Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@Stargazer, het verschilt per gemeente, er zijn ook mensen die het zonder problemen krijgen. Dus je kunt er altijd voor kiezen om het aan te vragen, maar als het afgewezen wordt niet in bezwaar te gaan. Of wel in bezwaar maar niet naar de rechtbank zoals ik. Je kunt er op elk moment mee stoppen.

En als je wilt weten wat je eigen bijdrage wordt, zou je dat hier kunnen uitrekenen www.cak.nl.

Veel succes!

Bij mij begint de volgende ronde, deze week moet mijn nieuwe aanvraag voor verlenging de deur uit, want het jaar is bijna om en mijn indicatie verloopt bijna. Ik ga ook weer rolstoel/scootmobiel aanvragen, deze keer met een brief van DML erbij.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

@stargazertje: Het inkomen van mijn man zit net iets boven bijstandsniveau. Ik krijg 5 uren HHhulp per week voor een eigen bijdrage van nog geen €18 per maand, dus zeker wel de moeite waard om aan te vragen. Via de site van CAK kun je inderdaad je eigen bijdrage berekenen
En hou er met de aanvraag rekening mee dat instanties niet bepaald snel zijn, dus ik zou voor de verhuizing al beginnen met de aanvraag.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Star,
Ik zou het zeker doen ,nee heb je ,ja kun je krijgen,
ik heb het ook gekregen ,voor mijn ME en de vermoeidheid die ik
door mijn chemo's had.

Ik ben top verzekerd bij mijn zorgverzekeraar,
en doordat ik een uikering heb,(dus weinig geld :wink: )
hoef ik maar €12,40 pm te betalen,aan het CAK,
en die krijg ik ook weer terug van mijn zorgverzekeraar.
dus het kost mij niets.!!!!!!!

ik heb 3 uur p week thuis hulp,en het verlicht echt,als je die
zware huishoud klussen niet meet hoeft te doen
dus ik zou zeggen proberen jho :wink:

@Felixloena
Heel veel sterkte met de volgende ronde strijd :wink: :)
ik hoop en duim dat het je dit keer gaat lukken,
om alles te krijgen waar je recht op hebt.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

Star
ps.
Doordat ik uitgelegt had dat ik zo moe en beroerd was,
kwam er iemand van het CAK thuis bij mij ,
om te praten of ik het echt wel nodig had.
ik heb het een beetje overdreven,mijn moe zijn enzo :oops: :wink:
doe ik nooit hoor,
ik hou me normaal juist altijd groter als ik ben,
maar ik had de hulp hard nodig.
en verd... het werd goed gekeurd,
eindelijk iets bereikt wat zonder moeite ging,
en binnen ik geloof 2 maanden had ik hulp.heerlijk.
liefs petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

@Stargazertje,
Gewoon aanvragen, zoals Felixloena al zegt je kunt er altijd voor kiezen om niet in bezwaar te gaan via de rechtbank als je aanvraag wordt afgekeurd.
Ik heb zelf zonder al te veel problemen een indicatie gekregen voor Huishoudelijke hulp, heb 2,5 uur per week (eigenlijk zou ik ook nog recht hebben op extra tijd i.v.m. mijn allergieën maar omdat het hier niet al te groot is heb ik dat niet gedaan, dit staat ook zo opgenomen in de rapportage die naar de gemeente is gegaan) Wat de eigen bijdrage betreft, ik heb een vrij laag inkomen en zou dan uitkomen op de minimale eigen bijdrage. Omdat mijn gemeente een zogenoemde minimakortingsregeling heeft betalen zij ook de eigen bijdrage voor mij en zo hoef ik momenteel ook geen eigen bijdrage te betalen.

Ik ben nu wel weer bezig met een herindicatie aanvraag, mijn indicatie loopt 4 oktober af en aangezien het me niet zelf gaat lukken hoop ik dat ik weer een nieuwe indicatie ga krijgen.
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

die site van het CAK doet het niet? (ook niet als je de . aan het einde weg haalt)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
mieperdepiep
Gevorderd lid

lukt deze wel? http://www.hetcak.nl/portalserver/porta ... ak-klanten
En dan helemaal rechts "ik ben direct op zoek naar....eigen bijdrage berekenen" aanklikken
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

yes! dank U wel! :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
luna923
Donateur
Donateur

Bericht door luna923 »

ik heb een tijdje terug een brief binnen gekregen van dienst wonen, zorg en samenleven. daarin stond dat mijn verhuis indicatie was afgewezen, maar er stond ook een vraag in voor welke voorzieningen ik wel voor in aanmerking wil komen. de thuis hulp aanvraag liep nog toen.

ik dacht bij me zelf ik heb gewoon echt recht er op ( verhuis indicatie) , want ik ik ben daar wel op goed gekeurd, alleen dat probleem met die overlast had roet in het eten gegooid, dus ik zette het gewoon weer neer dat ik een verhuis indicatie nodig heb. maakt niet uit of ik op 1 of 3 hoog woon, die trappen zijn te veel voor mij.

heb ik van de week een brief ontvangen dat het mij toch is toe gekend die verhuis indicatie, ik ben echt mega blij daar mee. gelukkig is het een paar jaar geldig en kan ik effe bij komen hier van alles en me schulden terug betalen van de verhuizing die ik net vers achter de rug heb, enz, voor ik op nieuw ga verhuizen.

ik ben echt blij, er gaat een grote stuk stress van me af, ik kreeg er spontaan diarree, extra duizelig en misselijk en in mijn lichaam voelde ik mij nog meer extra verrot van, en als toetje kon ik meteen me bed in duiken om te slapen, kon niet meer wakker blijven ( slaat echt nergens op dat ik dit krijg er van) pfffffffffffffff, wat een verrotte bull shit is dit pfffffffffffffff

sorry voor me taal gebruik maar ik begrijp er niks van, ik weet dat het door de ME komt, maar toch, je word gewoon gestraft door een emotie.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Is het handig om een pgb te nemen of toch in natura? Ook moet ik kiezen uit 6 organisaties en mijn 2 voorkeuren aangeven voor van wie ik hulp wil. Geen idee waar ik op moet letten.
mieperdepiep
Gevorderd lid

voor een PGB moet je een administratie bijhouden om de uren en het loon te verantwoorden en je moet ook zelf het loon overmaken en das mij persoonlijk te veel gedoe
Bij zorg in natura neem je gewoon contact op met een thuiszorgorganisatie (of de gemeente doet het voor je) en dan regelen zij hulp en betaling, hooguit dat je steeds even een kriebeltje moet zetten voor akkoord

Dus als je makkelijk wil doe je natura
Ik kies altijd voor een organisatie bij mij in de buurt en niet al te groot want dan ben je een nummer. Ook kun je eens om je heen vragen van wie andere mensen hulp krijgen. Of websites checken
luna923
Donateur
Donateur

Bericht door luna923 »

krijg ik net een een brief binnen van de MOzaak, staat er in dat ik 3 X zonder afbericht niet op het spreekuur ben verschenen. en nu is mijn aanvraag afgebroken daar door. dit gaat over thuis hulp.

ze liegen, niet te geloven. het is echt een mega slechte organisatie. ik zal dan ook een klacht in dienen over ze. ik weet niet waar ik moet zijn hier voor. dit is echt waardeloos.

ik heb ze de eerste keer gebeld en gezegd dat ik de eerste 2 maanden niet kan komen omdat ik medicatie gebruik die heftige bijwerking heeft en eerst moet laten in werken ( LDN) en dat ik daarna wel weer contact met hun op zou nemen. krijg ik een paar dagen later een brief dat ik over 10 dagen een nieuwe afspraak heb.

ik bel weer op en zeg dat ik niet kan, dan willen ze een bel afspraak maken voor dat zelfde moment. maar ik meld dat ik het niet weet en dat ik mij in mijn hoofd heel raar voel en dat ik liever een andere keer terug bel voor een andere afspraak over 2 maanden, ze pushen mij toch om die afspraak te nemen, maar ik zeg ik lig ten eerste in de ochtend in mijn bed te slapen en dan lukt bijna niks. alles kost te veel energie. ze zegt dat die afspraak blijft zo.

dan word ik gebed door het ziekenhuis en ik moet meteen komen de volgende dag ( emboli onderzoek), ik bel weer naar die MOzaak en meld dat ik er dan niet ben om die reden en dat ik terug zal bellen wanneer ik weer kan.
en nu deze brief.

het is echt een oplichters bende zo. lekker makkelijk om zo met mensen om te gaan die ziek zijn. echt triest.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Tip Luna, niks via telefoon afhandelen, proberen alles steeds op papier te krijgen.
Maar je kunt sowieso een klacht indienen, ze hebben een klachtenafdeling. En als je klacht na 6 weken niet is afgehandeld kkun je klagen bij de nationale ombudsman.

succes ermee.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Is het handig om een pgb te nemen of toch in natura? Ook moet ik kiezen uit 6 organisaties en mijn 2 voorkeuren aangeven voor van wie ik hulp wil. Geen idee waar ik op moet letten.
ik heb voor pgb gekozen, was al gewend aan pgb-administratie voor mijn zoon, en zoveel werk is het niet. Zo kan ik zelf kiezen wie wanneer komt, en kan ik evt makkelijk verplaatsen als ik me een keer te moe voel etc. Veel flexibeler, is mijn ervaring.
luna923
Donateur
Donateur

Bericht door luna923 »

thanks felixloena
Plaats reactie