Hier ook wel wat stress gehad, oa omdat ik zo eigenwijs ben om het per se volgens de regeltjes te willen doen.
Stresspunten:
- HA wilde het alleen in de volgorde prikken die zij geleerd had, en niet zoals achterop de folder aangegeven. Het zal wel goed zijn zo, hoop ik (!?)
- Op het postkantoor had ik het pakket kunnen meegeven, maar ik had het pakket niet ingepakt en zag duidelijk staan: bloed is verboden om op te sturen via spoedservice. Daar had ik geen goed gevoel bij: als je wordt gecheckt zien ze gelijk aan de verpakking wat erin zit. Ze wisten in het postkantoor niet hoe ik het als zakelijke klant moest versturen, dus ben ik ermee naar een businesspoint gegaan.
- Geen probleem dacht ik, want op de website staat dus dat je als zakelijke klant gewoon diagnostische monsters mag versturen. Maar wat bleek: spoedservice is daarvan
ook voor zakelijke klanten uitgesloten. Via TNT Express (dus niet PostNL zakelijk) zou het wel moeten lukken zeiden ze daar, dus telnummers en namen gekregen, gegevens bedrijf ouders opgezocht, en dan zou het in orde komen. Maar die persoon die daarover ging kon ik niet bereiken en alle andere medewerkers zeiden dat het niet mogelijk was als je nog geen vaste klant was daar. Lekker vaag dus allemaal.
- Intussen was het 14.30 uur. Gauw FedEx gebeld, 15.15 stonden ze voor mijn deur. Wel netjes dus. Maarr....... die koerier wist NIETS. Moest een enorm lange vrachtbrief invullen die hij zelf ook niet kende en hij had geen medical/clinical bag mee. Hij heeft het in een spoedenveloppe gestopt en zou er later zo'n bag omheen doen.
Ter geruststelling daarna even gebeld met FedEx: die bag is hun probleem, en met de verzending komt het goed, is me beloofd. Ze zien het niet als gevaarlijk goed en de verpakking was helemaal in orde qua codes etc. Nu maar hopen dat het er morgen op tijd is...
Ik had me de moeite kunnen besparen, maarja ik kies nu eenmaal niet altijd de makkelijkste weg en soms lopen dingen gewoon niet erg soepel. Word nu vooral niet onzeker door mijn verhaal: ik zal het binnenkort
duidelijk voor iedereen op een rijtje zetten, het hoeft natuurlijk helemaal niet zo moeilijk te gaan allemaal, maar ik dacht het met die zakelijke account eenvoudig op te lossen... Nou ja, weer een ervaring rijker

.
En sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt

.