Vegatest/bioresonantie/homeopathie: een pleidooi
Moderator: Moderators
hoe is het nu met die vrouw
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
De jonge vrouw zat bij de natuurgeneeskundige en moest even alles op haar in laten werken..Ze had geen MS wel dat was dan toch fantastisch ! dus na een poosje vroeg ze; Wel, wat ben ik U schuldig?
De natuurgeneeskundige (die heus wel merkte dat ze een zeer scpetische vrouw tegenover haar had zitten) zei; "Niets...Je hoeft dit consult niet te betalen. Ga nu weer lekker naar huis. Laat alles wat ik je verteld heb, op je inwerken.
Overtuig jezelf dat wat ik je verteld heb, de waarheid is. Pas als jij mij vertrouwd en je behandeld wilt worden dan maak je weer een afspraak en dan kom je weer bij me en dan ga ik je behandelen."
De jonge vrouw ging weer naar huis. Ze bracht een bezoekje aan haar huisarts. Die was kwaad , vond het onzin wat men haar verteld was en; de huisarts had dat dan zelf wel ontdekt , in haar bloed !!
Die bacterie was nog nooit in haar bloed gevonden, doch dit terzijde
En helaas dat gaf de doorslag....... De vrouw ging niet meer terug naar de natuurgeneeskundige. Derhalve is ze nog steeds ziek..............
Ik heb niet meer de kans gehad om haar te kunnen uitleggen dat het NIET in je bloed zit maar in je WEEFSEL..............
Helaas leeft deze vrouw nog steeds met de gedachte; de dokter zal het wel weten.........
Ook ken ik het verhaal van een man die een darm probleem had. Niemand kon hem van zijn kwaal afhelpen.
Het werd steeds erger..
Uiteindelijk kwam ook hij bij de natuurgeneeskundige terecht. Hij zat daar echter tegenover hem met een houding van; Wat doe ik hier eigenlijk ??
En de natuurgeneeskundige dacht; Man, wat doe je hier dan ??
In ieder geval, de man werd getest en werd hem verteld wat het probleem was en hij kreeg daar middelen voor.
En tot zijn stomme verbazing was hij na een paar maanden van zijn probleem af!!
Nu roept hij op iedere straathoek in het dorp waar hij woont waar hij geweest was en dat hij van zijn kwaal verlost was !
Ik denk dat vertrouwen in je behandelaar een groot goed is , wil je je laten behandelen.
Vind je de vegatest flauwekul en moet je niks van natuurgeneeskunde hebben ga er dan vooral niet naar toe!
De keus maak je zelf.
De natuurgeneeskundige (die heus wel merkte dat ze een zeer scpetische vrouw tegenover haar had zitten) zei; "Niets...Je hoeft dit consult niet te betalen. Ga nu weer lekker naar huis. Laat alles wat ik je verteld heb, op je inwerken.
Overtuig jezelf dat wat ik je verteld heb, de waarheid is. Pas als jij mij vertrouwd en je behandeld wilt worden dan maak je weer een afspraak en dan kom je weer bij me en dan ga ik je behandelen."
De jonge vrouw ging weer naar huis. Ze bracht een bezoekje aan haar huisarts. Die was kwaad , vond het onzin wat men haar verteld was en; de huisarts had dat dan zelf wel ontdekt , in haar bloed !!
Die bacterie was nog nooit in haar bloed gevonden, doch dit terzijde

En helaas dat gaf de doorslag....... De vrouw ging niet meer terug naar de natuurgeneeskundige. Derhalve is ze nog steeds ziek..............
Ik heb niet meer de kans gehad om haar te kunnen uitleggen dat het NIET in je bloed zit maar in je WEEFSEL..............
Helaas leeft deze vrouw nog steeds met de gedachte; de dokter zal het wel weten.........
Ook ken ik het verhaal van een man die een darm probleem had. Niemand kon hem van zijn kwaal afhelpen.
Het werd steeds erger..
Uiteindelijk kwam ook hij bij de natuurgeneeskundige terecht. Hij zat daar echter tegenover hem met een houding van; Wat doe ik hier eigenlijk ??
En de natuurgeneeskundige dacht; Man, wat doe je hier dan ??
In ieder geval, de man werd getest en werd hem verteld wat het probleem was en hij kreeg daar middelen voor.
En tot zijn stomme verbazing was hij na een paar maanden van zijn probleem af!!
Nu roept hij op iedere straathoek in het dorp waar hij woont waar hij geweest was en dat hij van zijn kwaal verlost was !
Ik denk dat vertrouwen in je behandelaar een groot goed is , wil je je laten behandelen.
Vind je de vegatest flauwekul en moet je niks van natuurgeneeskunde hebben ga er dan vooral niet naar toe!
De keus maak je zelf.
ik geloof wel in de vegatest niet als oplossing voor alles maar wel dat ze veel meer kunnen vinden dan de reguliere artsen ik ben alleen verbaasd dat iemand rauw gehakt eet iedereen weet toch dat dit harstikke gevaarlijk is
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
-
- Gevorderd lid
annahan ik krijg echt steeds meer het gevoel dat je die verhalen volledig uit je dikke duim zuigt. MS is NIET vast te stellen door een bloedtest. Dus áls die reguliere huisarts dat inderdaad beweerd heeft, dan is de kans dat ze inderdaad geen MS had erg groot. Daar heb je geen vegatest voor nodig om tot die conclusie te komen.
Nogmaals:
De vegatest is een volstrekt onbetrouwbaar apparaat (fabrikant geeft dit zelf ook toe), die door geen enkele gepubliceerde studie wordt ondersteund. Mijn advies: heel ver van weg blijven en zéker geen conclusies aan verbinden dat bepaalde klachten veroorzaakt worden door oorzaken zoals virussen of bacteriën, die met de vegatest zijn aangetoond.
Nogmaals:
De vegatest is een volstrekt onbetrouwbaar apparaat (fabrikant geeft dit zelf ook toe), die door geen enkele gepubliceerde studie wordt ondersteund. Mijn advies: heel ver van weg blijven en zéker geen conclusies aan verbinden dat bepaalde klachten veroorzaakt worden door oorzaken zoals virussen of bacteriën, die met de vegatest zijn aangetoond.
Hoi magnetronnie,
Ik ben daar benieuwd naar.
Een folder van de fabrikant:
Heb je daar een link van met informatie, waarbij de fabrikant zelf toegeeft dat de Vegatest onbetrouwbaar is?magnetronnie schreef:De vegatest is een volstrekt onbetrouwbaar apparaat (fabrikant geeft dit zelf ook toe), die door geen enkele gepubliceerde studie wordt ondersteund.
Een folder van de fabrikant:
Groetjes, Louisalouisa schreef:En een informatie brochure over de Vegatest, van de fabriek in Duitsland: http://www.acupunctuur-vanlaar.nl/wp-co ... vega12.pdf
Toepassingen in Duitsland: Heilpraktiker, Allgemeinmediziner, Orthopäden, Zahnärzte, Veterinäre, Spa/Wellness, Fachärzte für Naturheilkunde, Physiotherapeuten, Sportmediziner: http://www.wegamed.de/produkte-im-einsatz.html
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Hoi jansenc,
.
Maar, kijk maar eens om je heen hoeveel mensen niet "filet-american" en ander rood/rauw vlees eten.
En dan vindt men het raar dat ze af en toe ziek worden, dat wordt dan weggepraat als een "griepje", wel dat is gewoon een voedselvergiftiging
en de volgende keer eten zij het gewoon weer
......
Groetjes, Louisa
Ik heb nooit rauw spul gegeten, omdat ik me daar altijd al van gruwde, brrrrrjansenc schreef:ik ben alleen verbaasd dat iemand rauw gehakt eet iedereen weet toch dat dit harstikke gevaarlijk is

Maar, kijk maar eens om je heen hoeveel mensen niet "filet-american" en ander rood/rauw vlees eten.
En dan vindt men het raar dat ze af en toe ziek worden, dat wordt dan weggepraat als een "griepje", wel dat is gewoon een voedselvergiftiging

Groetjes, Louisa
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij een homeopaat voor oa een vegatest.
Over 5 maanden kan ik pas terecht, omdat het een zeer druk bezochte kliniek is.
Als het echt allemaal flauwekul zou zijn, kan ik me niet voorstellen dat de wachtlijst zo lang is.
De kliniek adverteert niet, draait op mond op mond reclame, ik kon buiten een adres er niets over vinden op internet.
Dan moeten er toch wel erg veel tevreden klanten zijn, willen ze het zo druk hebben lijkt me.
Over 5 maanden kan ik pas terecht, omdat het een zeer druk bezochte kliniek is.
Als het echt allemaal flauwekul zou zijn, kan ik me niet voorstellen dat de wachtlijst zo lang is.
De kliniek adverteert niet, draait op mond op mond reclame, ik kon buiten een adres er niets over vinden op internet.
Dan moeten er toch wel erg veel tevreden klanten zijn, willen ze het zo druk hebben lijkt me.
Het is ook nooit goed zeg ............eerst haal ik info van andere site's net als anderen ............en dan zuig ik blijkbaar alles uit mijn duim.
Geneeskunde van de 21ste eeuw
De vegatest zal mede het gezicht gaan bepalen van de geneeskunde van de 21ste eeuw. De bio-energetische geneeskunde is in op komst.
De VEGAtest is al vele jaren in Duitsland een succesvolle en daardoor volledig ingeburgerde testmethode.
De VEGAtest-methode onderzoekt ook de oorzaken van pijn en chronische, verborgen ontstekingshaarden
Zoals Daisy schrijft; waar het druk is, is het goed, net als in een restaurant. En wachtlijst van 5 maanden voor flauwekul?
Toen ik vorig jaar zat te wachten in de wachtruimte bij de natuurgeneeskundige , kwam er een vrouw aan de arm van haar man binnengestrompeld.
Toen ze eenmaal zat moest ze toch even bijkomen van de reis van anderhalf uur !!!
Ik begreep van deze vrouw dat ze de afgelopen jaren stad en land was afgereisd, allerlei ziekenhuizen had bezocht en bij vele artsen was geweest en NIETS hielp.
Nee, mevrouw U heeft een zeldzame spierziekte, werd haar verteld en helaas daar zijn geen medicijnen voor.....we kunnen U niet helpen !
Daar kon ze het mee doen!
Uiteindelijk werd deze vrouw getest door de door Magnetronnie zo gewraakte vegatest en bleek ze LYME te hebben!!!
Het gaat langzaam aan weer wat beter met mij zei ze tegen mij, ik kan weer een stukje lopen- vraag niet hoe dacht ik -.............en ik kan weer een pen vasthouden.
Ik kreeg een brok in mijn keel..............wat een reguliere misstanden en wat een doffe trieste ellende voor deze vrouw.
Het halve reguliere Nederland afgereist om te worden GEHOLPEN , maar ze werd steeds maar weer weggestuurd !!
En nu maakt ze iedere 14 dagen een reis van anderhalf uur v.v. voor flauwekulbehandelingen die waarschijnlijk onzin zijn ???
(O, pas op Annahan ... wat zuig ik weer uit mijn duim, dat komt omdat ik me toch weer vreselijk zit te vervelen !)
Magnetronnie ; het feit dat deze vrouw een ernstige lymepatiente was en de verbetering die heel langzaam zichtbaar werd bij deze vrouw - die in mijn ogen nog steeds een wrak was- komt dus allemaal door die door jouw als ; waarschijnlijke onzin omschreven vegatest?
Man ,je weet echt nog niet half wat er gaande is in de wereld !
http://www.vegatestmeting.nl/index.php/vegameting
Als je het telefoonnummer wil van de jonge vrouw die ik aangaf ?
Wil je de naam van de bacterie?
Het kan allemaal hoor , even een pbtje!!
Louisa, die jonge vrouw had overigens geen voedselvergiftiging....het is nog veel gekker !!
Geneeskunde van de 21ste eeuw
De vegatest zal mede het gezicht gaan bepalen van de geneeskunde van de 21ste eeuw. De bio-energetische geneeskunde is in op komst.
De VEGAtest is al vele jaren in Duitsland een succesvolle en daardoor volledig ingeburgerde testmethode.
De VEGAtest-methode onderzoekt ook de oorzaken van pijn en chronische, verborgen ontstekingshaarden
Zoals Daisy schrijft; waar het druk is, is het goed, net als in een restaurant. En wachtlijst van 5 maanden voor flauwekul?
Toen ik vorig jaar zat te wachten in de wachtruimte bij de natuurgeneeskundige , kwam er een vrouw aan de arm van haar man binnengestrompeld.
Toen ze eenmaal zat moest ze toch even bijkomen van de reis van anderhalf uur !!!
Ik begreep van deze vrouw dat ze de afgelopen jaren stad en land was afgereisd, allerlei ziekenhuizen had bezocht en bij vele artsen was geweest en NIETS hielp.
Nee, mevrouw U heeft een zeldzame spierziekte, werd haar verteld en helaas daar zijn geen medicijnen voor.....we kunnen U niet helpen !
Daar kon ze het mee doen!
Uiteindelijk werd deze vrouw getest door de door Magnetronnie zo gewraakte vegatest en bleek ze LYME te hebben!!!
Het gaat langzaam aan weer wat beter met mij zei ze tegen mij, ik kan weer een stukje lopen- vraag niet hoe dacht ik -.............en ik kan weer een pen vasthouden.
Ik kreeg een brok in mijn keel..............wat een reguliere misstanden en wat een doffe trieste ellende voor deze vrouw.
Het halve reguliere Nederland afgereist om te worden GEHOLPEN , maar ze werd steeds maar weer weggestuurd !!
En nu maakt ze iedere 14 dagen een reis van anderhalf uur v.v. voor flauwekulbehandelingen die waarschijnlijk onzin zijn ???
(O, pas op Annahan ... wat zuig ik weer uit mijn duim, dat komt omdat ik me toch weer vreselijk zit te vervelen !)
Magnetronnie ; het feit dat deze vrouw een ernstige lymepatiente was en de verbetering die heel langzaam zichtbaar werd bij deze vrouw - die in mijn ogen nog steeds een wrak was- komt dus allemaal door die door jouw als ; waarschijnlijke onzin omschreven vegatest?
Man ,je weet echt nog niet half wat er gaande is in de wereld !
http://www.vegatestmeting.nl/index.php/vegameting
Als je het telefoonnummer wil van de jonge vrouw die ik aangaf ?
Wil je de naam van de bacterie?
Het kan allemaal hoor , even een pbtje!!
Louisa, die jonge vrouw had overigens geen voedselvergiftiging....het is nog veel gekker !!
De zo gewraakte vega- methode vinden velen onzinnig omdat er niets valt te bewijzen.
Voorheen was dat ook zo met iriscopie.
Dus bestaat het regulier niet.........
Een Duits natuurwetenschapper / microfysicus werkt zelfs samen met een natuurgeneeskundig centrum in Nederland die met Bicom apparatuur werkt.
In Duitsland zijn ze zoveel verder in deze materie dan in Nederland .
Niet alles wat er in een menselijk lichaam afspeelt is met laboratoriumonderzoek zichtbaar te krijgen.
Maar dat betekent nog niet dat het niet bestaat.
Dat kan de vegatest voor je waarnemen. Ons lichaam is prachtig gemaakt. En er kan van alles mis zijn ,wat niet aan te tonen is via de reguliere weg, maar dan wil dat nog niet zeggen dat dat niet bestaat.
Het is niet een kwestie van; er in geloven of niet. Het is een kwestie van het bestuderen van de materie en het begrijpen daarvan of niet.
Ik heb pas geleden een boekje gelezen waarin deze methode heel goed uitgelegd wordt. Er wordt weleens gezegd : Er is meer tussen hemel en aarde. Vast en zeker. Er speelt zich ook in het menselijk lichaam meer af dan wat wij mensen denken en vooral; letterlijk willen zien en begrijpen. Daar draait het om bij de vegatest; Aantonen van iets wat er wel is, maar met allerlei onderzoek niet voor de dag komt.
Voorheen was dat ook zo met iriscopie.
Dus bestaat het regulier niet.........
Een Duits natuurwetenschapper / microfysicus werkt zelfs samen met een natuurgeneeskundig centrum in Nederland die met Bicom apparatuur werkt.
In Duitsland zijn ze zoveel verder in deze materie dan in Nederland .
Niet alles wat er in een menselijk lichaam afspeelt is met laboratoriumonderzoek zichtbaar te krijgen.
Maar dat betekent nog niet dat het niet bestaat.
Dat kan de vegatest voor je waarnemen. Ons lichaam is prachtig gemaakt. En er kan van alles mis zijn ,wat niet aan te tonen is via de reguliere weg, maar dan wil dat nog niet zeggen dat dat niet bestaat.
Het is niet een kwestie van; er in geloven of niet. Het is een kwestie van het bestuderen van de materie en het begrijpen daarvan of niet.
Ik heb pas geleden een boekje gelezen waarin deze methode heel goed uitgelegd wordt. Er wordt weleens gezegd : Er is meer tussen hemel en aarde. Vast en zeker. Er speelt zich ook in het menselijk lichaam meer af dan wat wij mensen denken en vooral; letterlijk willen zien en begrijpen. Daar draait het om bij de vegatest; Aantonen van iets wat er wel is, maar met allerlei onderzoek niet voor de dag komt.
-
- Gevorderd lid
"Chairman of HSL, Roy Harris admits that the food sensitivity tests are only about 70% accurate.louisa schreef:Hoi magnetronnie,Heb je daar een link van met informatie, waarbij de fabrikant zelf toegeeft dat de Vegatest onbetrouwbaar is?magnetronnie schreef:De vegatest is een volstrekt onbetrouwbaar apparaat (fabrikant geeft dit zelf ook toe), die door geen enkele gepubliceerde studie wordt ondersteund.
Een folder van de fabrikant:Groetjes, Louisalouisa schreef:En een informatie brochure over de Vegatest, van de fabriek in Duitsland: http://www.acupunctuur-vanlaar.nl/wp-co ... vega12.pdf
Toepassingen in Duitsland: Heilpraktiker, Allgemeinmediziner, Orthopäden, Zahnärzte, Veterinäre, Spa/Wellness, Fachärzte für Naturheilkunde, Physiotherapeuten, Sportmediziner: http://www.wegamed.de/produkte-im-einsatz.html
"We have an imperfect system that works in the end because people eliminate certain things from their diet," says Roy. "It may just be the discipline of sitting down with somebody and agreeing to cut out the nasty things in their diet."
If this is the case, what use is the Vega machine?
"It does stretch the imagination how the Vega test works," admits Roy. "But we have thousands of letters from people saying how much better they feel."
So whether it’s a case of mind over matter, or sheer guesstimation, the Vega testing appears a dubious form of diagnosis. "
http://www.bbc.co.uk/insideout/south/se ... ests.shtml
Hier heb ik dat vandaan. Ik weet niet hoe goed je Engels is? Hij zegt dat de voedselallergie testen maar 70% accuraat zijn, maar dat ze veel goeie reacties krijgen van mensen.
Hoi magnetronnie,
Dank je wel voor de link en het artikel! Ik moet mij erg concentreren op het lezen van Engels (was vroeger erg goed
).
Wat mij opvalt dat het artikel/uitzending van 2003 is, van 9 jaar geleden. En het programma "Inside Out" is/was een soort TV programma zoals wij in NL ook wel kennen? Hoe betrouwbaar dergelijke programma's zijn, is niet altijd duidelijk, vaak eenzijdig.
Een voorbeeld in Nederland: een tijd geleden is er een programma uitgezonden op TV over Chiropractie, dat werd eenzijdig belicht door alleen tégenstanders van Chiropractie en werd natuurlijk helemaal de grond in geboord. En iedereen gelooft het als je niet verder wilt kijken........
Mijn Chiropractor had trouwens, van te voren contact opgenomen met het programma om de visie van Chiropractie Nederland te geven en had gevraagd of hij en/of andere collega's aan het programma mee mochten werken.
Dat werd geweigerd. Hoe kun je dan als programma een objectieve uitzending maken? Niet dus.......
En "Holland & Barrett" is een keten van drogisten zaken/natuurwinkels?:
http://www.hollandandbarrett.com/
Ik vraag mij dan daarbij af: hoe kan in een drogisten zaak/natuurwinkel een Vegatest worden afgenomen? Dat lijkt mij niet de juiste en betrouwbare optie.
Weet jij of de mensen van het programma "Inside Out" ook bij professionele therapeuten/artsen zijn geweest in Engeland om een Vegatest te laten doen? Of alleen in de winkels van "Holland & Barrett"?
ik ben net als jij een kritische noot, maar ik houd daarbij altijd wel een open blik. Daarom stel ik ook weer wedervragen. Ik verzamel graag verschillende informaties en ervaringen.
Wat vind jij bijvoorbeeld dan van het gegeven: als iemand een Vegatest heeft gedaan en er worden daarnaast bloedonderzoeken gedaan via een regulier laboratorium en de uitslagen daarvan bevestigen de uitslag van de Vegatest?
En wat vind jij van acupunctuur?: http://www.acupunctuur-vanlaar.nl/acupunctuur/
Groetjes, Louisa
Dank je wel voor de link en het artikel! Ik moet mij erg concentreren op het lezen van Engels (was vroeger erg goed

Wat mij opvalt dat het artikel/uitzending van 2003 is, van 9 jaar geleden. En het programma "Inside Out" is/was een soort TV programma zoals wij in NL ook wel kennen? Hoe betrouwbaar dergelijke programma's zijn, is niet altijd duidelijk, vaak eenzijdig.
Een voorbeeld in Nederland: een tijd geleden is er een programma uitgezonden op TV over Chiropractie, dat werd eenzijdig belicht door alleen tégenstanders van Chiropractie en werd natuurlijk helemaal de grond in geboord. En iedereen gelooft het als je niet verder wilt kijken........
Mijn Chiropractor had trouwens, van te voren contact opgenomen met het programma om de visie van Chiropractie Nederland te geven en had gevraagd of hij en/of andere collega's aan het programma mee mochten werken.
Dat werd geweigerd. Hoe kun je dan als programma een objectieve uitzending maken? Niet dus.......
Ik vraag mij dan daarbij af: hoe kan in een drogisten zaak/natuurwinkel een Vegatest worden afgenomen? Dat lijkt mij niet de juiste en betrouwbare optie.
Weet jij of de mensen van het programma "Inside Out" ook bij professionele therapeuten/artsen zijn geweest in Engeland om een Vegatest te laten doen? Of alleen in de winkels van "Holland & Barrett"?

Wat vind jij bijvoorbeeld dan van het gegeven: als iemand een Vegatest heeft gedaan en er worden daarnaast bloedonderzoeken gedaan via een regulier laboratorium en de uitslagen daarvan bevestigen de uitslag van de Vegatest?
En wat vind jij van acupunctuur?: http://www.acupunctuur-vanlaar.nl/acupunctuur/
Groetjes, Louisa
Zo heb ik het ook gedaan;
Eerst tweemaal bloedonderzoek in een labo van een Z.H. toen een hele batterij onderzoeken, toen de vegatest, die bevestigde lyme........en nog meer ongeregelheden en vervolgens de uitslag van het bloed in het labo in Keulen.
Persisterend lyme. Dank U ; vegatest en labo Keulen !
Omdat ik ondanks dat ik hardstikke ziek was ,mij niet neerlegde bij de mening van de neuroloog- U heeft geen lyme- ben ik net zolang achter de computer gaan zitten ,tot ik vond wat ik zocht.
Nu had ik het voordeel dat ik absoluut niet vies ben van alternatieve geneeswijzen en methoden en werkwijzen.
Het werd me zelfs ontraden door derden, want de vegatest was echt onbetrouwbaar en niet wetenschappelijk bewezen of aan te tonen.
Ik heb me er geen snars van aangetrokken !
Als ik me destijds bij de mening van de neuroloog had neergelegd , dan was ik een wrak gebleven en had ik nu definitief in een rolstoel gezeten.....
Die had ik al in huis, voor buiten .
Ik kon nog net een stukje lopen van de keuken naar de schuur en dan gauw weer naar binnen..............
Zo heb ik het ook gedaan;
Eerst tweemaal bloedonderzoek in een labo van een Z.H. toen een hele batterij onderzoeken, toen de vegatest, die bevestigde lyme........en nog meer ongeregelheden en vervolgens de uitslag van het bloed in het labo in Keulen.
Persisterend lyme. Dank U ; vegatest en labo Keulen !
Omdat ik ondanks dat ik hardstikke ziek was ,mij niet neerlegde bij de mening van de neuroloog- U heeft geen lyme- ben ik net zolang achter de computer gaan zitten ,tot ik vond wat ik zocht.
Nu had ik het voordeel dat ik absoluut niet vies ben van alternatieve geneeswijzen en methoden en werkwijzen.
Het werd me zelfs ontraden door derden, want de vegatest was echt onbetrouwbaar en niet wetenschappelijk bewezen of aan te tonen.
Ik heb me er geen snars van aangetrokken !
Als ik me destijds bij de mening van de neuroloog had neergelegd , dan was ik een wrak gebleven en had ik nu definitief in een rolstoel gezeten.....
Die had ik al in huis, voor buiten .
Ik kon nog net een stukje lopen van de keuken naar de schuur en dan gauw weer naar binnen..............
-
- Gevorderd lid
Ik ken het programma zelf niet. Ik kwam dit tegen op internet op zoek naar wat informatie over de Vegatest en vond het erg opvallend dat bijvoorbeeld annahan de test verdedigt alsof het een religie is, maar dat zelfs de fabrikant blijkbaar aangeeft dat het niet zo zwart/wit is allemaal.louisa schreef:Hoi magnetronnie,
Dank je wel voor de link en het artikel! Ik moet mij erg concentreren op het lezen van Engels (was vroeger erg goed).
ik ben net als jij een kritische noot, maar ik houd daarbij altijd wel een open blik. Daarom stel ik ook weer wedervragen. Ik verzamel graag verschillende informaties en ervaringen.
Groetjes, Louisa
Ik ga er vanuit dat de directeur van HSL het inderdaad zo gezegd en bedoeld heeft, maar helemaal zeker kunnen we dat natuurlijk niet weten. Als ik zie wat voor fouten er soms in medische nieuwsberichten op nu.nl staan, dan krijg ik spontaan jeuk.

Helaas hebben we verder weinig informatie over de Vegatest. De bewijslast ligt bij de persoon die of het bedrijf dat iets beweert vind ik. Als met de Vegatest ziekte X is aan te tonen dan vergelijk het maar met een bestaande test en laat de resultaten zien. Zo gaan het normaal gesproken als er een nieuwe test op de markt komt.
Dit soort onderzoek zijn bijvoorbeeld heel belangrijk:
"Beperkingen van beschikbare testen voor de diagnose van Pfeiffer"
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6304142
Daarin kun je bijvoorbeeld lezen dat de monospot test niet heel erg betrouwbaar is (slechts 86% van de Pfeifferpatiënten had een positieve testuitslag), vandaar ook dat die de laatste jaren vrijwel niet meer wordt gebruikt.
De Vegatest in een drogisterij, of welk diagnostisch apparaat dan ook, lijkt mij trouwens ook niet echt een slim idee. Ik ben ook erg kritisch over al die thuistesten die je bij de drogist kunt halen.
Ik heb de Vegatest zelf nooit onderzocht en vergeleken met een ander apparaat, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het onzin is. Maar als iemand met de Vegatest en ook regulier dezelfde diagnose krijgt, dan gok ik dat het puur toeval is. Er zijn een hoop mogelijk verklaring voor te vinden. Alternatieve genezers nemen vaak meer tijd voor je en stellen ook een hoop vragen over je leefwijzen. Daar komt ook nog eens bij dat een groot deel (ik meen zelfs 50%) van de klachten waarmee mensen bij de huisarts komen onverklaarbaar zijn, waarvan de meeste na een korte tijd vanzelf weer weggaan. Als iemand in de tussentijd dan een vegatest heeft laten doen en een homeopathisch medicijn gebruikt, dan zal ie zeggen dat het daardoor komt dat ie nu beter is. Terwijl je dat in werkelijk helemaal niet kunt weten.
Ik ben niet zo heel goed op de hoogte van wat er met acupunctuur allemaal kan, maar ik kan wel iets in het algemeens zeggen over alternatieve geneeswijzen. Het is niet zo dat ik faliekant tegen elke vorm van alternatieve geneeskunde ben, maar ik vind wel dat artsen of personen die zich daarmee bezig houden heel erg voorzichtig moeten zijn met dingen beweren die ze niet zeker weten.
Bijvoorbeeld Joga is iets waarvan meerdere goede onderzoek laten zien dat het stress, pijn en depressie kan verminderen. Ik vind dat dan dus gewoon een reguliere behandeling en geen alternatieve. Als acupunctuur hetzelfde kan bereiken dan mag wat mij betreft een huisarts mensen door gaan verwijzen.
Maar dat vind ik heel wat anders als zeggen, de Vegatest (of welke test dan ook) kan kanker/aids/Pfeiffer/Lyme/etc. aantonen. Helemaal als het AL die ziektes en nog 50 ziektes meer kan aantonen.
-
- Gevorderd lid
Wat dat betreft ben ik net zo kritisch op Prohealth in Weert en andere commerciële labs. Ik heb zelf stage gelopen in een ziekenhuislaboratorium dus ik weet een beetje hoe men daar te werk gaat en hoe grondig nieuwe testen worden onderzocht (en vergeleken met andere testen) voor ze in gebruik worden genomen. Bovendien zijn die labs geaccrediteerd en vindt er regelmatig controle plaats. Dat is voor de patiënt dus een soort garantie dat het lab inderdaad goede uitslagen levert.
Bij Prohealth kan ik daarover niks vinden op de website, dus geen idee hoe dat daar geregeld is. In Duitsland ken ik de regels al helemaal niet. Ik begrijp wel dat een patiënt bijvoorbeeld voor Prohealth kiest, het ziet er erg professioneel uit, helemaal omdat de testen die ze daar gebruiken (bijvoorbeeld PCR) ook in ziekenhuizen gebruikt worden. Maar ik heb nog nooit ergens ook maar iets van bewijs gezien dat de uitslagen die ze daar geven ook kloppen. Met andere woorden, is de Prohealth Lyme test wel beter als die in een ziekenhuislaboratorium? Dat lees je wel overal en dat beweren veel patiënten, maar ik zet daar grote vraagtekens bij.
Bij Prohealth kan ik daarover niks vinden op de website, dus geen idee hoe dat daar geregeld is. In Duitsland ken ik de regels al helemaal niet. Ik begrijp wel dat een patiënt bijvoorbeeld voor Prohealth kiest, het ziet er erg professioneel uit, helemaal omdat de testen die ze daar gebruiken (bijvoorbeeld PCR) ook in ziekenhuizen gebruikt worden. Maar ik heb nog nooit ergens ook maar iets van bewijs gezien dat de uitslagen die ze daar geven ook kloppen. Met andere woorden, is de Prohealth Lyme test wel beter als die in een ziekenhuislaboratorium? Dat lees je wel overal en dat beweren veel patiënten, maar ik zet daar grote vraagtekens bij.