Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

even een vraagje... ik las hier van de week ineens dat het bloed een tijdje moest staan of licht geschud worden of zoiets? Ik kan het bericht niet meer terug vinden, kan iemand mij hier iets over vertellen? Want ook in de papieren vind ik hier niks over terug...
Ik was vanochtend in het lab om te prikken, en er zitten alleen buisjes in het doosje die licht geschud moesten worden. Dat buisje dat moet blijven staan zit niet in het pakketje. Dit staat allemaal in dat kleine boekje over het bloedpriksysteem.

Succes straks!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Kan iemand wat meer informatie geven rond de afname en opsturen van het bloed?

Ik zit wat in een lastig parket.. Eerst dacht ik alles via DML te laten verlopen. Hij stuurt het bloed ook naar Augsburg indien nodig. Maar oh de ironie ben ik vorige vrijdag (weer) gebeten door een teek! DML is sinds donderdag op vakantie, dus bij Himmunitas konden ze me niet
veel verder helpen. Verpleger Jan heeft wel verteld dat ik best zo snel mogelijk via de huisarts aan de AB ga in afwachting van mijn afspraak begin augustus bij DML.

Alleen het probleem is als ik nu met AB start, dat later opsturen naar Augsburg (als de huidige testen via Red negatief zouden zijn) niet mogelijk is wegens te hoge kans op vals negatieve uitslagen. Ik wil dus nu snel zelf bloed opsturen naar Augsburg voor de 4 LTT testen (al de
andere PCR's lopen via DML), om dan met de AB te kunnen te starten.

Ik heb een test kit aangevraagd bij Infectolab, maar ik zie het al van kilometers aankomen dat dit nooit op tijd gaat aankomen. De conferentieprijzen lopen ook maar tot deze vrijdag en ik zo het toch ten laatste dan daar willen hebben. Ik ga wachten tot woensdag op het test-kit. Maar zou indien het niet aankomt er iemand wat meer uitleg kunnen geven hoe ik het zelf moet afnemen en opsturen?

Het bloed afnemen is normaal geen probleem, maar ik las hier dat je voor bepaalde testen wat met het bloed moet doen (30 sec schudden ed.) ?
Mag ook via pb.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

marlène schreef:@ annac

op een amerikaans forum las ik ook dat dit het beste europees labo zou zijn waar amerikaanse Lyme labo's hun inspiratie zouden zoeken.
Je bedoelt de Augsburgse kliniek?

En: ja,, indertijd heb ik een uitzending over de Lyme behnadelingen in Duitsland gezien maar was me toen nog niet bewust van de inpact die het nu zou kunnen hebben op mijn zoon.

Enfin. Allemaal zeer bedankt voor de info. Ik ga ermee a/d gang en laat jullie weten hoe het ons vergaat.

Sterkte maar weer allemaal. Onze energie gaat nu ook vooral naar het af studeren, in september, en daarna het weer zelfstandig wonen en werken van mijn zoon.

Met tussendoor nog het pijncentrum avontuur, waarover ook wel weer rapportage volgt. De vragenlijst is helaas weer zeer gedrags-psychologisch doordrenkt, maar ja, daar proberen we dan weer doorheen te zien. Gelijk grenzen te stellen. Net als een huis wat er niet uit ziet, maar waar qua kwaliteit prijs verhouding heel wat van te maken valt!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb een test kit aangevraagd bij Infectolab, maar ik zie het al van kilometers aankomen dat dit nooit op tijd gaat aankomen. De conferentieprijzen lopen ook maar tot deze vrijdag en ik zo het toch ten laatste dan daar willen hebben. Ik ga wachten tot woensdag op het test-kit. Maar zou indien het niet aankomt er iemand wat meer uitleg kunnen geven hoe ik het zelf moet afnemen en opsturen?

Het bloed afnemen is normaal geen probleem, maar ik las hier dat je voor bepaalde testen wat met het bloed moet doen (30 sec schudden ed.) ?
Mag ook via pb.
het heeft bij mij 2 weken geduurd voordat ik de testkit in huis had. Er zitten verschillende kleuren buisjes in, en in sommige zit een soort poeder of vloestof. Je zou eens met het lab kunnen bellen/mailen of je evt andere buisjes mag opsturen.

De buisjes moeten na het bloedprikken heel licht heen en weer geschud worden, ik denk zodat het zich vermeld met wat er al in de buisjes zit.

Zelf heb ik het verstuurd via de duitse post, ik woon vlak bij de duitse grens. Succes.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

@Burial (en Felixloena)
Ik was vanochtend in het lab om te prikken, en er zitten alleen buisjes in het doosje die licht geschud moesten worden. Dat buisje dat moet blijven staan zit niet in het pakketje. Dit staat allemaal in dat kleine boekje over het bloedpriksysteem.
Bij mij dus wel... Dus voor als het bij jou ook in het pakket zit: het serumgel-buisje moet 30 min rechtop staan, de andere buisjes moeten idd even omgeschud worden zodat het bloed kan mengen met de korrels of vloeistof van het buisje.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Klopt!! Het serum buisje moet een half uur rechtop staan!! Dan worden de korrels een substantie bovenop en het bloed eronder..

De andere buisjes hoefden alleen licht geschud
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

@malu
ik heb 6 buisjes in mijn kut
3 gele en 1 oranje met met vloeistof erin
en kleine paarse waar een soort van hele kleine korreltjes in zitten
en een groene war niks in lijkt te zitten, dat lijkt me degene die een half uur recht op moet staan?
vind het vreemd, want wie weet wat er daarna mee gebeurd na 24 uur transport...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Louisa:

"Maar, annac, iedereen die naar DML gaat, neemt toch een zelfde risico met AB, Nexavir (4ME), Gcmaf? (behandelingen die in Nederland, alternatief, niet-bewezen en niet-erkend worden genoemd door Minister Schippers en Zorgverzekeraars).: http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... litis.html
En bij de behandeling van DML zijn er ook erg verschillende ervaringen, de één knapt (erg) goed op en de ander niet."

Ja, klopt. Maar deze richting kost weer de nodige extra energie en andere manieren van denken, toch? En je moet een halve laborant zijn om het bloed naar behoren op te sturen!

Maar lief dat jullie meedenken!
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

@Burial

In je wat? ;)

Het wordt volgens mij een soort gel, het bloed komt als het ware vast te zitten. Mijn serumgel-buis is bruin, er staat in grote letters op wat het is. Dus ALLEEN serum/serumgel-buis 30 min laten staan, de overige gewoon licht omschudden.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi lieve annac,
annac schreef:Ja, klopt. Maar deze richting kost weer de nodige extra energie en andere manieren van denken, toch? En je moet een halve laborant zijn om het bloed naar behoren op te sturen!
yep, en zo blijven we (toch) maar weer doorzoeken, ik ook :wink:.
Maar, het kost inderdaad allemaal weer veel extra energie. Ik dacht na 11 jaar ziekte, 3 jaar officiële diagnose ME, en veel ME- en ander huiswerk te hebben gedaan, dat ik er zou zijn...... niet dus......
Ik had nooit gedacht dat ik nog eens met Lyme en andere Tekenbeetziekten (co-infecties) aan de slag zou moeten gaan.....

En omdat je Lyme en andere Tekenbeetziekten (co-infecties) wilt/moet uitsluiten, moeten we dat zélf weer eens gaan regelen, er veel energie in steken, een halve laborant :wink: worden inderdaad, en (veel) geld betalen om daar achter zien te komen, zucht.......

Ook voor jou en jouw zoon veel sterkte en succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

@ felixloena:
Dank u voor het snelle antwoord. Ik veronderstel dat ik zelf buisjes mag opsturen omdat ze specifiek vroeg of ze al dan niet een testkit moest opsturen..

Dus als ik het goed versta: 2 CPDA buisjes bloed per Elispot LTT test, elk buisje even schudden, een medisch transport regelen via een express dienst en zo snel mogelijk opsturen?

Hmm als ik lees van al die verschillende soorten buisjes en poeders twijfel ik toch wel even.. Ik heb informatie gevraagd bij Infectolab hoe ik het zelf moet opsturen, maar ze antwoorden niet.

Alvast bedankt voor de info :).
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

@hayes
Ik zou echt even de reactie van Infectolab afwachten of even met ze bellen: zelf heb ik 3 grote CPDA-tubes gekregen voor 4 LTT-testen, dus niet 2 per test, zoals wordt aangegeven op het formulier.
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

malu schreef:@Burial

In je wat? ;)

Het wordt volgens mij een soort gel, het bloed komt als het ware vast te zitten. Mijn serumgel-buis is bruin, er staat in grote letters op wat het is. Dus ALLEEN serum/serumgel-buis 30 min laten staan, de overige gewoon licht omschudden.
kit :oops:

maar waar moet dat dan staan?
niet in dat papier werk wat er bij zit...
mja goed, nu richting het ziekenhuis :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Het staat in dat kleine foldertje wat erbij zit.. Dat is een foldertje over die spuiten die gebruikt worden..
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Ik zou echt even de reactie van Infectolab afwachten of even met ze bellen: zelf heb ik 3 grote CPDA-tubes gekregen voor 4 LTT-testen, dus niet 2 per test, zoals wordt aangegeven op het formulier.
Ik hoop deze week de kit te ontvangen.

Maar, ik zie allemaal voor mij onbekende termen :wink: voorbij komen, wat zijn CPDA tubes? Ik heb 3 LTT testen op de lijst staan.
Zijn al die buisjes verschillend met kleuren en/of met informatie?
Een serum-buisje is bruin, lees ik net.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie