update / moe na narcose

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

daisy86
Actief lid

Bericht door daisy86 »

De galblaasoperatie opzich valt mee wanneer hij via een kijkoperatie word uitgevoerd.
Mijn galblaas is 2 jaar terug ook zo verwijderd, mijn galblaas zat vol gruis en was ontstoken.
Als ze dat vantevoren hadden geweten hadden ze het misschien niet via een kijkoperatie gedaan. Voor mij was de narcose het ergst, daar ben ik heel erg ziek van geweest en ik kon na de narcose juist dagenlang niet slapen, nog geen minuut, om gek van te worden.
Ik zou er denk ik eerder voor kiezen om alles in 1 keer te laten doen dan 2 keer onder narcose moeten.
Van de kijkoperatie heb je maar 4 kleine sneetjes en dat heelt vrij snel.
syllie10
Beginner

Bericht door syllie10 »

Hoi Stientje,

Ik durf je niet zo goed advies te geven want weet niet wat een gastric bypas inhoud?

Voor mezelf gesproken vond en vind ik de naweeen van de operatie pittig, maar ik kamp op het moment ook nog steeds met mijn maag en weet dus niet of mijn klachten nu van de operatie nog zijn of weer door mijn maag zijn. Ik ben gisteren doorverwezen naar een MLD arts en hopelijk kan ik daar snel terecht want op dit moment hapert mijn lichaam aan alle kanten.Maag die opzet en daardoor hartkloppingen en ga zo maar door.

De zware vermoeidheid die ik na de operatie heb ervaren begint nu een klein beetje af te zwakken. Kan nog niet heel veel doen, maar al iets meer dan alleen maar slapen gelukkig.

Maar als je toch onder het mes moet voor die gastric bypass dan zou ik alles in een keer laten doen. Dan kun je er maar vanaf zijn.
Maar als dat niet hoeft en je hebt geen klachten van je galblaas dan zou ik het uitstellen als het kan. Ikzelf lag krom van de pijn dus had geen andere optie. ;)
Bij zat er trouwens ook 1 hele grote maar ook veel kleintjes en vooral die kleintjes veroorzaken klachten want die kunnen de galblaas uit. De grote stenen blijven daar wel zitten want die kunnen er niet uit.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)
juliane
Beginner

Bericht door juliane »

Wat je voor je lever zou kunnen doen (zowel voor als na een narcose)
is een kuur met mariadistel. Koop dan een goed merk met goede hoge dosering. Dit kruid is bewezen effectief in leverondersteuning en zou zeker kunnen helpen met de moeheid na een narcose.
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Wat doet de mariadistel?
Moet dat vanaf de operatie of al ervoor mee beginnen?

Zijn er nog andere dingen waar je extra aandacht aan moet besteden bij operaties terwijl je ME hebt?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Stientje

als je als een mus eet en toch geen gewicht kwijtgeraakt, zou ik toch eens voor een second opinion gaan bij een andere arts want hormonen spelen vaak een sleutelrol in dergelijke gevallen.

Bovendien zijn er alle andere factoren: galblaasverstopping, diabetes 2, ... dat zijn allemaal gevolgen van een metabolisme dat vertraagd is. Op den duur kunnen ze je helemaal leegsnijden maar dat zal de oorzaak niet wegnemen.

Ik denk dat je eens bij een goede orthomoleculaire arts moet langsgaan voor een second opinion. Ze kosten wat meer maar met wat geluk kan je je galblaas en darmen behouden en wie weet diabetes een pak verbeteren. Je zou de eerste niet zijn.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dit kan je eventueel uitprinten en op voorhand aan de anesthesist en de internist en/of huisarts geven. Het zijn aanbevelingen geschreven door ME-artsen:
betreft de te gebruiken/mijden produkten tijdens een operatie:

http://phoenixrising.me/wp-content/uplo ... p2page.pdf
http://phoenixrising.me/wp-content/uplo ... y2page.pdf
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie