Ik was niet aan de pil en ben het nog steeds niet. Toch ook ziek
Werd er dik van en had sinds de ziekte van pfeiffer veel last van hoofdppijn, vandaar gestopt en nooit meer mee begonnen.
Handig is het niet
Ik kan goed merken dat de ongesteldheid mij veel energie kost. Waarschijnlijk is ook de hormoonhuishouding van belang hoeveel energie ik heb, want ervoor en erna ben ik meer vermoeid.
Hoi superwoman, je merkte dus ook gewichtstoename?
Ik ben er een geloof ik nu 3 jaar geleden mee gestopt.
Ik merk wel dat sindsdien mijn stemming stabieler is, daarvoor ben ik hoofdzakelijk gestopt.
Maar de ME klachten zijn gelijk, helaas.
En ben nog steeds te zwaar, helaas.
Ik merk net dat ik ervoor energieker ben, daarna weer minder energiek.
Chavon schreef:Hoi superwoman, je merkte dus ook gewichtstoename?
ja
Toen ik gestopt was, ging er gelijk weer 5 kg af, zonder dat ik op mijn voeding lette. Als ik te zwaar ben, zit ik niet lekker in m'n vel, dus ook weer een goede reden. Verder was ik eigenlijk gestopt voor de hoofdpijn,maar verschil dáárin merk ik niet.
Chavon, kan me voorstellen dat je niet meer aan de pil gaat als je stemming stabieler is Fijn ookvoor je omgeving
Ik denk dat het in ieder geval gezonder is zonder de pil
Wat ik heb gemerkt, is dat het soort pil wel heel erg veel uitmaakt... heb er aardig wat uitgeprobeerd, en eindelijk eentje gevonden waar ik niet al te heftig op reageer... Maar het is wel een uitkomst zeg... bijna geen migraine meer, geen 2 weken lang vloeien, niet om de twee weken of 7 maanden ongesteld, en ik ben zelfs in staat om in die paar dagen wat te doen, in plaats van doodop in mn bedje liggen... Maarja, het zoeken naar de juiste pil kan dus wel even duren.. (ik heb nu microgynon 30 ofzo).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Het is nu ruim een half jaar geleden dat ik dit topic opende en met de pil stopte. Helaas geen invloed op de vermoeidheid maar nu is mijn conditie ook achteruit gegaan doordat ik mijn enkel in juli verstuikte en de genezing niet vorderde. Daarom wil ik het nog een paar maanden proberen want een voordeel dat ik voor een groot deel van mijn migraine afben tijdens en voor de menstruatie. Ook zijn mijn pigmentvlekken duidelijk minder aanwezig. Dit weegt niet op tegen de uitputting die ik heb, maar toch. Ik merk niet dat ik me geestelijk anders voel. Wel is het onhandig dat ik onregelmatig ongesteld ben en geen voorbehoedmiddel heb op dit moment. Misschien hebben jullie er iets aan.
Groeten, Puck
deze zit niet meer in je verzekeringspakket, dus je moet er volgend jaar voor betalen.
ik heb gisteren voor 6 maand meegekregen en mag volgende maand weer voor 6 maand meenemen zo heb ik ze dan toch gratis.....
maar je apotheker moet er dan wel aan meewerken.
ik had geluk, zij hamsteren zelf ook!
groetjes marion
ehh ja ik geloof dat ik het verkeerd heb opgeschreven, wel in basispakket, maar het valt volgens mij
wel onder eigen risico, en voilà : een sigaar uit eigen doos.
misschien valt dit ergens op internet te lezen?
groetjes marion
ja dat klopt ja, je hebt nu wel een eigen risico, maar ach, die van mij kosten 15 euro voor een half jaar, dat kan ik wel hebben, ik moet door de carnitine toch het hele eigen risico van 150 euro betalen.
kun je carnitine niet op recept krijgen?
ik ben pas bij mijn internist geweest en krijg op recept vit D, en kocht zelf magnesoum tabletten, kost eigenlijk ook niks 2,10 per 60, maar hij zei als het chronisch is dan krijg je van mij een recept.
(trouwens de pil gebruik ik niet voor anti conceptie maar als geneesmiddel tegen mijn pms.)
Klopt inderdaad, voor mij zat de pil in het extra pakket, kreeg hem dus vergoed..
Nu komt ie in het basispakket en moet ik hem dus alsnog zelf gaan betalen via het eigen risico.
marion schreef:kun je carnitine niet op recept krijgen?
Jawel hoor! Dat heb ik ook, maar dan moet je dus volgend jaar de eerste 150 euro zelf betalen, en aangezien voor een week carnitine al 185 euro kost moet ik dat toch meteen betalen.
En na die 150 euro hoef je niet meer te betalen, dus dan maakt de pil niet meer uit voor mij.
Ok, dus die Carnitine wordt vergoed!
W.b.t. de pil, daar hebben ze telkens nieuwe regeltjes voor. Kan me herinneren dat ik dan weer eens moest betalen en dan opeens weer niet! Het blijkt zelfs met de soort pil te maken te hebben.
Ik gebruik hem niet meer, mijn stemmingen zijn daardoor beter, maar helaas wel veel last van pms, dit ook al zo'n twee weken van te voren. Maar het is me te belangrijk om te zorgen dat ik niet meer zwaar depressief wordt en zonder pil gaat dat goed zo, daar heb ik pms wel voor over!, al is dat ook zeer zekers niet prettig. Maar mijn man en dochter hebben niets aan me als ik zo ver heen ben dat ik zelfs niet meer wil leven.
Ik heb zo'n 10 jaar microgynon 30 geslikt. Op dit moment ben ik een jaar gestopt. Mijn menstruatie begint nu wat regelmatiger te worden. Als nadeel vind ik dat ik nu niet precies weet wanneer ik ongesteld moet worden. Daarbij is de menstruatie zwaarder waardoor ik me zwakker voel. En ik heb veel meer pms klachten: vanaf 1,5 week voor ik ongesteld ben pijnlijke borsten etc. De dagen ervoor heel hyper. Etc. etc.
Het grote voordeel vind ik dat ik beter weet wat mijn lichaam doet en hoe het natuurlijk reageert. Ik merk ook een verschil in vermoeidheid. Voorlopig wil ik nog even aankijken hoe mijn hormoonhuishouding zich houdt zonder de pil. Misschien dat ik later wel weer begin. Ik weet het nog niet. Het was erg praktisch .