Haaruitval
Moderator: Moderators
Hoi Aquamarijn,
Je ijzer is goed zeg je, op welke waardes ben je geprikt? Ook je ferritine??
Als dat namelijk onder de 30 zit kun je ook haaruitval krijgen.
Ook al is je HB wel goed. Dit weten veel artsten niet maar komt vaak voor.
Mijn ferritine was 3! terwijl mijn hb 8 was.
Mijn huisarta wilde geen ijzer kuur geven, teon heb ik het zelf gekocht en mijn haaruitval is helemaal gestopt.
Je ijzer is goed zeg je, op welke waardes ben je geprikt? Ook je ferritine??
Als dat namelijk onder de 30 zit kun je ook haaruitval krijgen.
Ook al is je HB wel goed. Dit weten veel artsten niet maar komt vaak voor.
Mijn ferritine was 3! terwijl mijn hb 8 was.
Mijn huisarta wilde geen ijzer kuur geven, teon heb ik het zelf gekocht en mijn haaruitval is helemaal gestopt.
Ik ben begonnen met de Saw Palmetto (zaagpalmblad) en Biotin (5mg) sinds een dikke week. Het effect is al merkbaar.
De hoofdjeuk is nog gezakt en wat echt grappig is, ik heb vollere borsten gekregen. Mijn vriend had het als eerste door LOL. Ik dacht dat het nog wat met de maandelijkse hormonen te maken had maar het effect blijft.
Toen ben ik het eens gaan nakijken als 'side effect' en inderdaad, saw palmetto (zaagpalmblad) zorgt ervoor dat vrouwen stevigere borsten krijgen.
Als 40-jarige met drie zwangerschappen achter de rug hoor je me niet klagen hoor!
Als ik nu ook mijn haar terugkrijg, ben ik helemaal gelukkig!
Mijn zoon neemt het ook omdat hij door de Hashimoto ook haaruitval heeft en hij beweert dat zijn hoofdhuid veel minder gevoelig is geworden.
De hoofdjeuk is nog gezakt en wat echt grappig is, ik heb vollere borsten gekregen. Mijn vriend had het als eerste door LOL. Ik dacht dat het nog wat met de maandelijkse hormonen te maken had maar het effect blijft.
Toen ben ik het eens gaan nakijken als 'side effect' en inderdaad, saw palmetto (zaagpalmblad) zorgt ervoor dat vrouwen stevigere borsten krijgen.
Als 40-jarige met drie zwangerschappen achter de rug hoor je me niet klagen hoor!
Als ik nu ook mijn haar terugkrijg, ben ik helemaal gelukkig!
Mijn zoon neemt het ook omdat hij door de Hashimoto ook haaruitval heeft en hij beweert dat zijn hoofdhuid veel minder gevoelig is geworden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- aquamarijn
- Actief lid
@marlene: als ik dat zo lees moet ik dat ook maar gaan testen hahahaha
ik heb momenteel de indruk dat mn haaruitval wat minder is geworden door b12 injecties, maar heb ook de indruk dat mijn nieuwe shampoo een handje helpt (ik gebruik nu Dermolin, dat is vrij van allerlei stoffen waar je allergisch op kunt reageren. van mijn andrelon shampoo's valt mijn haar aanzienlijk meer uit, direct na het wassen al als ik het kam)
ik hoop maar dat het geen toeval is en het nu inderdaad minder uitvalt en op termijn weer voller zal worden.... het is aanzienlijk dunner geworden
ik heb momenteel de indruk dat mn haaruitval wat minder is geworden door b12 injecties, maar heb ook de indruk dat mijn nieuwe shampoo een handje helpt (ik gebruik nu Dermolin, dat is vrij van allerlei stoffen waar je allergisch op kunt reageren. van mijn andrelon shampoo's valt mijn haar aanzienlijk meer uit, direct na het wassen al als ik het kam)
ik hoop maar dat het geen toeval is en het nu inderdaad minder uitvalt en op termijn weer voller zal worden.... het is aanzienlijk dunner geworden

Ik heb de laatste tijd, sinds een maand of 3, ook ontzettende haaruitval. Ze zeggen dat het komt omdat ik veel stress heb gehad door mijn gezondheid. En mijn emotie's heel erg schommelen. Hoop dat het snel weer weggaat, want ik ben echt een vrouw en heb een hekel aan haaruitval. Moet er niet aandenken dat je zo al op mijn hoofdhuid kan kijken. Ik heb al anti-allergeen shampoo, omdat ik voor de rest allergisch ben en mijn b12 waardes, ijzer, vitamine D enzovoort zijn allemaal goed.
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Mijn hoofd haar groeit bijna niet meer aan bovenop en ik heb last van haaruitval. Mijn nagels breken snel af en scheuren snel in, mijn immuunsysteem is strucureel defect..
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Yep hier ook een probleem met haaruitval echt zooooo irri.
Ik gebruik nu een paar jaar minoxidil lotion welke goed helpt en een bdih shampoo die echt super is. Normaal heb ik van alles shampoos last behalve deze. Ik hoop dan ook dat ze het nog lang blijven maken
Ik ben naar de haarkliniek in Rotterdam geweest en heb geen haarziekte en alle bloedwaardes waren goed. (zoals gewoonlijk) Maar de lotion helpt wel maar of het gezond is???????
Ik gebruik nu een paar jaar minoxidil lotion welke goed helpt en een bdih shampoo die echt super is. Normaal heb ik van alles shampoos last behalve deze. Ik hoop dan ook dat ze het nog lang blijven maken

Ik ben naar de haarkliniek in Rotterdam geweest en heb geen haarziekte en alle bloedwaardes waren goed. (zoals gewoonlijk) Maar de lotion helpt wel maar of het gezond is???????
Heb je al eens 10mg biotin geprobeerd in combinatie met zaagpalmblad (saw palmetto - serenoa repens) gedurende minstens 4 maanden?Mijn hoofd haar groeit bijna niet meer aan bovenop en ik heb last van haaruitval. Mijn nagels breken snel af en scheuren snel in, mijn immuunsysteem is strucureel defect..
Mijn zoon en ik proberen het beiden. Resultaat, geen ontsteking meer aan nagelbedriem (die er al jaren zat). Haar valt minder uit en geen dodelijke hoofdjeuk meer tenzij vlak voor maandelijkse periode maar daar hebben mannen dan weer geen last van.
Zoon heeft ook minder hoofdjeuk en haaruitval op armen is sterk geminderd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Ik gebruik sinds een maand of zeven ook Minoxidil lotion en ik ben er ook tevreden over. Mijn haar valt veel minder uit en als alles goed gaat, zou het ook weer moeten beginnen groeien. Het enige wat ik er lastig aan vind, is dat mijn haar er sneller vet van wordt.
Volgens de dermatologe gaat het bij mij om erfelijke haaruitval.
Volgens de dermatologe gaat het bij mij om erfelijke haaruitval.
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Ja dat klopt mijn haar wordt er ook iets sneller vet van vind ik.
Maarja je moet wat he?
De shampoo koop ik ook bij www.haarkliniek.com.
Wel wat duurder maar voor mij de moeite waard ik zit anders altijd met jeuk.
De arts zei dat ik de minoxidil moest zien als verzorging/vitamine voor mijn haar. En ben bang dat hij gelijk heeft want als ik ermee stop begint de ellende weer helaas..........
Maarja je moet wat he?
De shampoo koop ik ook bij www.haarkliniek.com.
Wel wat duurder maar voor mij de moeite waard ik zit anders altijd met jeuk.
De arts zei dat ik de minoxidil moest zien als verzorging/vitamine voor mijn haar. En ben bang dat hij gelijk heeft want als ik ermee stop begint de ellende weer helaas..........
@Sterre: de dermatologe heeft me nu minoxidil voorgeschreven waarvan mijn haar minder snel vet zou worden (ik heb het nog niet uitgeprobeerd). Er zijn blijkbaar 3 soorten, die verschillen in sterkte. Als ik me niet vergis, is de vetste soort de minst sterke (er zit dan meer olie of zo in).
Nu mag ik dus een sterkere soort proberen. Het zou wel kunnen dat er dan haartjes gaan groeien aan de zijkanten van mijn voorhoofd. Dan moet ik er wel mee stoppen en weer overschakelen naar de soort die ik nu gebruik.
Nu mag ik dus een sterkere soort proberen. Het zou wel kunnen dat er dan haartjes gaan groeien aan de zijkanten van mijn voorhoofd. Dan moet ik er wel mee stoppen en weer overschakelen naar de soort die ik nu gebruik.
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Nou ik gebruikte altijd minoxidil 2% op waterbasis van de apotheek in Rotterdam deze werkt samen met de haarkliniek. Maar deze mag het niet meer maken, niemand meer in Nederland omdat het bewijs niet aangetoond is dat het werkt op waterbasis of zoiets. Ingewikkeld verhaal over grondstoffen enz. Dus wordt er alleen minoxidil op alcoholbasis gemaakt.
Nu kon ik dit ook bij mijn eigen huisarts krijgen en dat was van de firma Fagron hier zit bergamotolie in. Ik heb maar gewoon weer besteld bij de apotheek in Rotterdam minoxidil 2% op alcohol basis hier zit geen bergamotolie in en deze is iets minder vet. Maar toch vind ik dat je haar er wat vetter uit gaat zien dan zonder minoxidil. Heb jij de 5% gekregen en van welk merk?
Nu kon ik dit ook bij mijn eigen huisarts krijgen en dat was van de firma Fagron hier zit bergamotolie in. Ik heb maar gewoon weer besteld bij de apotheek in Rotterdam minoxidil 2% op alcohol basis hier zit geen bergamotolie in en deze is iets minder vet. Maar toch vind ik dat je haar er wat vetter uit gaat zien dan zonder minoxidil. Heb jij de 5% gekregen en van welk merk?