Zoals ik lees hebben veel mensen last van hun gezichtsvermogen. Ik heb soortgelijke problemen als Greta. Ik heb het gevoel met beide benen op de grond te staan maar met een "zweverig" hoofd rond lopen. Mijn hersenen en mijn ogen doen niet wat ik van hen verwacht.
Als ik erg moe ben heb ik er meer last van, maar soms ben ik een stuk minder moe en heb ik ook dan die klachten. Ik vind het vooral vervelend wanneer de dag nog maar net is begonnen. Voor mijn studie moet ik veel achter de computer werken en lezen dus, dat is erg frusterend.Soms helpt het om even een half uurtje mijn ogen dicht te doen, maar ik wil overdag niet te veel slapen.
Ik heb er ook ontzettend veel last van wanneer ik met anderen praat. Gesprekken zijn vaak heel erg inspannend omdat ik moeite heb ze te volgen of op tijd te reageren. Dit terwijl ik eigenlijk een spontane prater ben.
Karen: Vervelend is dat he, je daardoor zo onzeker voelen. Soms betrap ik mezelf erop dat ik dan de gedachten voor een ander in ga vullen: "Ze zullen me wel dom vinden". Maar gelukkig weet ik die gedachten dan wel weer van me af te zetten en kan ik dankbaar zijn voor de dingen die ik wel kan en gewoon dingen die me happy maken. Hopelijk ervaar jij dat ook. Toch blijft die onzekerheid wel erg lastig.
Ik weet nog niet wat ik ga uitproberen, maar uit jullie antwoorden blijkt dat ik nog genoeg kan uitproberen om de situatie te proberen verbeteren. Ik verwacht niet per direct resultaat en misschien helpt niets bij mij, maar als het beter wordt zal ik dat jullie nog laten weten.

Groetjes Liefs Luna