Neuraal therapie
Moderator: Moderators
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
@Karolien:
Wat denk je van onze lekke ME-darmen en bijbehorende gifstoffen en afvalstoffen die hierdoor in je lichaam / bloedbaan / organen terecht komen....
Wat denk je van onze lekke ME-darmen en bijbehorende gifstoffen en afvalstoffen die hierdoor in je lichaam / bloedbaan / organen terecht komen....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
LyME en co's INFO-topic!
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Jij bent soms scherper als ik met mijn mistige ME-hoofdsemma schreef:Dat zegt ze toch?

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
LyME en co's INFO-topic!
LyME en co's INFO-topic!
Vitamine B6 blijkt ook nodig te zijn voor de omzetting van glycogeen naar glucose.
Glycogeen zit in je lever en spiervoorraad en dient als energieleverancier zeg maar.
Idealiter zou ik met deze resultaten naar dr Proesmans willen gaan maar die heeft een patientenstop.
The two major forms of vitamin B6 are pyridoxine and pyridoxamine. In
the liver they are converted to pyridoxal 5'-phosphate (PLP) which is
a cofactor in many reactions of amino acid metabolism. PLP also is
necessary for the enzymatic reaction governing the release of glucose
from glycogen.
Glycogeen zit in je lever en spiervoorraad en dient als energieleverancier zeg maar.
Idealiter zou ik met deze resultaten naar dr Proesmans willen gaan maar die heeft een patientenstop.
The two major forms of vitamin B6 are pyridoxine and pyridoxamine. In
the liver they are converted to pyridoxal 5'-phosphate (PLP) which is
a cofactor in many reactions of amino acid metabolism. PLP also is
necessary for the enzymatic reaction governing the release of glucose
from glycogen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
En met dit prentje wordt duidelijk welke gevolgen een tekort aan B12, B6 en blokkades in enzymwerking onderweg kunnen hebben.
- Bijlagen
-
- methylation.jpg (32.52 KiB) 788 keer bekeken
@ petraroos
volgens mijn bescheiden mening heb ik hier nu toch een belangrijke reden gevonden van mijn ziekzijn. Methylatie gebeurt ontelbare keren per dag en als dat niet goed verloopt kan je fluiten naar een goede gezondheid en dito energie.
Ik denk maar eens terug te gaan naar de arts van de dienst genetica die me zes maanden geleden een verslag beloofde na een huidbiopsie. Dat kon even op zich laten wachten zei ie toen maar met dit kan ie wellicht zijn dossier vervolledigen.
volgens mijn bescheiden mening heb ik hier nu toch een belangrijke reden gevonden van mijn ziekzijn. Methylatie gebeurt ontelbare keren per dag en als dat niet goed verloopt kan je fluiten naar een goede gezondheid en dito energie.
Ik denk maar eens terug te gaan naar de arts van de dienst genetica die me zes maanden geleden een verslag beloofde na een huidbiopsie. Dat kon even op zich laten wachten zei ie toen maar met dit kan ie wellicht zijn dossier vervolledigen.
Ik heb mijn waarden van vitamine B12 nog eens opgezocht via referentielijsten op internet en het tekort is inderdaad extreem.
methyl cobalamine B12 = 37 pmol/L
Normal reference interval = 150-750 pmol/l
En nu leer ik dat cyanocobalamine en hydroxycobamine geen bal verschil uitmaken. Ze verhogen alleen de waarden in je bloed maar voor de rest dragen ze weinig bij aan je herstel. Dat wil ik best geloven want het effect van een injectie duurde gemiddeld 24 uur.
Anderzijds merk ik toch een verbetering van de mega-brainfog die ik indertijd had. Ook mijn gevoelloze tong is verdwenen. Eerst schreef ik dat toe aan het gebruik van LDN maar wellicht hebben de inspuitingen van B12 er toch ook met te maken.
methyl cobalamine B12 = 37 pmol/L
Normal reference interval = 150-750 pmol/l
En nu leer ik dat cyanocobalamine en hydroxycobamine geen bal verschil uitmaken. Ze verhogen alleen de waarden in je bloed maar voor de rest dragen ze weinig bij aan je herstel. Dat wil ik best geloven want het effect van een injectie duurde gemiddeld 24 uur.
Anderzijds merk ik toch een verbetering van de mega-brainfog die ik indertijd had. Ook mijn gevoelloze tong is verdwenen. Eerst schreef ik dat toe aan het gebruik van LDN maar wellicht hebben de inspuitingen van B12 er toch ook met te maken.
Heb ik eens bewaard :
Actieve absorptie vindt plaats na binding van vitamine B12 aan intrinsic factor (IF), een glycoproteïne afgescheiden door de pariëtale cellen van de maagfundus.
Het complex bindt zich, in aanwezigheid van calcium, aan de specifieke receptoren van de dunne darm.
Bij de absorptie wordt IF afgesplitst.
Absorptie van vitamine B12 is verminderd bij patiënten met een gebrek aan intrinsic factor, met een malabsorptie syndroom of met een ziekte of afwijking in de darm, of na maagresectie.
Ongeveer 1% van de oraal toegediende vitamine B12 wordt passief geabsorbeerd door diffusie.
Het geabsorbeerde vitamine B12 wordt, gebonden aan specifieke plasmaproteïnen, de transcobalaminen, naar de weefsels getransporteerd.
Hydroxocobalamine wordt sterker aan plasma eiwitten gebonden dan cyanocobalamine, heeft een langere verblijftijd in het lichaam en wordt langzamer uitgescheiden.
Vitamine B12 wordt opgeslagen in de lever, uitgescheiden in de gal, en ondergaat een enterohepatische kringloop.
Een gedeelte van de dosis wordt uitgescheiden in de urine, het meeste ervan in de eerste 8 uur.
Uitscheiding via de urine is slechts verantwoordelijk voor een klein deel van de afname van de totale lichaamsvoorraad die uit voedsel wordt verkregen.
Na intramusculaire injectie van hydroxocobalamine wordt een deel van de dosis binnen 24 uur in de urine uitgescheiden.
Na een 100 microgram dosis wordt 90% in het lichaam opgeslagen en na een 1000 microgram dosis 30%.
Men neemt aan dat deze hoeveelheden voldoende zijn voor een periode van 2 tot 10 maanden.
Bij injectie van cyanocobalamine wordt beduidend meer via de urine uitgescheiden binnen de 24 uur.
Na een dosis van 100 microgram wordt slechts 55% opgeslagen in het lichaam.
Actieve absorptie vindt plaats na binding van vitamine B12 aan intrinsic factor (IF), een glycoproteïne afgescheiden door de pariëtale cellen van de maagfundus.
Het complex bindt zich, in aanwezigheid van calcium, aan de specifieke receptoren van de dunne darm.
Bij de absorptie wordt IF afgesplitst.
Absorptie van vitamine B12 is verminderd bij patiënten met een gebrek aan intrinsic factor, met een malabsorptie syndroom of met een ziekte of afwijking in de darm, of na maagresectie.
Ongeveer 1% van de oraal toegediende vitamine B12 wordt passief geabsorbeerd door diffusie.
Het geabsorbeerde vitamine B12 wordt, gebonden aan specifieke plasmaproteïnen, de transcobalaminen, naar de weefsels getransporteerd.
Hydroxocobalamine wordt sterker aan plasma eiwitten gebonden dan cyanocobalamine, heeft een langere verblijftijd in het lichaam en wordt langzamer uitgescheiden.
Vitamine B12 wordt opgeslagen in de lever, uitgescheiden in de gal, en ondergaat een enterohepatische kringloop.
Een gedeelte van de dosis wordt uitgescheiden in de urine, het meeste ervan in de eerste 8 uur.
Uitscheiding via de urine is slechts verantwoordelijk voor een klein deel van de afname van de totale lichaamsvoorraad die uit voedsel wordt verkregen.
Na intramusculaire injectie van hydroxocobalamine wordt een deel van de dosis binnen 24 uur in de urine uitgescheiden.
Na een 100 microgram dosis wordt 90% in het lichaam opgeslagen en na een 1000 microgram dosis 30%.
Men neemt aan dat deze hoeveelheden voldoende zijn voor een periode van 2 tot 10 maanden.
Bij injectie van cyanocobalamine wordt beduidend meer via de urine uitgescheiden binnen de 24 uur.
Na een dosis van 100 microgram wordt slechts 55% opgeslagen in het lichaam.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Op phoenixrising kun je veel informatie vinden over B12, welke soort je moet hebben enzovoort.
Ik geloof dat hydroxocobalamine eerst door je lichaam moet worden omgezet naar methylcobalamine. Al die ingewikkelde schema's, ik kan er niet goed wijs uit worden. Voor de omzetting zijn weer een aantal stoffen nodig, en als je daar een tekort aan hebt....
Zelf heb ik duidelijk baat bij de hydroxycobalamine spuiten, maar de B12 extreme smelttabletten (waar ook methylcobalamine inzit) hielpen me nog extra.
Ik hoop dat je snel een manier vindt om je B12 aan te vullen, want op deze manier lijkt het me logisch dat je veel klachten hebt.
Ik geloof dat hydroxocobalamine eerst door je lichaam moet worden omgezet naar methylcobalamine. Al die ingewikkelde schema's, ik kan er niet goed wijs uit worden. Voor de omzetting zijn weer een aantal stoffen nodig, en als je daar een tekort aan hebt....
Zelf heb ik duidelijk baat bij de hydroxycobalamine spuiten, maar de B12 extreme smelttabletten (waar ook methylcobalamine inzit) hielpen me nog extra.
Ik hoop dat je snel een manier vindt om je B12 aan te vullen, want op deze manier lijkt het me logisch dat je veel klachten hebt.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
@ sprankel
inderdaad een schat aan informatie terug te vinden!
Ik lees ook dat Lyme kan leiden tot lage B12, B6 en citroenzuur maar heb voorlopig nog geen wetenschappelijke info teruggevonden.
inderdaad een schat aan informatie terug te vinden!
Ik lees ook dat Lyme kan leiden tot lage B12, B6 en citroenzuur maar heb voorlopig nog geen wetenschappelijke info teruggevonden.
Bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=280Waarom hebben zo veel medische onderzoekers moeite het chronische aspect van de ziekte van Lyme te begrijpen?
Het probleem is dat ze gewoon niet de dynamiek die betrokken is bij het verkeer van neurotoxinen in het menselijk lichaam begrijpen.
Micro-organismen produceren neurotoxinen die circuleren in het menselijk vetweefsel, zoals die gevonden worden in de zenuwen , spieren, hersenen, etc in plaats van in de bloedbaan (zoals gebeurt met meer voorkomende ziekten zoals longontsteking).
Omdat deze bacteriële gifstoffen zich bevinden in het vetweefsel van het lichaam en in het opslag-systeem kunnen ze niet worden bereikt door de "antistoffen" die in hun zoektocht naar binnendringende micro-organismen in de bloedbaan vernietigen.
In plaats daarvan blijven de gifstoffen (soms jarenlang) achter in het weefsel met dergelijke klassieke symptomen van de ziekte van Lyme als vermoeidheid, hoofdpijn, kortademigheid, gewrichtspijn en korte-termijn geheugen, etc etc.
Dit in vetweefsel opgeslagen gif geeft bij veel lymepatienten een probleem met de opname van vitamine B12.
Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel
Een tekort aan vitamine B12 heeft te maken met de opgeslagen gifstoffen in ons lichaam
Hierdoor is er sprake van een gestoord verloop van de energiecyclus en in het bijzonder de citroenzuurcyclus. De citroenzuurcyclus is een proces waarbij bij elke stap in deze cyclus een enzym betrokken is . De kwaliteit of kwantiteit van dit enzym wordt door de toxiciteit beschadigd.
Door de beschadiging van dit enzym worden erytrocyten en /of bloedplaatjes niet goed gevormd/ aangemaakt, de vitamine B 12 inbouw is hierdoor verstoord en een slechte darmflora verhindert weer de opname van vitamine b12 in het lichaam.
Vitamine B6 heeft alleen het gewenste effect wanneer deze vitamine kan samenwerken met vitamine B12 .
Door een tekort aan vitamine B12 kan weer een overschot ontstaan van vitamine B6
Vitamine B12 tekort kan dmv injecties of tablet inname goed helpen maar nemen de oorzaak van het tekort niet weg.
Deze namiddag lag ik zoals gewoonlijk te slapen toen ik plots werd gewekt door mijn puberzoon. Althans dat dacht ik! Hij leek op de deur te kloppen en hij riep 2 x mijn naam.
Ik had een hartritme van +100. Omdat hij niet antwoordde op "Binnen!", ging ik op zoek naar hem. Het huis bleek leeg. Mijn eerste gedachte was dat ik had gedroomd.
Deze avond kwam hij thuis met een hoofdwonde. Je kan al raden om hoe laat het ongelukje is gebeurd en om hoe laat ik werd gewekt uit mijn schoonheidsslaapje.
Ik had een hartritme van +100. Omdat hij niet antwoordde op "Binnen!", ging ik op zoek naar hem. Het huis bleek leeg. Mijn eerste gedachte was dat ik had gedroomd.
Deze avond kwam hij thuis met een hoofdwonde. Je kan al raden om hoe laat het ongelukje is gebeurd en om hoe laat ik werd gewekt uit mijn schoonheidsslaapje.
goeiemorgen,
Hoi Marlène
Hoe is het met zijn hoofd.
?
De band tussen kinderen moeders is zo sterk,dat je van te voren al voelt
dat er wat aan de hand is
bereid je er maar op voor,dat het altijd zo blijft
zelfs nadat ze allang de deur uit zijn.
veel sterkte met zijn hooft.,en jij met je hartritme
lieve groetjes
petraroos
Hoi Marlène
Hoe is het met zijn hoofd.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
De band tussen kinderen moeders is zo sterk,dat je van te voren al voelt
dat er wat aan de hand is

bereid je er maar op voor,dat het altijd zo blijft

zelfs nadat ze allang de deur uit zijn.

veel sterkte met zijn hooft.,en jij met je hartritme

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
@ petraroos
Sinds ik geveld ben door ME zijn me al een paar van die vreemde gebeurtenissen overkomen maar ik sta er telkens weer verbaasd van!
We zijn wel even naar de huisarts van wacht gegaan want een klap op het hoofd met een vleeswonde laat ik toch liever nakijken. Hij heeft er alleen wat hoofdpijn en een litteken aan overgehouden.
Sinds ik geveld ben door ME zijn me al een paar van die vreemde gebeurtenissen overkomen maar ik sta er telkens weer verbaasd van!
We zijn wel even naar de huisarts van wacht gegaan want een klap op het hoofd met een vleeswonde laat ik toch liever nakijken. Hij heeft er alleen wat hoofdpijn en een litteken aan overgehouden.