Sinds ik ME heb word ik telkens ziek.
Keel- voorhoofd- bijholte- en blaasontstekingen komen telkens terug.
Als iemand verkouden is, kan ik eigenlijk verwachten dat ik binnen een week een zware griep heb.
Hebben jullie hier ook last van?
Ik had wel ergens gelezen dat ze bezig zijn met een onderzoek naar het immuunsysteem. Zou dit dan te maken hebben met ME of is het een los probleem?
Groetjes!
Slecht immuunsysteem
Moderator: Moderators
Slecht immuunsysteem
hey Amber,
Tuurlijk heeft dat ermee te maken.
ME IS gewoon in't superkort uitgelegd 'een kapot immuunsysteem'.
Door omstandigheden (bvb voedingsallergieën, stress, operatie, ...) raakt je immuunsysteem ondermijnd, waardoor je lichaam ontvankelijker wordt voor alles waar het mee in aanraking komt... (virussen, bacteriën, schimmels, ...)
Door al die nieuwe opgedane beestjes gaat je immuunsysteem helemaal overslag met alle gevolgen vandien -> ME
Het is dus superbelangrijk om precies te gaan onderzoeken wat er allemaal in je lichaam rondspookt en dat aan te pakken. Dikwijls is dit met antibiotica's.
Ik ben hiervoor in behandeling bij prof De Meirleir in Brussel.
grts
Tuurlijk heeft dat ermee te maken.
ME IS gewoon in't superkort uitgelegd 'een kapot immuunsysteem'.
Door omstandigheden (bvb voedingsallergieën, stress, operatie, ...) raakt je immuunsysteem ondermijnd, waardoor je lichaam ontvankelijker wordt voor alles waar het mee in aanraking komt... (virussen, bacteriën, schimmels, ...)
Door al die nieuwe opgedane beestjes gaat je immuunsysteem helemaal overslag met alle gevolgen vandien -> ME
Het is dus superbelangrijk om precies te gaan onderzoeken wat er allemaal in je lichaam rondspookt en dat aan te pakken. Dikwijls is dit met antibiotica's.
Ik ben hiervoor in behandeling bij prof De Meirleir in Brussel.
grts
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
Slecht immuunsysteem
Hi Amber,
Voor zover ik het heb begrepen (anderen weten vast de juiste links naar info te vinden...) is bij ME ofwel je immuunsysteem overactief of draait het op minder toeren dan het behoort. Dat laatste is mijn geval door DML vastgesteld. Geen internist in NL die zich uberhaupt in mijn geval afvroeg of het immuunsysteem wel werkte. Niet dus. Niet aan het werk en niemand die ooit op het idee kwam die vraag te stellen.
Om te voorkomen dat je geen besmettelijke dingen van anderen krijgt, kan je hen inlichten hierover en vragen weg te blijven als ze iets onder de leden hebben. Zo heb ik dus 3 jaar lang geen verkoudheid gehad.
Succes ermee, groeten, Bloem
Voor zover ik het heb begrepen (anderen weten vast de juiste links naar info te vinden...) is bij ME ofwel je immuunsysteem overactief of draait het op minder toeren dan het behoort. Dat laatste is mijn geval door DML vastgesteld. Geen internist in NL die zich uberhaupt in mijn geval afvroeg of het immuunsysteem wel werkte. Niet dus. Niet aan het werk en niemand die ooit op het idee kwam die vraag te stellen.
Om te voorkomen dat je geen besmettelijke dingen van anderen krijgt, kan je hen inlichten hierover en vragen weg te blijven als ze iets onder de leden hebben. Zo heb ik dus 3 jaar lang geen verkoudheid gehad.
Succes ermee, groeten, Bloem
Ik heb het niet zo heel gauw met virussen, maar idd wel met die ontstekingen en met name de blaasontsteking is favoriet... Weet wel steeds beter wat belangrijk is om het zoveel te voorkomen / aanpakken, maar blijft een erg zwakke plek.
En juist die ontstekingen doen me vaak de das om (geven weer lange tijd verergering van vermoeidheid)...
En juist die ontstekingen doen me vaak de das om (geven weer lange tijd verergering van vermoeidheid)...