Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ok dank u! :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Felixloena, hoe gaat het met jouw saga inmiddels? Zit er enige schot in of toch niet?

Morgenochtend heb ik een gesprek ivm mogelijke hulp in de huishouding. Zijn er tips?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ja ik, maar die pb ik je even..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Felixloena, hoe gaat het met jouw saga inmiddels? Zit er enige schot in of toch niet?
Ik heb 4 weken geleden een nieuwe aanvraag ingediend omdat mijn indicatie voor huish. hulp per vandaag is verlopen en tevens weer een scoot en rolstoel aangevraagd (je weet maar nooit of het nu wel lukt, met de diagnose lyme). Veel gebeurt er nog niet, behalve de ontvangstbevestiging heb ik nog geen afspraak voor een huisbezoek. Wel heb ik erachteraan gebeld hoe het zit met mijn hulp omdat er nog geen beslissing is. Omdat ik op tijd heb aangevraagd is de indicatie verlengd tot aan de nieuwe beslissing

Op 29 okt zijn de 8 weken om (beslistermijn), dus laat ze maar lekker sappelen, als ze geen beslissing hebben dan of geen extern advies, kan ik ze in gebreke stellen. Ben benieuwd...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Star,

Ik denk dat mijn tip te laat komt misschien.
misschien voor de anderen?
Doe je zelf niet groter,sterker voor,
beter is te overdrijven ,dat je een heleboel niet meer kan.
mag best vind ik :wink: :)

@Felixloena

We zullen die instantie""s eens laten zien
dat ME-ers doorzetters en vasthoudend zijn.

gewoon volhouden. :wink:
tot je krijgt waar je recht op hebt.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Hey P-roos,

Zie je tip inderdaad net iets te laat.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

hoi Star,
jammer,

Is het goed gegaan je gesprek?
ik hoop zo dat je thuis hulp krijgt.

lieve groetjes,en een aai voor de Cavia dames
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb pasgeleden een medisch adviseur in opdracht van de gemeente bij mij op huisbezoek gehad voor een herindicatie WMO. Zij gaat het advies geven voor een herindicatie, dit keer met een duur van 2 jaar. Het aantal uren huishoudelijke hulp blijft hetzelfde, net als de rest van de voorzieningen.
Het enige wat ik nu nog moet krijgen is het uiteindelijke besluit van de gemeente. De vorige keren hebben ze steeds het advies overgenomen dus ik verwacht eigenlijk niet dat dit nu een probleem gaat vormen.

@Felixloena,
ze zijn niet echt snel (of begripvol gezien de gang van zake tot nog toe) bij jullie gemeente. Ik hoop voor je dat het niet weer zo'n strijd gaat worden met de herindicatie.

@Stargazertje
Ben ook benieuwd hoe het gesprek verlopen is.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Gesprek verliep op zichzelf volgens mij niet slecht. Persoon had mijn bijna een gelijke leeftijd en dat heeft volgens mij wel een beetje meegeholpen. Ook was wel handig dat ze de rapportage nav aanvraag rolstoel had doorgelezen en uitgeprint zodat ik niets alles uit hoefde te leggen en de situatie sneller beoordeelt kon worden. Ze had het over, gezien de situatie, ik waarschijnlijk recht op max 3 uur ga hebben. Echter er moet nog eerst overlegd gaan worden met de dokter dus niets is nog zeker.

@ P-roos, je krijgt een dikke brrr prot prot terug van mijn caviadames. ;)

@ Felixloena, sorry maar ik snap jouw gemeente echt niet meer. Veel sterkte.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

dat heb je goed gedaan! dat klinkt iig positief, nu duimen voor oordeel arts. Maar gefeliciteerd met het eerste stapje van een overwinning, dat de tweede maar snel mag volgen.. :wink:

succes ook felixloena, dat men maar tot bezinning mag komen daar....
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Kreeg vandaag te horen dat ik op het spreekuur van de arts moet komen vanwege mijn ziektebeelden, vanwege oude info?? en omdat ik met POTS bv veel beweging zou moeten hebben. Kan iemand me aangeven of dit zo is want volgens mij is het niet zo? Ik trek het hier even niet meer. Des te meer ik weg probeer te krijgen des te meer krijg ik op mijn bordje.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Oh en ze zeiden dat ik moeilijk te bereiken bellen. Ze bellen ongeveer 1x per week. Heb diverse malen uitgelegd dat ik bijna altijd 's middags slaap. 9 van de 10 keer blijven ze echter 's middags bellen!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wat vervelend joh en wat luisteren ze slecht (ivm bellen)! ehh.. voor zover ik weet is pots niet iets waarbij je juist beweging zou moeten hebben... weet niet wat ze daarmee kunnen bedoelen. Is het wat om de ICC-primer mee te nemen naar die arts?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

De ICC wat? Ze hebben me eerder al flink duidelijk gemaakt dat ze vinden dat ME/CVS tussen de oren zit erkennen dus niet dat het een ziekte is. Wat moet je nu met zulke mensen. :roll:
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Waar iedere ME-patient zo blij mee is: de ICC (International Consensus Criteria) opgesteld door 26 wereldwijde ME-experts en verbetering tov CCC (Canadese Cons. Criteria) en maakt de ICC duidelijke scheiding tussen ME en CVS. Geeft aan welke diverse fysieke afwijkingen voorkomen bij ME in hersenen, hart, longen, immuunsysteem etc. en welke symptomen erbij horen en meer. De ICC-primer is een handleiding voor medici over wat ME is en wat voor afwijkingen daarbij horen (oa pots), welke onderzoeken nuttig en hoe invaliderend het kan zijn.

Maar kan dus ook handig zijn arts duidelijk te maken dat het om een ernstige neuro-immuunziekte gaat (ME) en geen vermoeidheidsziekte (CVS)
De link naar de ICC-primer, kun je meteen uitprinten: http://www.hetalternatief.org/ICC%20primer%202012.pdf

En misschien heb je ook wat aan dit artikel uit de psychfysio over inspanningsintolerantie bij ME: http://www.psychfysio.nl/Nieuws/Bewegen ... index.html
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie