droge neus en wondjes

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Calendula is gewoon bij de drogist te koop, van VSM, let wel op dat je de zalf krijgt en niet de creme, want die is niet zo fijn voor in de neus (ruikt anders en minder vet). Het werkt ook bij puistjes en andere dingetjes op de huid, dus gebruik het eigenlijk voor van alles en nog wat, het is onstekingsremmend, dus ook goed bij 'gewone' wondjes ed.
De zalf van de apotheek was wel ook goed, via KNO arts, maar wordt niet meer vergoed en is heel erg duur, en zonde want kan alleen in de neus, dus liever een tube voor alles ;-)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

hoi allemaal,

onze dochter heeft regelmatig last van korsten in haar neus.
zij heeft dit altijd als ze in een slechtere periode zit en noemt het zelf
altijd een koortsneus. nu bv is het schooljaar weer gestart, ze maakt 2x op een dag weer huiswerk en ze voelt zich zieker worden en gelijk begint haar neus weer op te spelen.

mamoes
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi Mamoes,
Zoals ik al eerder schreef, bij mij helpt het dus enorm om de neus vanbinnen vet te houden...iedere dag, 's ochtends en 's avonds insmeren met een vette zalf. Ik gebruik nu calendula van VSM (de zalf niet de creme) en dat doe ik een beetje op een wattenstokje en dan in de neus, niet te dik, maar wel helemaal goed insmeren. Voorheen had ik zalf van de KNO arts, maar die is uit het pakket gehaald, en nu geven ze een andere die ik niet zo lekker vind ruiken, dus vandaar dat ik die Calendula zalf zelf bij de drogist haal en het helpt echt super, kan wel geen dag zonder, dan wordt het droog en uiteindelijk gaat het kapot. Gebruikt je dochter er wat voor?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
v512485
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22:12

Bericht door v512485 »

Ik heb dit al jaren. Een neus-keel-en oorarts heeft me gezegd dat hier niets kan aan gedaan worden. Ik gebruik de gevitamineerde neuszalf Rhinovita, wanneer ik deze een dag niet gebruik, is het zeer BAD in m' n neus.[quot[/quote]
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

waar ik last van heb is dat als ik wakker word dat mijn neus dicht zit, niet met rotzooi maar dat binnen in boven het dik is geworden en dat ik dan met mijn neus moet wiebelen om het weer oke te krijgen een beetje. hier door word ik wakker met een gevoel dat ik geen zuurstof meer heb en er naar snak dan. heb dit heel vaak.

als ik dan niet snel genoeg bij het raam kom om lucht te happen dan voel ik dat ik elk moment weg kan vallen/ flauw kan vallen. heel irritant is het. misschien hebben meer mensen er last van??? of ligt het aan mij???
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
stientje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2009, 18:39

droge neus en wondjes

Bericht door stientje »

Vooreerst is dit niet 'vies', komaan zeg! Ik denk dat veel mensen er last van hebben. Vooral als je bvb lang medicatie gebruikt die de slijmvliezen kn uitdrogen. Ik heb er al jaren last van. In het begin hielpen spoelingen met zoutwater en allerlei zalfjes nog. De kroetvorming werd erger, en in mijn slaap peuterde ik eraan . (met handschoenen slapen!!??). Het is na zoveel jaar , zo erg geworden dat ik nu een klein gaatje heb in tussenschot van mijn neus. Zalfjes etc...hielpen maar zeer tijdelijk. Voorlopig wordt er niets aan gedaan, ik blijf veel spoelen...maar moest dit slechter worden, is dit een operatie die je liever niet hebt. Ik neem ook al zo lang medicatie....
Plaats reactie