn huisarts een labformulier krijg voor -mma-homocysteine-vitamine D-foliumzuur en oestrogenen. Ik heb gezegd dat dat zowel voor Lelystad als voor de BA was (die dat beiden niet op papier wilden zetten voor me maar soms kan ik heel overtuigend zijn)
Dus best een goed gevoel vandaag.