Mooi zo!!, dat het pakketje goed en snel is afgeleverd door FedEx.malu schreef:Pakketje is al om 12.30 uur aangekomen. Ik ben heel blij met FedEx. Nu even in de chillstand.
Groetjes, Louisa
Moderator: Moderators
Mooi zo!!, dat het pakketje goed en snel is afgeleverd door FedEx.malu schreef:Pakketje is al om 12.30 uur aangekomen. Ik ben heel blij met FedEx. Nu even in de chillstand.
Misschien ook iets om rekening mee te houden bij de tijd, voordat de Koerier de testkit met bloed kan komen ophalenMake sure tot observe the following instructions for optimal serum yeld after blood collection using the S-Monovette Serum:
After blood collection: store S-Monovette in an upright position for 30 minutes.
During the clotting phase (i.e. the initial 30 minutes after blood collection), it is essential to store the S-Monovette in an upright position to ensure a distinct separating layer after centrifugation and to avoid irregular effects (i.e. "sausage" pattern)!
Yes, do this step because the serum needs to coagulate in an upright position. The lab assistant should know about this preanalytical point. Then the tubes are ready for sending all.
But no centrifugation and no cooling and no freezing!
Dit wetende, moet ik even gaan rekenen wanneer de Koerier dan kan komen. Na het prikken, ongeveer 3 kwartier tot 1 uur rekenen, of zo iets?Yes, after taking the blood, it should be shaken 5-10 times carefully.
Sprankel en Metoo bedankt! Ik had geen contact met Armin maar het algemene mailadres. Toch vandaag al advies gehad en de kit is onderweg! Nu een prikker vinden!spring schreef:
Ik heb vandaag het vragenlijstje ingevuld. Enig idee hoe lang t duurt voor je het advies krijgt?
Alvast dank!
Spring
Als je het naar Armin hebt gemaild krijg je na een paar dagen het advies.
Hij werkt snel. Dat is tenminste mijn ervaring.
Ik wacht voor nu de uitslagen maar eerst eens af, en aan de hand daarvan zie ik wel verder. Ik heb er nu even de puf neit meer voor. Ben het zo zat altijd maar overal achter aan te zitten, me constant te moeten verdedigen dat ik me laat testen (tegen vrienden en zo) die vinden dat ik me er maar bij neer moet leggen en niet steeds geld moet uitgeven. Alles te moeten bedenken, controleren, etc etc. Julllie kennen het wel. Geen zin meer hier in elk geval en knallende koppijn, dus ik ga maar weer eens verstandig doen waar ik ook geen zin in heb, en weer braaf in mijn bedje liggen. grrrr.Ik hoop dat het allemaal goed gaat dan. Maar, je zou Armin nog even kunnen mailen dat die procedure 30 minuten rechtop staan bij de "bruine" Tube niet gedaan is?
En dan kan er misschien nog een nieuwe "bruine" Tube worden gedaan, je hebt er nog eentje in voorraad, toch
Sterkte met het bijkomen, volkomen begrijpelijk hoor dat je het eerst even afwacht.felixloena schreef:Ben het zo zat altijd maar overal achter aan te zitten, me constant te moeten verdedigen dat ik me laat testen (tegen vrienden en zo) die vinden dat ik me er maar bij neer moet leggen en niet steeds geld moet uitgeven. Alles te moeten bedenken, controleren, etc etc.
Het viel de assistente op dat de buisjes niet 100% afgesloten zijn: aan de bovenkant zit een soort gaasje of hoe je het ook moet noemen, en daar kunnen dan nog heeeele kleine druppeltjes bloed aan zitten. Tegenwoordig zijn de buisjes helemaal dicht.nabo schreef:Kende deze buisjes nog van heeeeeeeeel vroeger ze hebben een ander systeem dan die nu in t ziekenhuis worden gebruikt.
Groetjes, Louisaannahan schreef:Op 19 apil 2008 heeft deze Armin Schwarzbach een voordracht over de ziekte van lyme gegeven in Zwitserland.
Hier het PDF bestand en direct de gelegenheid om je Duits weer eens op te frissen;
http://www.zeckenliga.ch/downloads/Refe ... 20Bern.pdf