Aften

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Daniel
Actief lid

Aften

Bericht door Daniel »

Hallo allen,

Ik zou graag willen weten wie er er meer last van aften heeft na ME te hebben gekregen. Aften zij van die witte pijnlijke zweren in de mond.

Groet,
Daniel
dullegreet
Actief lid

Aften

Bericht door dullegreet »

ik heb enorm last van aften, al sinds mijn kindertijd. ik heb er al vanalles aan gesmeerd maar veel haalt het allemaal niet uit.

nu heb ik het met opstoten en als ik het heb duurt het meestal heel lang voor ze weg zijn. Maar of het erger is dan vroeger kan ik niet zeggen. ik heb het maanden niet, en dan maanden wel.

stokbrood is er heel slecht voor, het geeft kleine sneetjes in je mond en die verzweren dan en worden aften. harde snoep, zoals zure bollen, idem. Maar de periode dat ik het heb krijg ik het van zowat alles hoor, zelfs van mijn tanden te poetsen.

en als je er zo twee, drie tegelijk hebt in verschillende delen van je mond wordt eten een heel pijnlijke zaak :(
zonaanbidster
Gevorderd lid

Aften

Bericht door zonaanbidster »

Aften worden veroorzaakt door het HHV 7 virus.
Als je weerstand dus minder is, wat bij deze aandoening in wisselende mate het geval is, krijg je dus sneller een opvlamming van HHV 7.
Renka
Gevorderd lid

Aften

Bericht door Renka »

Braeburn appels zijn ook echte 'aanstichters'.

Wat schijnt te helpen is veel bananen eten. Ik heb het heel erg gehad, maar nu al een hele poos niet meer. Als ik ze heb, spoel ik altijd met tea tree olie. Erg ranzig, maar wel effectief.
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

De keren dat ik er last van heb, heb ik een paar dagen te weinig groenten en fruit gegeten.
Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Spoelen met sodium bicarbanaat, soort zout, en lauw water.
Zo weg.
Sodium bicarbonaat bij apotheek en in Italie overal te krijgen, ook in de supermarkt, Italianen gebruiken het overal voor. Zit in een verpakking die doet denken aan onze jozo zout.
carla
Beginner

Bericht door carla »

Mijn zoon tim heeft crohn, een daarbij veel voorkomende klacht is ook aften.
Vooral als de crohn actief is.
Weet je wat goed helpt:
Tanden poetsen met Zendium tandpasta, er zit een enzym in dat aften te lijf gaat.
Deze tip heb ik van de mondhygieniste, en echt het werkt.
Daniel
Actief lid

Bericht door Daniel »

Hallo,
Bedankt voor de reacties. Zendium gebruik ik ook!
Meer fruit, en spoelen met tea tree olie plus natrium carbonaat zijn goede tips!
Groet,
Daniel
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

je hebt er gewoon een middel tegen he!?
Gebruik ik ook altijd: pyralvex!

Te verkrijgen bij apotheek,werkt perfect!

xx
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Ik had er laatst ook weer last van en heb toen vitamine C kauwtabletten gehaald.
Sindsdien is het over.
Slik die tabletten nog wel steeds, vind ze vies, zo zuur!!
heikenie
Actief lid

Bericht door heikenie »

Ik ben zestig en was denk ik nog nooit meer dan een maand zonder. Volgens de dokter blijven die eens dat ze er geweest altijd terugkomen.

Als kind had ik het wel heel heftig!! kon soms een week bijn niets eten. Alle middeltjes helpen wel eens maar met wisselende sukses.

Na zo veel tijd is dat wel iets waar je mee leert leven. Alleen wanneer er een op het topje van je tong een zit vind ik vreselijk.

Heike
I will survive
Daniel
Actief lid

Bericht door Daniel »

Ik heb ze soms onder mijn tong, dan kan ik niet meer normaal praten!
Nancy
Beginner

Bericht door Nancy »

heb ik ook veel last van. vroeger als 14jarige heb ik herpes in mijn keel gehad (kusjes ziekte :? ) en sindsdien heb ik dat erg fel.
Ik poets mijn tanden met zendium en ik moet zeggen dat het wel helpt.
Plaats reactie