Boek door ME patiënten

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annebar
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:00

Boek door ME patiënten

Bericht door annebar »

Een goede middag,

Vandaag schoot een idee mijn hoofd in. Hoe gaaf zou het zijn als we een boek zouden maken met daarin verhalen / ervaringen / .... van ME patiënten.

Wie zou daar zijn of haar verhaal voor op papier willen zetten?

Als er genoeg animo is, ga ik aan de slag met een leidraad aan de hand waarvan deze verhalen geschreven zouden kunnen worden.

Ik weet dat het veel werk voor ons is, maar het zou toch geweldig zijn als ME op deze manier meer aandacht zou kunnen krijgen. En we mede ME patiënten hiermee zouden kunnen helpen?

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Hoop dat 'ons boek' er komt in de toekomst!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Boek door ME patiënten

Bericht door felixloena »

Er wordt momenteel gewerkt aan een boek over Niessie. De bedoeling is dat het blog dat ze hier bij houdt, 9Niessie en de belevenissen) omgezet gaat worden naar een boek. Staat wel nog in de kinderschoenen, maar met 6 vrijwilligers zijn we hiermee bezig.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
annebar
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:00

Boek door ME patiënten

Bericht door annebar »

Goed initiatief! Dat verdiend ze echt! Het is een vreselijk verhaal van een hele dappere vrouw!

Het boek waar ik het over heb is een boek dat eigenlijk door ME patiënten geschreven gaat worden. Ik wil daar een aantal ME patiënten aan het woord laten. Het hoe, wat en waarom moet nog vorm krijgen, maar ik vraag mensen of zij bereid zouden zijn hun verhaal op papier te zetten.

Uiteraard maakt het niet uit of je kan schrijven. Het wordt geredigeerd / herschreven en er wordt niets zonder een akkoord gepubliceerd.

Ben nu aan het inventariseren of er genoeg animo is om eventueel mee te werken.

Dus als je hier over na zou willen denken, dan graag hier of via een PB je mailadres achterlaten en ik neem contact op.

Groetjes!
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Boek door ME patiënten

Bericht door nabo »

Heel goed idee annabar.
korte verhalen van een aantal patienten in 1boek. super!!!!!

Heb meerdere ME ervarings verhalen boeken gelezen maar dan maar over 1 persoon. juist goed meerdere personen. ieder die zn eigen weg heeft in deze ziekte, wie naar dml gaat of wie naar pvm enz. Jong en oud. lang of kort ziek enz.
we kunnen veel goede ideeën denk ik bedenken die er zekee in moeten komen.
waar we tegen aan lopen, uwv onbegrip van artsen enz.
Maar ook weer mooie dingen van steun van familie en vrienden.

nou vind t een top idee!!!!
Gebruikersavatar
annebar
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:00

Boek door ME patiënten

Bericht door annebar »

Dank je wel voor je enthousiaste reactie! Nu hopen dat genoeg ME patiënten mee willen doen zodat we aan de slag kunnen!
Heb er zin in!
Knuffel
Plaats reactie