Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Pakketje is al om 12.30 uur aangekomen. Ik ben heel blij met FedEx. Nu even in de chillstand ;).
Mooi zo!!, dat het pakketje goed en snel is afgeleverd door FedEx.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

En hebben jullie ook allemaal een buisje (bruin) waarop staat: "Serum-Gel" gekregen?
Als ik het goed begrepen heb, staat in het foldertje dat deze nadat het bloed er in zit 30 minuten rechtop moet blijven staan, er staan plaatjes bij wanneer het goed is.
Er staat in het Engels bij:
Make sure tot observe the following instructions for optimal serum yeld after blood collection using the S-Monovette Serum:

After blood collection: store S-Monovette in an upright position for 30 minutes.

During the clotting phase (i.e. the initial 30 minutes after blood collection), it is essential to store the S-Monovette in an upright position to ensure a distinct separating layer after centrifugation and to avoid irregular effects (i.e. "sausage" pattern)!
Misschien ook iets om rekening mee te houden bij de tijd, voordat de Koerier de testkit met bloed kan komen ophalen :wink:?

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi allemaal,

Na "bloed-zweet-en-tranen" in mijn beste Engels weer een mail gemaakt en gestuurd naar Armin (die het prima kan verstaan, kennelijk :D :wink:) heb ik ook al weer bericht terug gekregen.

De antwoorden op mijn vragen zijn:

:idea: * de test-kit is voldoende voor alle testen die ik ga doen. Alle tubes moeten worden gevuld met bloed.

:idea: * de "bruine" Tube (Serum-Gel-Tube (brown cap)) 30 minuten recht op staan?:
Yes, do this step because the serum needs to coagulate in an upright position. The lab assistant should know about this preanalytical point. Then the tubes are ready for sending all.
But no centrifugation and no cooling and no freezing!
:idea: * de "blauwe" Tube (NH Heparin-Tube (bleu cap)) zitten ook gel-korrels in en had ik ook een vraag over, en het advies is:
Yes, after taking the blood, it should be shaken 5-10 times carefully.
Dit wetende, moet ik even gaan rekenen wanneer de Koerier dan kan komen. Na het prikken, ongeveer 3 kwartier tot 1 uur rekenen, of zo iets?
En maar boekje en/of muziek mee en na het prikken wachten in de wachtkamer bij het Laboratorium :wink:.

En voor het bedrag van de rekening heb ik alle bedragen (kortingsbedragen) opgeteld, plus € 15,50 voor de test-kit, plus € 3,45 Frankit. Dat is akkoord.
Ik betaal zelf liever het hele bedrag in 1 keer. Als er daarna eventueel nog wat aan kosten bij komt, zie ik dat vanzelf.

Nu ga ik rusten, ben kapot. De concentratie voor het Engels fabriceren kost bergen met energie, en ben weer (erg) ziek van de 30 graden (maandag a.s. wordt 16-17 graden :wink:) en verkouden/keelontsteking.
Verder gaat alles goed :D......

Groetjes, Louisa

spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

spring schreef:
Ik heb vandaag het vragenlijstje ingevuld. Enig idee hoe lang t duurt voor je het advies krijgt?

Alvast dank!
Spring

Als je het naar Armin hebt gemaild krijg je na een paar dagen het advies.
Hij werkt snel. Dat is tenminste mijn ervaring.

Meestal snel, soms al binnen een dag...maar weet niet hoe het zit nu in de vakantieperiode...
Sprankel en Metoo bedankt! Ik had geen contact met Armin maar het algemene mailadres. Toch vandaag al advies gehad en de kit is onderweg! Nu een prikker vinden!

Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

de "bruine" Tube (Serum-Gel-Tube (brown cap)) 30 minuten recht op staan?:
Nou dat heeft mijn verpleegkundige dus niet gedaan, en hij heeft nog wel het hele boekje nagekeken. Ik zal blij zijn als alle uitslagen binnen zijn.

:-k
Leven is het meervoud van lef - Loesje
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,

Ik hoop dat het allemaal goed gaat dan. Maar, je zou Armin nog even kunnen mailen dat die procedure 30 minuten rechtop staan bij de "bruine" Tube niet gedaan is?
En dan kan er misschien nog een nieuwe "bruine" Tube worden gedaan, je hebt er nog eentje in voorraad, toch :wink:?
Armin gaat er vanuit dat Laboranten dit weten en de instructies goed opvolgen.

Wel raar dat de verpleegkundige in het Ziekenhuis het niet goed heeft gelezen :?.

Ik raad iedereen dan aan om zélf (ja, daar gaan we weer :D) goed op te gaan letten bij de "bruine" Tube en de "blauwe" Tube (als die bij jou in het pakket zitten) dat de procedure/instructies goed worden gedaan.
En dit voor het prikken met degene (Laborante/Verpleegkundige, etc.) die het bloed gaat prikken te bespreken.
De instructies van Infectolab zijn vast niet voor niets.

Groetjes, Louisa

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik hoop dat het allemaal goed gaat dan. Maar, je zou Armin nog even kunnen mailen dat die procedure 30 minuten rechtop staan bij de "bruine" Tube niet gedaan is?
En dan kan er misschien nog een nieuwe "bruine" Tube worden gedaan, je hebt er nog eentje in voorraad, toch
Ik wacht voor nu de uitslagen maar eerst eens af, en aan de hand daarvan zie ik wel verder. Ik heb er nu even de puf neit meer voor. Ben het zo zat altijd maar overal achter aan te zitten, me constant te moeten verdedigen dat ik me laat testen (tegen vrienden en zo) die vinden dat ik me er maar bij neer moet leggen en niet steeds geld moet uitgeven. Alles te moeten bedenken, controleren, etc etc. Julllie kennen het wel. Geen zin meer hier in elk geval en knallende koppijn, dus ik ga maar weer eens verstandig doen waar ik ook geen zin in heb, en weer braaf in mijn bedje liggen. grrrr.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

felixloena schreef:Ben het zo zat altijd maar overal achter aan te zitten, me constant te moeten verdedigen dat ik me laat testen (tegen vrienden en zo) die vinden dat ik me er maar bij neer moet leggen en niet steeds geld moet uitgeven. Alles te moeten bedenken, controleren, etc etc.
Sterkte met het bijkomen, volkomen begrijpelijk hoor dat je het eerst even afwacht.

Mijn HA zei nog bij het prikken: 'Tja, ik geloof wel dat er wat aan ten grondslag ligt, maar eigenlijk vind ik die diagnostische tests niet zo interessant. Ik ben meer geïnteresseerd in de therapie'.

Dat is dan echt zo'n opmerking waar ik niks mee kan. Maarja, uiteindelijk word ik wel geholpen, ook al sta ik wel bekend als 'die patiënt met die lastige vragen', maar dat is dan maar zo.

PS. Mijn HA heeft de buisjes geschud en daarna alles rechtop neergezet, half uur gewacht. Zo doen ze het ook in het ziekenhuis, zei ze.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Alles staat duidelijk in die folder.
Wij hebben gewoon hier thuis geprikt met een kennis. Kende deze buisjes nog van heeeeeeeeel vroeger ze hebben een ander systeem dan die nu in t ziekenhuis worden gebruikt.
Ze zei jeetje dit komt nog uit het jaar kruk hahaha.

Maargoed indd zoals Louisa zegt, lees het zelf.
Het is allemaal heel makkelijk, de ene indd schudden en alles goed 30 minuten laten staan en hup versturen. Staat allemaal heel duidelijk in de folder.

Succes iedereen, ik ben nu bijna een week bezig met de behandeling!!
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

nabo schreef:Kende deze buisjes nog van heeeeeeeeel vroeger ze hebben een ander systeem dan die nu in t ziekenhuis worden gebruikt.
Het viel de assistente op dat de buisjes niet 100% afgesloten zijn: aan de bovenkant zit een soort gaasje of hoe je het ook moet noemen, en daar kunnen dan nog heeeele kleine druppeltjes bloed aan zitten. Tegenwoordig zijn de buisjes helemaal dicht.

Hoewel de meeste verplegers e.d. zo'n buisje niet aan de dop zullen beetpakken, is het misschien wel even handig om te weten voor de persoon die je prikt. En des te beter is het om het 30 minuten te laten staan, dan droogt het bloed bovenop het dopje en kun je het gerust in het doosje (laten) stoppen. Niet dat het een bloedbad was ofzo, maar de assistente had voor de zekerheid maar handschoenen aan gedaan... (protocol hè).
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ nabo

hoe kom je aan de medicijnen? Sturen ze de voorschriften mee op met de uitslag?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Nee ze gaan niet zomaar recepten mailen als ze je nog nooit gezien hebben.
Als je recepten wilt van hen dan moet je daar voor een consult heen.
Dml stuurt natuurlijk ook niet zomaar recepten als hij je nooit heeft gezien dan moet je daar wel patient zijn. dus dan bij de BCA kliniek afsprsak maken.

Ze sturen je een behandelplan op en ze willen grasg contact met de arts die jou gaat behandelen. om alles door te nemen.
Ik doe t niet via Duitsland dat is bijna ongmogelijk daarheen daar ben ik te ziek voor.

Als je een arts hebr die meewerkt worden alle recepten vergoed. goh eindelijk!!!!!
Dus de behandeling zelf hoef ik niet te betalen alleen de onderzoeken.
Net zoals t ging bij dml. Dus ik volg t behandelplan uit Duitsland maar met mijn eigen arts
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Voor wie geïnteresseerd is in een lezing van Dr. Armin Schwarzbach (in het Duits) uit 2008, met dank :D aan annahan voor het plaatsen van de link:
annahan schreef:Op 19 apil 2008 heeft deze Armin Schwarzbach een voordracht over de ziekte van lyme gegeven in Zwitserland.

Hier het PDF bestand en direct de gelegenheid om je Duits weer eens op te frissen;

http://www.zeckenliga.ch/downloads/Refe ... 20Bern.pdf
Groetjes, Louisa

metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Helaas werkt deze link (bij mij) niet...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Zal ik hem even naar je mailen? Heb hem net op laptop opgeslagen.

Leuke opfriscursus Duits btw ;).
Plaats reactie