PDS gelinkt aan overgroei bacterieën in dunne darm
Moderator: Moderators
Een recente studie wijst uit dat prikkelbare darm definitief kan gelinkt worden aan een overgroei van bacteriën in de dunne darm. Gedaan met "het zit tussen je oren!" want het zit wel degelijk "in je darm"!
https://www.sites.google.com/site/mecvs ... ria-in-gut
https://www.sites.google.com/site/mecvs ... ria-in-gut
Toch altijd handig als wat velen eigenlijk al lang wisten, nu ook algemener geaccepteerde kennis wordt 

Ik weet weinig.
Ik dacht eigenlijk altijd dat het kwam door een verkeerde samenstelling van de darmflora ,van een overgroei heb ik nog nooit gehoord. Toch nieuws dus (voor mij dan) 

Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Is dat niet hetzelfde? Een overgroei van bepaalde bacteriën = een verkeerde verhouding/balans tussen de verschillende soorten van de darmflora. Zou ik toch denken 

Ik weet weinig.
Overgroei van bacteriën klinkt als: teveel aan bacteriën.
Overgroei van bepaalde bacteriën klinkt als: een teveel aan bepaalde bacteriën (een onbalans dus).
Maar misschien moet ik het artikel eens lezen
Overgroei van bepaalde bacteriën klinkt als: een teveel aan bepaalde bacteriën (een onbalans dus).
Maar misschien moet ik het artikel eens lezen

Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Misschien ook wel hoor, ik vond het niet echt naar voren komen in het artikel wat ze nu juist bedoelden.
Ik weet weinig.
Mooi! Er is trouwens steeds meer onderzoek naar darmbacteriën en het idee is dat meer ziekten door een disbalans in de darmen veroorzaakt worden.
Life smells...
Dat PDS zich in de darm afspeelt was voor mij wel duidelijk.
Dacht alleen dat artsen de klachten te 'vaag' vonden om er iets aan te doen, wist niet dat het gezien werd als een somatoforme stoornis.
Zelf denk ik dat als mn PDS zou verdwijnen, ook een deel van de vermoeidheid, zwakke immuunsysteem en mijn eczeem verdwijnen.
Heb alleen niet begrepen of Rifaximin nou de klachten laat verdwijnen of meer een hulpmiddel is?
Zou ik gewoon mijn huisarts kunnen vragen Rifaximin voor te schrijven?
Dacht alleen dat artsen de klachten te 'vaag' vonden om er iets aan te doen, wist niet dat het gezien werd als een somatoforme stoornis.
Zelf denk ik dat als mn PDS zou verdwijnen, ook een deel van de vermoeidheid, zwakke immuunsysteem en mijn eczeem verdwijnen.
Heb alleen niet begrepen of Rifaximin nou de klachten laat verdwijnen of meer een hulpmiddel is?
Zou ik gewoon mijn huisarts kunnen vragen Rifaximin voor te schrijven?