Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

belden ze vanmiddag op dat het bloed aangekomen was, maar welke testen ik eigenlijk wilde laten doen :|
dat lab formulier hadden ze al lang natuurlijk. Stond net op het punt om te vertrekken m'n moeder naar het ziekenhuis te brengen en ik voelde me al zwaar beroerd
moest ik nog snel de computer aanzetten en het lab formulier opnieuw mailen, dank U Augsburg voor deze onnodige stress...
maar goed, hopen dat ik snel de resultaten heb
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Een laborant weet toch niet wat je al had gemaild :)

Is de bedoeling dat je blad met cirkeltjes mee stuurt met je bloed.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Hier ook wel wat stress gehad, oa omdat ik zo eigenwijs ben om het per se volgens de regeltjes te willen doen.

Stresspunten:
- HA wilde het alleen in de volgorde prikken die zij geleerd had, en niet zoals achterop de folder aangegeven. Het zal wel goed zijn zo, hoop ik (!?)
- Op het postkantoor had ik het pakket kunnen meegeven, maar ik had het pakket niet ingepakt en zag duidelijk staan: bloed is verboden om op te sturen via spoedservice. Daar had ik geen goed gevoel bij: als je wordt gecheckt zien ze gelijk aan de verpakking wat erin zit. Ze wisten in het postkantoor niet hoe ik het als zakelijke klant moest versturen, dus ben ik ermee naar een businesspoint gegaan.
- Geen probleem dacht ik, want op de website staat dus dat je als zakelijke klant gewoon diagnostische monsters mag versturen. Maar wat bleek: spoedservice is daarvan ook voor zakelijke klanten uitgesloten. Via TNT Express (dus niet PostNL zakelijk) zou het wel moeten lukken zeiden ze daar, dus telnummers en namen gekregen, gegevens bedrijf ouders opgezocht, en dan zou het in orde komen. Maar die persoon die daarover ging kon ik niet bereiken en alle andere medewerkers zeiden dat het niet mogelijk was als je nog geen vaste klant was daar. Lekker vaag dus allemaal.

- Intussen was het 14.30 uur. Gauw FedEx gebeld, 15.15 stonden ze voor mijn deur. Wel netjes dus. Maarr....... die koerier wist NIETS. Moest een enorm lange vrachtbrief invullen die hij zelf ook niet kende en hij had geen medical/clinical bag mee. Hij heeft het in een spoedenveloppe gestopt en zou er later zo'n bag omheen doen.

Ter geruststelling daarna even gebeld met FedEx: die bag is hun probleem, en met de verzending komt het goed, is me beloofd. Ze zien het niet als gevaarlijk goed en de verpakking was helemaal in orde qua codes etc. Nu maar hopen dat het er morgen op tijd is...

Ik had me de moeite kunnen besparen, maarja ik kies nu eenmaal niet altijd de makkelijkste weg en soms lopen dingen gewoon niet erg soepel. Word nu vooral niet onzeker door mijn verhaal: ik zal het binnenkort duidelijk voor iedereen op een rijtje zetten, het hoeft natuurlijk helemaal niet zo moeilijk te gaan allemaal, maar ik dacht het met die zakelijke account eenvoudig op te lossen... Nou ja, weer een ervaring rijker ;).

En sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt ;).
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,

Jemig zeg, we moeten er wel wat voor doen, of niet :wink:?

Ik heb de kit ontvangen, maar volgens mij is het niet helemaal compleet :?, dus ik ga ook weer even verder puzzelen.

En wat ik ook niet helemaal begrijp, wat is nu precies het bedrag dat je vooraf moet betalen?
Bij mij staan 2 verschillende bedragen gemeld op de brief. Hebben jullie een aparte rekening/factuur gekregen met het totaal bedrag en de (eventuele) korting?

Wie kan mij weer even verder helpen?

Bellen met Augsburg in het Engels gaat mij niet lukken 8).

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Ja, dat is ook vaaag! Ik maak deze week het totale kortingsbedrag over + testkit + porto testkit, en dan zoeken ze het maar uit ;). Heb er een briefje bij gedaan waarin ik het zelf specificeer. Dus gewoon de testen opzoeken die je doet en dat uitrekenen.

Waarom denk je dat de kit niet helemaal compleet is? Misschien kan ik even met je meedenken? Ik twijfelde trouwens ook, maar heb gebeld en scheen ok te zijn.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik had helemaal geen rekening gehad en geen bedrag. Wat gek! Heb zelf uitgerekend en over gemaakt. Maar heb dus niks betaald voor een teskit, want wist ik niet eens!
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Gelukkig dat FedEx wel snel was malu :)
Nu alleen nog afleveren, maar dat zal ook wel in orde komen.

Heb jij de kit al ontvangen Louisa?
Mijn kit is vorige week maandag opgestuurd, maar nog niet aangekomen.

Hoeveel moet je voor die testkit betalen?
Het was wel prettig geweest als ze de kosten daarvan van te voren zouden melden.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi sprankel,
sprankel schreef:Heb jij de kit al ontvangen Louisa?
Mijn kit is vorige week maandag opgestuurd, maar nog niet aangekomen.
Ik heb de kit vandaag ontvangen (is vrijdag jl. verstuurd).
sprankel schreef:Hoeveel moet je voor die testkit betalen?
Het was wel prettig geweest als ze de kosten daarvan van te voren zouden melden.
Dat is mij ook niet duidelijk wat de kosten voor de testkit zijn.

Ik klim nog weer even in de mail in het Engels :wink:, want ik wil het allemaal toch wel goed weten.

Groetjes, Louisa

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik heb een formulier ontvangen met daarop duidelijk het te betalen bedrag en betalingsgegevens.
Allemaal overgeschreven en nu wachten op het pakje.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Ja, dat is ook vaaag! Ik maak deze week het totale kortingsbedrag over + testkit + porto testkit, en dan zoeken ze het maar uit ;). Heb er een briefje bij gedaan waarin ik het zelf specificeer. Dus gewoon de testen opzoeken die je doet en dat uitrekenen.
Hoe weet je wat het kortingsbedrag is? Ik heb een prijslijst met de normale bedragen en een prijslijst met bedragen, met lagere prijzen. Zijn dat de kortingsbedragen?

Sorry, hoor, dat ik zo "blond" overkom, dat is niet mijn bedoeling, maar de "kwartjes" vallen nog even niet bij mij.
malu schreef:Waarom denk je dat de kit niet helemaal compleet is? Misschien kan ik even met je meedenken? Ik twijfelde trouwens ook, maar heb gebeld en scheen ok te zijn.
Lief dat je even mee wilt denken.

Ik twijfel namelijk of alle testen er bij zitten. De testen die ik wil laten doen zijn:
1. Borrelia-immunoblot
2. Borrelia-Elispot-LTT
3. CD57-count
4. Ehrlichia-Elispot-LTT and Ehrlichia-antibodies
5. Babesia antibodies
6. Coxsackie-Virus-antibodies
7. Chlamydia pneumoniae-Elispot-LTT and antibodies
8. Mycoplasma antibodies
9. Bartonella antibodies IgG
In de testkit zitten deze buisjes:

3 x CPDA-tube (geel)
1 x EDTA K-tube (rood)
1 x NH Heparin-tube (blauw)
1 x Serum-tube (bruin)

En dan staat er in het Engels in de begeleidende brief:
Laboratory-Tests Stage II en III (Chronic)
1. Borellia IgG- und IgM-Immunoblot
incl. VisE
2. Borellia Elisspot®-LTT
3. CD3-/CD57+ cells

Information about the needed material and costs for other co-infections like Chlamydia, Mycoplasma, Ehrlicha, Anaplasma, Bartonella, Babesia or Rickettsia can be found on the attachted Laboratory Tests Order Form. If you need such testst because there are symtoms of Co-infections, please mark the in de Laboratory Test Order Form.
These tests are not included in the Laboratory-Test Panels above and wil we added to your bill.
Mijn vraag is, zitten er nu ook buisjes bij voor de Co-infecties? Of niet?

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

En nog even nagerekend, het bedrag, dat op de brief staat (is geen factuur) van de testen 1 t/m 3 dat is het bedrag zonder korting.
Ik heb 2 prijslijsten, waarvan 1 met kortingsbedragen en 1 met de normale bedragen. Als je de normale bedragen optelt, kom ik op het bedrag op de brief.

Oké, dat begrijp ik dus ook niet goed.....

Groetjes, Louisa

sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Dat lijken me niet genoeg buisjes voor alle testen die je wil laten doen.
Ik zou daar even over mailen.
Hopelijk komt je tweede pakketje ook zo snel (mocht dat nodig zijn).

Dat formulier met de lagere prijzen bevat de speciale conferentieprijzen, de korting dus.
Misschien gewoon even mailen en het totaal bedrag noemen voor alle testen samen met een vraag om bevestiging?

Succes!

Weet iemand toevallig ook of je alleen via creditcard kunt betalen of ook via bankoverschrijving?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

De testkit kost 15,50, portokosten testkit zijn 3,45. Het was idd erg verwarrend: een standaardbrief met info over acute en chronische Lyme-testen en een persoonlijke brief met een totaalbedrag (ze hadden mij niet de kortingslijst toegestuurd maar mocht die zelf uitprinten en invullen).
Als je het pakketje via Infectolab laat ophalen hoef je trouwens alleen de labtesten vooraf te betalen... Maar ik doe dus alles in 1 keer.

@Louisa
Die prijslijst met lagere bedragen (prijslijst Ierland) is de kortingslijst idd.

Ik weet vrijwel zeker dat ze de juiste buisjes hebben toegevoegd, mijn pakket zag er ook zo uit trouwens. Toen ik erover belde zeiden ze dat ik evt nog een serumtube kon toevoegen, maar dat het eigenlijk gewoon goed is. Ze kunnen heel veel uit 1 buisje halen. Ik twijfelde ook omdat het echt zo'n standaardpakket is, maar dit zou het moeten zijn. En anders dus toch maar mailen.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi sprankel,

Dank je wél voor de hulp :wink:. Ik heb ook het gevoel dat er iets mist, en/of nog een 2e pakketje moet komen.

En als ik het goed heb begrepen, kun je ook via de bank het bedrag overmaken. Ik heb bankgegevens ontvangen, die staan in een andere begeleidende brief. Heb je die ook gekregen? Titel is: "Important Information regarding Laboratory and Logistic Costs".

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,

Thanks voor het meedenken :wink:. Pfff, het is wel verwarrend allemaal. Maar, goed we komen er wel met z'n allen.

En het me verstandig, dat ik toch nog even goed navraag ga doen via de mail. Goed voor mijn "honki-tonki"-Engels :lol:.

Groetjes, Louisa

Plaats reactie