Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

marry
Actief lid

Bericht door marry »

- Bij patiënten met een primo-infectie verschijnen de IgM antistoffen 2-4 weken na het begin van de ziekte en ze worden ondetecteerbaar na 2-6 maanden. IgG en IgA antistoffen verschijnen 6-8 weken na het begin van de ziekte.

"Bij herinfecties ziet men vaak geen IgM antistoffen verschijnen, de IgG en IgA antistoffen zullen snellerstijgen, nl. binnen 1 à 3 weken."

Bron: http://www.mcharts.be/artsen/documenten ... 2009lm.pdf
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Bedankt!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

de reactie van Armin m.b.t. mijn resulaten:

Hi Tom,
It is a chronic Lyme disease (symptoms longer than 1 year) with an actual very weak activity and an additional very weak Chlamydi activity.
So your symptoms should be treated either by antibiotics or by herbs.
Your GP can contact me for therapeutical help/therapy planning, if your GP wants to do so.
I am not available from 13 th till 26th August.
Best from
Armin
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Dat is dan misschien anders dan wat je zelf op basis van de testresultaten had verwacht burial?
Wanneer moet je weer naar dml?
Hoe voel je je na het berichtje van armin?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

nou ja... ik wil hier niemand beledigen of zo
aangezien de meeste reacties anders zijn dan de mijne
ik zou eigenlijk wel blij zijn, al is het maar om het feit dat het meer naamsbekendheid heeft

10-09 weer naar DML, dus dat is al over een maandje. Ik heb hem deze mail ook al doorgestuurd, hopelijk wint hij info in bij Armin en werken ze samen als het ware. Ik zie DML daar wel voor aan eigenlijk, die lijkt me niet te trots om naar een collega te luisteren of het iig in overweging te nemen.

"Drop The Lyme"
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Burial schreef:I am not available from 13 th till 26th August.
Best from
Armin
Okay, dan moeten we (degenen waarvan deze week het bloed is aangekomen in Augsburg) denk ik, langer wachten dan 2 weken op de uitslagen?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Denk je dan dat armin die uitslagen zelf opstuurt louisa?
Dan zou ik mijn afspraak bij dml weer moeten verzetten.

Een maand is nog best wel lang wachten toch burial?
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

't Is effe te laat hier om nog overal persoonlijk op in te gaan na het lezen van al die lange pagina's die hier vandaag geschreven zijn, maar iedereen met nieuwe resultaten veel succes en sterkte! :)
Ik weet weinig.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi sprankel,
sprankel schreef:Denk je dan dat armin die uitslagen zelf opstuurt louisa?

Ohw, dat weet ik niet of Dr. Armin de uitslagen zelf op stuurt of dat dit door Dr. Nicolaus wordt gedaan.

Groetjes, Louisa

metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

louisa schreef:Hoi sprankel,
sprankel schreef:Denk je dan dat armin die uitslagen zelf opstuurt louisa?

Ohw, dat weet ik niet of Dr. Armin de uitslagen zelf op stuurt of dat dit door Dr. Nicolaus wordt gedaan.

Groetjes, Louisa
Denk dat er genoeg medewerkers overblijven in het lab die ook de uitslagen zullen doormailen, dus de uitslagen zul je wel krijgen...alleen met je vragen kun je dan die periode niet bij Armin terrecht...maar wellicht dat je via de algemene mail ook bepaalde vragen kunt stellen?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Burial schreef:10-09 weer naar DML, dus dat is al over een maandje. Ik heb hem deze mail ook al doorgestuurd, hopelijk wint hij info in bij Armin en werken ze samen als het ware. Ik zie DML daar wel voor aan eigenlijk, die lijkt me niet te trots om naar een collega te luisteren of het iig in overweging te nemen.
Hm ja en nee... DML staat voor veel dingen open, maar in mijn geval hoefde ik het niet op te laten sturen. Maar niks staat nog vast: ik vraag het gewoon nog een keer. Een samenwerking zou ik eigenlijk wel ideaal vinden. En daarom ook mijn vraag of DML alleen via ILADS-richtlijnen behandelt, of dat hij ook daarbij aangesloten is? Dat moet haast toch wel?

Ik vind het trouwens wel mooi dat je zegt: 10/9 naar DML, al over een maandje. Ik baalde echt zwaar dat mijn afspraak nog een paar weken zou duren, dus had ik een telefonische afspraak gepland en nu blijkt dat hij idd ook wel een beetje vaart wil maken ermee.

In Duitsland zou ik de testen trouwens grotendeels overnieuw moeten doen, wil ik daar een behandeling kunnen volgen! Ze willen de resultaten zo recent mogelijk hebben... Nog een reden waarom ik niet voor Duitsland kan kiezen voorlopig.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

metoo schreef:Denk dat er genoeg medewerkers overblijven in het lab die ook de uitslagen zullen doormailen, dus de uitslagen zul je wel krijgen...alleen met je vragen kun je dan die periode niet bij Armin terrecht...maar wellicht dat je via de algemene mail ook bepaalde vragen kunt stellen?
Dank je wél voor je bericht, metoo! Dan kunnen we (sprankel en ik) gewoon ongeveer 2 weken gaan aanhouden :wink:.
Pfff, het is wel spannend, word er toch redelijk peux-nerveus van.

Groetjes, Louisa

Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

malu schreef:
Burial schreef:10-09 weer naar DML, dus dat is al over een maandje. Ik heb hem deze mail ook al doorgestuurd, hopelijk wint hij info in bij Armin en werken ze samen als het ware. Ik zie DML daar wel voor aan eigenlijk, die lijkt me niet te trots om naar een collega te luisteren of het iig in overweging te nemen.
Hm ja en nee... DML staat voor veel dingen open, maar in mijn geval hoefde ik het niet op te laten sturen. Maar niks staat nog vast: ik vraag het gewoon nog een keer. Een samenwerking zou ik eigenlijk wel ideaal vinden. En daarom ook mijn vraag of DML alleen via ILADS-richtlijnen behandelt, of dat hij ook daarbij aangesloten is? Dat moet haast toch wel?

Ik vind het trouwens wel mooi dat je zegt: 10/9 naar DML, al over een maandje. Ik baalde echt zwaar dat mijn afspraak nog een paar weken zou duren, dus had ik een telefonische afspraak gepland en nu blijkt dat hij idd ook wel een beetje vaart wil maken ermee.

In Duitsland zou ik de testen trouwens grotendeels overnieuw moeten doen, wil ik daar een behandeling kunnen volgen! Ze willen de resultaten zo recent mogelijk hebben... Nog een reden waarom ik niet voor Duitsland kan kiezen voorlopig.
ach ja, ik ben al bijna 5 jaar ziek dus dan maken die paar weken ook niet meer uit toch ;)
maar misschien dat ik dan toch maar iets eerder een afspraak probeer te maken
ging er eigenlijk vanuit dat dat niet mogelijk was, aangezien ik het idee heb dat het daar altijd behoorlijk vol zit
mja goed... dat is weer iets voor morgen om over te na te denken
nu ff rust ;)

"Drop The Lyme"
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

@louisa en sprankel
armin doet die lab onderzoeken niet zelf, dus die krijg je gewoon toe gestuurd
daar zou ik me absoluut niet druk over maken! :)

"Drop The Lyme"
marry
Actief lid

Bericht door marry »

mirande schreef: Ik wilde me tot nu toe wat terughoudend opstellen maar zie steeds meer mensen met twijfelachtige uitkomsten her en der op het internet die dan zeggen lyme te hebben.
Laat je goed voorlichten wat je resultaten inhouden.Los ervan 'borderline pos'is inderdaad niet positief. Zie eerdere vraagtekens bij mensen hier en elders.
Dat vraagt om meer testen, of om herhaling na verloop van tijd.

Inderdaad Mirande een Borderline positieve uitslag is GEEN POSITIEVE uitslag en vraagt om een meer herhaal testing en het liefst op meerdere manieren.

En zoals ik al eerder schreef over de co-infecties, de testing is niet geheel compleet en bijv. voor chlamydia Pn en mycoplasma Pn gewoon in Nederland worden gedaan en worden vergoed. Maar test dat zowel de IgG, IGM en IgA ( bij deze infecties zijn juist de IgG en IgA de graadmeter om te zien of de infecties chronisch/actief zijn, de IgM is meestal hartstikke NEGATIEF.

Groetjes MArry
Plaats reactie