Vit B12 inspuitingen
Moderator: Moderators
@ mieperdemiep
welke merken gebruik je voor de methyl en dibeconzide injecties en welke hoeveelheden zijn dat?
welke merken gebruik je voor de methyl en dibeconzide injecties en welke hoeveelheden zijn dat?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Bedankt voor de informatie marlene.marlène schreef:Als je het engels machtig bent, is dit vast een interessante tekst voor je:Ik denk dat er meer mensen een B12 tekort hebben, maar ik denk dat het ook vaak 1 van de problemen is. Dus en B12 tekort, en infectie, enzovoort. Een lastige puzzel waarvan je eerst nog de juiste stukjes moet zien te vinden.
http://www.mecfs-vic.org.au/sites/www.m ... lStudy.pdf
Ik ga het proberen te lezen als mijn hoofd wat beter meewerkt.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
niet injecties, smelttablettenmarlène schreef:@ mieperdemiep

Ik had de Brein B12 van Now (methyl) en de dibencozide met foliumzuur van AOV, hoeveelheden weet ik uit mijn hoofd niet, dat zou ik na moeten kijken
Een vraag aan de mensen die al langer bezig zijn. Spuiten jullie nog steeds 2x per week? Sinds een tijdje kan ik me daar niet meer toe zetten, doe het nu 1x per week. Voor mijn gevoel krijg ik anders veel te veel binnen. Zeker 15 maanden 2x per week gespoten.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
- marianneke
- VIP-donateur
Ligt eraan hoe je gebouwd bent (dun/ stevig), en op welke plek je wilt injecteren. Ik gebruik groene naalden (0,8 x 40mm) en de injecties worden bij mij in de bilspier gespoten. Volgens de verpleegkundige van de thuiszorg die de injecties bij mij zet is dit ook de meest gangbare naald voor dit soort injecties.
Het kan zijn dat als je heel mager bent je voldoende hebt aan de grijze naalden die zijn wat dunner en korter.
Het kan zijn dat als je heel mager bent je voldoende hebt aan de grijze naalden die zijn wat dunner en korter.
Ik gebruik zwarte naalden van 0,7*30 mm in de bilspier.
De kleur van de naald zegt trouwens niets over de lengte: de zwarte naalden die ik gebruik zijn bv verkrijgbaar van 30 tot 50 mm. De kleur zegt dus alleen wat over de dikte van de naald.
Grijze naalden zijn standaard maximaal 20 mm, die zou ik echt alleen nemen als je extreem dun bent. Als je 'gewoon' mager bent dan zou ik eerder voor blauwe gaan van minimaal 0,6*25 mm in de bilspier. En als je gemiddeld bent of steviger 0,8*40 mm.
Op deze site voor diabetespatiënten staat wat info over de gemiddelde dikte van het subcutane vetweefsel, die idd behoorlijk per plek kan verschillen: http://www.bd.com/nl/diabetes/page.aspx ... 9&id=32062 . Spierweefsel ligt eronder dus de naald moet in ieder geval langer zijn dan dat.
Als je twijfelt over de dikte/lengte zou ik het eerst even aan een deskundige vragen. Mijn ervaring is dat de dikte van de naald niet veel uitmaakt qua pijn/littekens, maar wel de plek: benen vind ik veel pijnlijker dan bil!
De kleur van de naald zegt trouwens niets over de lengte: de zwarte naalden die ik gebruik zijn bv verkrijgbaar van 30 tot 50 mm. De kleur zegt dus alleen wat over de dikte van de naald.
Grijze naalden zijn standaard maximaal 20 mm, die zou ik echt alleen nemen als je extreem dun bent. Als je 'gewoon' mager bent dan zou ik eerder voor blauwe gaan van minimaal 0,6*25 mm in de bilspier. En als je gemiddeld bent of steviger 0,8*40 mm.
Op deze site voor diabetespatiënten staat wat info over de gemiddelde dikte van het subcutane vetweefsel, die idd behoorlijk per plek kan verschillen: http://www.bd.com/nl/diabetes/page.aspx ... 9&id=32062 . Spierweefsel ligt eronder dus de naald moet in ieder geval langer zijn dan dat.
Als je twijfelt over de dikte/lengte zou ik het eerst even aan een deskundige vragen. Mijn ervaring is dat de dikte van de naald niet veel uitmaakt qua pijn/littekens, maar wel de plek: benen vind ik veel pijnlijker dan bil!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
- aquamarijn
- Actief lid
@tavy: ik spuit met 0,5x25mm in bovenbeen. is voor mij eigenlijk te kort (ik ben niet mager) maar volgens de arts kan het wel, alleen kan het zijn dat het sneller uitgewerkt is, aangezien je het dan niet in een spier spuit.
b12 is in duitsland zonder recept te koop (ik kan je een link van n webwinkel geven indien nodig), voor 20 ampullen 1000mcg hydroxo betaal je zo rond de 14 euro excl. verzendkosten, methyl&adenosyl kosten 27,50euro per 10 ampullen
b12 is in duitsland zonder recept te koop (ik kan je een link van n webwinkel geven indien nodig), voor 20 ampullen 1000mcg hydroxo betaal je zo rond de 14 euro excl. verzendkosten, methyl&adenosyl kosten 27,50euro per 10 ampullen
Ik gebruik de b12 injecties nu al bijna 2 jaar elke week. Ik heb het idee dat het nog steeds wat doet, ik wilde graag minderen ( 1x per 2 weken ) maar krijg dan toch wat meer klachten.
Kan het niet zo zijn dat mijn lichaam er op den duur ook aan went?
De meeste artsen vinden de dosering heeeeeeel erg hoog en ik word daar altijd een beetje onzeker door en vind 1x per week dan ook best vaak. Kan het echt geen kwaad als je constant doorgaat?
Kan het niet zo zijn dat mijn lichaam er op den duur ook aan went?
De meeste artsen vinden de dosering heeeeeeel erg hoog en ik word daar altijd een beetje onzeker door en vind 1x per week dan ook best vaak. Kan het echt geen kwaad als je constant doorgaat?
Nemen sommigen van jullie ook foliumzuur bij B12?
Laatst heb ik het even laten meten, was aan de zeer lage kant (maar nog wel net binnen de referentiewaarden). Heb maar een supplement gekocht en neem nu af en toe een pilletje. Ik denk dat de waarde zo laag is geworden omdat ik al vrij lang B12-injecties gebruik. Die twee werken toch samen?
Laatst heb ik het even laten meten, was aan de zeer lage kant (maar nog wel net binnen de referentiewaarden). Heb maar een supplement gekocht en neem nu af en toe een pilletje. Ik denk dat de waarde zo laag is geworden omdat ik al vrij lang B12-injecties gebruik. Die twee werken toch samen?
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
Zou je eigenlijk nog beter een B-complex kunnen nemen, daar zitten alle B-vitamines in en ze hebben elkaar allemaal nodig
Als je foliumzuur (te) laag is werken de injecties veel minder goed
Als je echt heel laag zit zou ik een tijdje dagelijks slikken, opnieuw meten en dan rond de injecties nemen (tenzij je elke dag B12 neemt)
Als je foliumzuur (te) laag is werken de injecties veel minder goed
Als je echt heel laag zit zou ik een tijdje dagelijks slikken, opnieuw meten en dan rond de injecties nemen (tenzij je elke dag B12 neemt)