Ik mag ivm antibiotica de lyme test pas vanaf 1 augustus doen.
Hoewel ik zelf niet denk dat het bij mij lyme is, maar uitsluiten kan geen kwaad.
Ik zie nu dat ik marlène haar naam fout had geschreven, sorry! *typfout en warhoofd*

Moderator: Moderators
POTS valt onder dysautonomie en het resultaat is hetzelfde. Een geweldige ligneiging. Bij POTS krijg je onmiddellijk een hoge hartslag, bij andere versies een minder verhoogde hartslag na 10 minuten, enz. Anderen krijgen ook nog eens een diabetes insipidius soort aandoening erbij waarbij je megaveel moet drinken en plassen.Hartkloppingen en overslagen zijn niet specifiek voor POTS. Er moet een toename van 30 slagen pmnt zijn bij staan. De bloeddruk kan dalen of juist stijgen. De meeste CVS/ME patienten hebben dus geen POTS.
Ik snap dat dit raar is en dat het zeker niet bij elk werk geregeld kan worden. Wel kan ik het enorm aanraden om toch de stoute schoenen aan trekken en te proberen dit voor elkaar te krijgen. Zeker als je collega's zien dat het in de loop van de dag neit goed met je gaat zouden ze dat toch juist een prima idee vinden, lijkt me? Ik rust altijd rond 13:00 en 17:30. Ik ga dan 45 minuten liggen en probeer dan ook echt te rusten. Ik doe dit ook op de dagen dat ik werk. Ik moest even over mijn schroom heen stappen om dit te vragen. Maar het kon gewoon in de kolfruimte die we gelukkig hebben en waar een bank staat. Dit gaat van mijn eigen werk tijd af maar helpt me wel om de dag door te komen. De tweede rustpauze doe ik als ik thuiskom, dan ben ik toch al op mijn tandvlees dus dat gaat in een moeite doorEline schreef:
In Amsterdam zeiden ze doodleuk dat ik op mijn werk dan steeds even moet gaan liggen. Dat kan toch niet!Toch ga ik proberen om fludrocortisone te mogen uitproberen. Nu nog een arts vinden die het voorschrijft......
Bedoel je deze studie?: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18805903manja schreef:Uit deze studie blijkt dat ongeveer 30% van de CVS/ME patiënten POTS heeft.
Postural orthostatic tachycardia syndrome is an under-recognized condition in chronic fatigue syndrome. Hoad A, Spickett G, Elliott J, Newton J.
Probleem in Nederland is, dat er door de artsen/internisten geen orthostatische intolerantie-test wordt gedaan.manja schreef:Hartkloppingen en overslagen zijn niet specifiek voor POTS. Er moet een toename van 30 slagen pmnt zijn bij staan. De bloeddruk kan dalen of juist stijgen. De meeste CVS/ME patienten hebben dus geen POTS. Patïenten moeten echt wel een hartslag van boven de 100 hebben bij staan en vaak ook in rust als ze wat gedaan hebben. Het gaat dus niet om een iets verhoogde hartslag maar fors verhoogd.
Niet standaard, voor zover ik weet.louisa schreef:En DML in België onderzoekt dit, als ik het goed heb begrepen.
Groetjes, Louisa
Knap dat je je eroverheen hebt weten te zetten en gewoon stipt je rust neemt.Ik rust altijd rond 13:00 en 17:30. Ik ga dan 45 minuten liggen en probeer dan ook echt te rusten. Ik doe dit ook op de dagen dat ik werk. Ik moest even over mijn schroom heen stappen om dit te vragen. Maar het kon gewoon in de kolfruimte die we gelukkig hebben en waar een bank staat. Dit gaat van mijn eigen werk tijd af maar helpt me wel om de dag door te komen. De tweede rustpauze doe ik als ik thuiskom, dan ben ik toch al op mijn tandvlees dus dat gaat in een moeite door
Inmiddels zit dit zo in mijn systeem dat ik het altijd gewoon doe.
Heb je de mogelijkheid om met je benen omhoog te zitten?Zelfs zitten is erg vermoeiend,
Thuis wel, maar ook dat is vermoeiend.Heb je de mogelijkheid om met je benen omhoog te zitten?
Zittend douchen doe ik nu ook.Vandaag krijg ik mijn aangemeten steunkousen tot mijn liezen ( lekker met dit weer) en moet ik naar de fysio voor liggende training.
Hebben jullie hier ervaring mee? En hielp het bij jullie?