Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Tussendoor even dit nieuws delen : :D

Wetenschappers van het prestigieuze Massachusetts Institute of Technology (MIT) hebben een injectiemethode ontwikkeld zonder naald.
Die is niet alleen pijnloos, maar verlaagt ook het risico voor medisch personeel.

Het apparaat, dat beschreven staat in het tijdschrift Medical Engineering & Physics, maakt gebruik van een minuscule maar krachtige straal die geneesmiddelen door de huid doet penetreren.
De straal is vergelijkbaar met de prik van een mug en wordt geïnjecteerd met de snelheid van het geluid.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vast ontwikkeld door wetenschappers met een prikfobie :mrgreen:

I love technology ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
daisy86
Actief lid

Bericht door daisy86 »

Ideaal!
Ik heb zo'n prikfobie :P
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Ben benieuwd wat het met je huid doet.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik ga om te beginnen eens bespreken met mijn arts of ik een test ga doen bij het forensisch labo in Berlijn.
Mijn neuraal arts spreekt vlot duits dus die helpt me hopelijk met het aanvragen van de juiste testen.

De LTT-test is de enige die ik nog niet heb geprobeerd dus dat is mijn eerste keuze maar misschien hebben ze een ander advies. Wordt vervolgd.

http://imd-berlin.de/

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Toen mijn man in het leger gevaccineerd werd, gebruikten ze volgens hem deze methode al. (was in 1974)
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Marlene schreef;

Eerlijk gezegd was ik inmiddels overtuigd dat Lyme nu definitief van de lijst geschrapt kon worden sinds ik de uitslag van de extreme vitamine B12 tekort in handen had gekregen

Tja, Marlene wat moet ik zeggen?
Je vroeg me enige tijd geleden om het adres van mijn behandelaar, ik ga er vanuit dat je daar nu ook geweest bent.
Als ik lees dat je daar min of meer naar toe ging om lyme via de test definitief uit te sluiten zodat je dan zekerheid hebt en nu blijkt dat dit JUIST het hele probleem is dan moet dit echt schokkend voor je zijn.
Ik ben bang dat dit ook voor veel forumleden geldt; Uiteindelijk blijkt de ziekte ME geen ziekte te zijn maar Lyme.

Het ernstige Vit B12 gebrek is veroorzaakt door de toxinen die de lymebacterie heeft achtergelaten in je bindweefsel.............

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd en ik hoop voor je dat je een goede behandelaar vind !
Ook wens ik voor je dat al je behandelaren uit het verleden achter hun oren gaan krabben bij het lezen en aanhoren van jouw relaas.

Ronduit schokkend wat jij allemaal hebt moeten doorstaan en dat dit nu dus het resultaat is van je zoektocht .............maar ik was er al bang voor...........
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Marlene, als je het advies krijgt een lumbaalpunctie te laten doen dan moet je dit doen hoor.
Ik heb ook een liquortest gehad.Hoe ziek ik ook was op dat moment, het viel me echt mee.
Er is direct goed geprikt .Het was niet zozeer een pijnlijk gebeuren maar het was gewoon een erg rotgevoel.
Met dichtgeknepen ogen en een fijngeknepen hand van mijn man heb ik het ondergaan , maar heus het is mij absoluut meegevallen.
Ik raad je aan om de liquor ook op te laten sturen naar Berlijn.
Mijn liquor is getest in een Ned lab, uitslag schoon.
Zoals je weet was mijn bloed in Keulen positief.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ annahan

als ik het goed heb begrepen was je bloed in Keulen positief en heb je vervolgens merg verstuurd naar Berlijn?

Krijg je een extra potje merg mee op aanvraag? Hoe lang moet je in ziekenhuis platliggen trouwens?

annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Hoi Marlene.

Ik heb in een Ned ZH een lumbaalpunctie gehad en dat is ter plekke direct onderzocht.
Ik werd daarna ook direct naar de afdeling gebracht en opgenomen op Neurologie.
Ik kreeg van het rijden met het bed en het draaien etc verschrikkelijke hoofdpijn en liggen janken van de pijn, maar toen ik weer een poos stil lag , verdween het snel.
De hoofdpijn ontstaat als er hersenvocht uit het gaatje lekt.
Of dit bij mij het geval was , weet ik niet.
Mijn liquor was geheel schoon, wwz dat er ook geen eiwitten zichtbaar waren die mogelijk op een ontsteking duiden.
Eerder in de voorgaande week is er een MRI scan gemaakt van mijn hersenen en daar waren talloze niet te tellen witte stoflaeasies op zichtbaar . De radioloog en de neuroloog wisten niet wat het was. Ik heb de scan ook gezien op de monitor.
Die witte plekjes bleken dus de in het bindweefsel achtergebleven toxinen te zijn.
Toen de neuroloog uiteindelijk zelf voorstelde om bloed naar Keulen op te sturen heb ik dat ook onmiddelijk gedaan.
Ik had al testmateriaal in huis.
En door de uitslag in Keulen bleek het om persisterende lyme te gaan.
Wat ik toen nog niet wist is dat ik het liquorvocht ook op had kunnen sturen naar Keulen , mogelijk dat daar wel e.e.a. te zien was.
Er is bijv wel een virus of een ander beest gezien in mijn bloed, maar waar het om ging weet ik niet, mogelijk de ZH bacterie die ik bij me had en ook uit de vegatest naar voren kwam.
Ook kwam hier de term; OSPC uit , dat is kenmerkend voor neuroborreliose.

Ik zou zeker vragen of je je liquor in een buisje meekrijgt en dan dit vervolgens opsturen naar Berlijn.
Hoe de procedure daar van is..........ik heb geen idee, maar ga het effe uitzoeken voor je!!
Als dit positief is dan is bij jouw de diagnose ook KLINISCH gesteld, en dat is waar artsen op af gaan;
Een negatieve lumbaalpunctie; geen lyme.

Maar dat is nu juist zo veraderlijk; Een positieve lumbaalpunctie is slechts in 20 % van de 100 lymepatienten positief.

Een positieve lumbaalpunctie is overigens direct aanleiding om een infuus kuur ceftriaxon toegediend te krijgen!!
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

http://www.dierenartsonline.nl/fileadmi ... edicus.pdf

Daar staat oa;

Diagnose via liquor (hersenvocht) - het is noodzakelijk een liquorpunctie te doen:
De typische veranderingen daarin zijn het onomstotelijke
bewijs. (Celvermeerdering tot 500/3 cellen, EWvermeerdering
en Borrelia AK-bewijs).

Uitgebreid – chronische stadium

De hersenvocht afname moet altijd tegelijkertijd met een serologische AK bepaling - zo kom je tot een liquor/serumquotiënt.
Ook moet getracht worden de spirocheet in het liquor te kweken en altijd proberen via PCR het bewijs van Borrelia te krijgen daar een antilichamentest vaak (vals) negatief uitvalt!

Therapeutisch bij het syndroom Bannwarth moeten
antibiotica worden toegepast die in hersenvocht goed werken
als cephalosporinen van de 3de generatie (Rocephin = ceftriaxon zegt Annahan
Claforan voor minstens 30 dagen (vanwege de generatietijd
van Borrelia, die ongeveer 28 dagen bedragen kan). Het
pijnsyndroom kan bij een ontoereikende behandeling
chronisch worden.

---------------------------------------------------------------------------------------

Liquoronderzoek is vooral geïndiceerd
bij klinische verdenking op de volgende

ziektebeelden:
– Meningo-Neuritis symptomatologie
(Bannwarth): Obligaat
– Meningo-Encefalomyelitis: Obligaat
– Bij acute hersenzenuwuitval
(bijvoorbeeld gezichtsverlamming):
Vaak, maar niet obligaat

Bij een chronische persisterende Lyme-borreliose met neurologische
symptomen, volgens een bestaande encefalopathie* of encefalomyelopathie*
en/of mono- of polyneuropathie*, zijn de liquorbevindingen vaak onopvallend
of slechts zeer gering afwijkend van de norm.

Het moet nogmaals worden benadrukt dat pathologische liquorbevindingen
alleen dan te verwachten zijn als de Borrelia-geïnduceerde ontsteking op
het gebied van de hersenvliezen en/of in liquor aangrenzend zenuwweefsel
is gevestigd.

Een negatief liquoronderzoek kan een manifestatie van Lyme-borreliose
in het centraal zenuwstelsel dus niet uitsluiten.

De conclusie om een liquoronderzoek algemeen te verrichten wanneer het
neurologische symptomen tijdens de late fase van een Borrelia-infectie
betreft, is dus niet gerechtvaardigd.

De indicatie voor een liquoronderzoek moet in elk ziektegeval zorgvuldig
worden overwogen.

Voor de diagnostiek zijn de anamnese en de differentiaaldiagnostische
onderzoeken, de bestaande symptomen en klinische bevindingen
van cruciaal belang.
Het liquoronderzoek is daarbij slechts een laboratoriumdiagnostische
bouwsteen.

Aldus sprak;

Prof. Dr. med. Rüdiger von Baehr
Immunoloog en internist in Berlijn en woordvoerder
van de werkgroep labdiagnostiek in Berlijn
Laatst gewijzigd door annahan op 07 jun 2012, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Berlijn;

Contactgegevens:

IMD ( Institut f. Medizin. Diagnostik),
Abt. Spezielle Immunologie,
Nicolaistr. 22.
12247 Berlin
Tel. 030 – 77001-220
Prof.Dr. R. von Baehr, Dr.V. von Baehr,

Website: http://www.imd-berlin.de/

In het lab kan geprikt worden. Ook kan het bloed worden opgestuurd naar Berlijn. Een prikset kan worden opgevraagd. Verzend altijd in het begin van de week het bloed per post of koerier (zie vervolg voor de werkwijze). Wie in het grensgebied woont kan sneller en goedkoper in Duitsland posten. Het lab in Berlijn is een Forensisch Laboratorium. Daardoor kunnen uitslagen niet geweigerd worden. Dit lab voert ook LTT testen uit. Voor deze test moet het bloed binnen 24 uur op het lab zijn. Daarom is het noodzakelijk het bloed voor deze test per koerier te verzenden.

Besluit u zelf een test aan te vragen dan is het onderstaande een handige route:

A - eerst uitzoeken of, waar en wanneer je geprikt kan worden.
B - als A gelukt is, dan prikset in Berlijn aanvragen.
C - ondertussen een vervoerder regelen, rekening houdend met de verzendtijd van de testkit en het feit, dat bloed uiterlijk woensdag richting Berlijn gestuurd moet worden.
D - bij voorkeur 's morgens prikken en daarna (laten) verzenden.

Verzenden kan voor particuliere aanvragen als volgt via Fedex:
1. Bel de klantenservice van Fedex 0800 0222 333 om het pakket thuis te laten ophalen.
2. Geef bij de klantenservice aan dat het een zending betreft van menselijke bloedmonsters en dat de koerier een medical bag mee moet nemen. Een gewone transport envelop wordt niet geaccepteerd.
3. Indien van toepassing geef tevens aan dat de zending uiterlijk de volgende werkdag geleverd moet worden op de plaats van bestemming.
4. Als de boeking geaccepteerd wordt, betaal je telefonisch met je creditcard (creditcard is verplicht voor particulier zonder rekening bij Fedex).
5. Je krijgt van de klantenservice een betalingsnummer. Dit betalingsnummer heb je nodig als de koerier de zending komt ophalen, je moet dan de vrachtbrief tekenen en o.a. het betalingsnummer invullen.
6. Waarschijnlijk word je gevraagd om SGS te bellen: 020 653 27 60. SGS stuurt je per email een UN 3373 label om op de enveloppe te plakken. Dit UN nummer is verplicht!
7. Aansluitend komt de koerier op het afgesproken tijdstip de zending ophalen. De koerier zal je vragen om de vrachtbrief in te vullen, zorg dus dat je het bestemmingsadres bij de hand hebt, het kan zijn dat een snelle koerier de zending al in de verzendenvelop heeft gedaan.

Verzending kan ook via andere koeriersdiensten.

Gewone verzending gebeurt via de post in de speciale envelop die bij aanvraag van een prikset wordt meegestuurd. Prikken en posten aan het begin van de week!

Prikken kan soms problemen opleveren. Dit kan gebeuren als je op eigen initiatief bloed laat prikken bij priklabs ( in Nederland.) Proberen is de beste optie. De rekening daarvan krijg je dan thuisgestuurd en kun je ter vergoeding opsturen naar je ziektekosten verzekeraar.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dit artikel vond ik inmiddels ook terug:
http://server1.lymevereniging.nl/LJNL/N ... 2011_2.pdf

Het is inderdaad niet altijd aangewezen om een liquortest te doen.

annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Ja idd zelfde artikel.
Ik had overigens geen keus, die test is gewoon gedaan.
Wat jij wilt is aan jou.
Ik denk dat er met veel moeite een arts te vinden is die je verhaal en de uitslag adhv de vegatest direct aanneemt.
Want ja.........dat is flauwekul he...........
Zou je een negatieve lumbaalpunctie hebben dan kun je behandeling heel moeilijk krijgen, omdat klinisch dan niet vaststaat dat je lyme hebt
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Waarom wordt hier expleciet gesproken over het lab in Berlijn? Waarom zijn zij zo speciaal?
Plaats reactie