Verschillen chronische Lyme en ME

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ben jij in Keulen getest daarvoor?
Life smells...
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Jazeker !
Besef wel , dat hoe langer het geleden is dat je gestoken bent hoe moeilijker het vast te stellen is.
Levend bloedanalyse zou ik ook zeker doen als ik jouw was......
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dus dan is het zeker dat er niet altijd pijnlijke en gezwollen gewrichten zijn, ok, bedankt!
Life smells...
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Graag gedaan hoor !!

The real truth of my ME: LYME disease ;

http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

Having been treated (ignored) for ME, Fibromyalgia and Rheumatoid Arthritis for over 15 years I discovered I had Lyme disease.
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Ik gaf al eerder aan dat lyme neurotoxische problemen geeft , wel daar was ik er eentje van :cry:

Hier een interview met Ritchie Shoemaker, die dit in een boek uitlegt;

http://www.youtube.com/watch?v=g0JCnYVp ... re=related
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi annahan,
annahan schreef:Ik werd een jaar na de tekenbeet behandeld En ja ,ik had ook de diagnose ME......
Ohw, oké, dat heb ik even niet goed begrepen dat je ook de diagnose ME had gekregen.......

En gewrichtspijnen komen dus niet bij alle Lyme-patiënten voor.

Net als dat, dat bij ME ook verschillend is, niet iedere ME-patiënt heeft ernstige spier- en/of gewrichtspijnen
Ik heb dat "kadootje" van ernstige spierpijnen (24 uur per dag, jaren lang) helaas wel.....

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Natuurlijk ,niet iedereen heeft bij ME of lyme alle klachten of dezelfde klachten.
Ik heb altijd sterk op de voorgrond tredende neurologische klachten gehad.
Tot het doormaken van een TIA toe (dacht ik eerst, maar was het niet ) een regelmatig verlamde arm en een zenuwtrek in mijn gezicht .
En de rest.......... :(
Die zenuwtrek is nooit meer weggegaan......
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Louisa,

Kun je ook zonder tekenbeet (chronische) Lyme hebben?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Je kunt het ook nog van andere beestjes krijgen en sommigen denken dat het via dieren/mensen ook besmettelijk is. Maar je moet wel besmet zijn.
Life smells...
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi vgzhm,
verlorengezondheidman schreef:Kun je ook zonder tekenbeet (chronische) Lyme hebben?
Uit wat ik intussen allemaal gelezen heb, is het antwoord daar op, ja.........

Ik geef je nog even de info:
* http://www.lymenet.nl/info/basisinfo-zi ... n-lyme.htm
Ook is aangetoond dat een zwangere vrouw die geïnfecteerd is met de Lyme-bacterie, deze kan overdragen op het ongeboren kind.

Andere besmettingswegen die door sommigen worden vermoed, zijn borstvoeding, menselijk en dierlijk contact, bloedzuigende insecten (muggen, vliegen, vlooien), bloedtransfusies en transplantaties, maar deze besmettingswegen zijn (nog) niet wetenschapelijk aangetoond.
* http://www.lymevereniging.nl/
Er is tevens overdracht van de ziekte beschreven tijdens de zwangerschap van moeder op kind. In traanvocht en moedermelk zijn Borrelia bacteriën gevonden. Seksuele overdracht of besmetting via bloedtransfusie kan niet worden uitgesloten. Hier is nog onvoldoende onderzoek naar gedaan.

Sommige wetenschappers denken dat andere bijtende insecten, zoals muggen, vlooien, bijtende vliegen en luizen ook in staat zijn Lyme-Borreliose over te brengen. Meer onderzoek is ook hier gewenst. Niet of onvoldoende behandeld, kan de ziekte chronisch worden en veel orgaansystemen in het lichaam aantasten.
Afbeelding En heb je deze link hier op het forum van de TV uitzending van Tros Radar 18-10-2010 over Lyme en (Chronische Lyme) ook nog gezien?: http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1575/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Tijdens een lezing over de ziekte van lyme gepresenteerd door homeopaat Frits v.d Blom gaf hij onderstaande aan over de levendbloed- analyse;

De betrouwbare onderzoeksmethode om Borrelia vast te stellen is er niet meer, aldus Frits, zodat we het nu moeten doen met een primitieve versie ervan.
Wel kan gebruikt worden gemaakt van de ‘Levend Bloed Analyse’, die in de orthomoleculaire hoek wel gebruikt wordt, maar in de reguliere niet. Sterker nog, velen in de reguliere hoek beschouwen dit als kwakzalverij en zullen niet meewerken aan dergelijke onderzoeken. Overigens kent Frits slechts enkele adressen in Nederland waar dit gebeurt.

Wat iedereen die bloedanalyses doet, MOET weten:

Je neemt een druppel bloed af en legt dit op een microscoopglaasje. Doe hier een dekglaasje overheen en leg het onder de microscoop.

Je zult zo de Borrelia bacterie niet zien!!

Plet vervolgens de druppel bloed door op het dekglaasje te tikken met een pen of een paperclip en leg het weer onder de microscoop.

Als de bacterie wel in het bloed aanwezig is, zal deze vrijkomen uit het kapotte rode bloedlichaampje.
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Louisa schreef:
jemig, 14 jaar lang rond te hebben gelopen, met onbehandelde Lyme en Bartonella. Dan heb je Chronische Lyme gekregen?
Yep.
14 jaar zeker, maar ik vermoed nog wel langer.
Al die jaren uitgemaakt voor hypochonder en het zit tussen je oren.
Nooit is er echt serieus naar mijn klachten gekeken.
Ik hoop écht dat je langzaam verbetering door de behandeling zult krijgen. Ik ga hard voor je duimen!
Dank je wel!, Louisa.

Annahan schreef:
Aoife;
Idd ; de weg van chronisch lyme behandelen is een lange lange weg.
Ik wens ook jou heel veel sterkte toe !!
Dank je wel!, Annahan.
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Op de site van Stichting tekenbeetziekten;

De ziekte Lymeborreliose wordt wel eens genoemd "de grote imitator", ze kan vele ziekten imiteren. Patienten die zich geen tekenbeet herinneren en geen rode kring hebben gehad waaruit kan blijken dat er duidelijk sprake is van de ziekte van Lyme, krijgen nog wel eens de volgende diagnoses:

• MS
• ME/CVS
• Reuma
• Fibromyalgie
• Epstein Barr virus(Pfeiffer)
• Arthritus,
• Lupus (LSE)
• ALS
• Alzheimer
• RSI
• ADHD
• Hartkwaal
• Polyneuropathie
• Parkinson

Vele patiënten voelen zich niet juist behandeld en van het kastje naar de muur gestuurd, dit maakt dat zij zich niet serieus genomen voelen.
Er is echter in steeds meer gevalen sprake van zenuw- spier- en gewrichtspijnen, uitvalsverschijnselen en verlammingen, psychische en psychiatrische klachten, ernstige vermoeidheid en vele andere symptomen van dusdanige aard dat deze symptomen tot gevolg hebben dat men ernstige beperkingen ondervindt in het deelnemen aan de maatschappij.

Een misvatting;

• Klachten houden na 2 wekelijkse kuur nog aan, patiënt schijnt volgens CBO richtlijn afdoende behandeld; andere opvattingen zeggen “nee” antibiotica kuur moet doorgaan, de bacterie is nog niet dood(de bacterie gaat in cyste-vorm of L-vorm en beschermt zichzelf). Patiënt in Nederland krijgt echter nu diagnose Post-Lyme of Reuma, ME/CVS, fibromyalgie of MS als de antibiotica kuur na twee weken geen resultaat heeft opgeleverd;

• Lyme symptomen komen na een jaar of langer weer terug, arts geeft diagnose reuma, MS, ME etc.
gezondverstand
Actief lid

Lyme

Bericht door gezondverstand »

Asje:

Als ik hier nog een schepje bovenop mag doen:

Ik had ook neurologische klachten: gevoel van flauwvallen, duizelig, doof zijn, een constant trillend ooglid, stroomstootjes door mijn armen,schrikken van harde geluiden.
Maar absoluut nergens pijn.

Mijn man weet sinds kort dat de ziekte van Lyme, die hij 21 jaar geleden in Frankrijk opliep, al die tijd in zijn lichaam heeft gezeten.
De antibioticakuur die hij destijds v.d. huisarts kreeg heeft dus niet geholpen. ( wisten wij veel...)
Híj had de laatste jaren ( dus niet direct na de beet) toenemende pijnklachten aan rug, schouders, vingers . Daarbij ernstig vit B12 tekort .
Hij is nu met de lymekuur bezig maar we moeten verder afwachten of hij van deze klachten afkomt.
De toxines gaan door de lymekuur je lichaam uit maar als het al zó lang in je lichaam zit kunnen er beschadigingen optreden die blijvend zijn.

Overigens:zijn vader was zwaar reumapatient en zijn moeder had sclerodermie.
Allebei auto-immuunziekten die de lyme bacterie kan imiteren......

Pfff.
annahan
Actief lid

Lyme

Bericht door annahan »

Voor degene die echt meer wilen weten over het ontstaan van ziekte van lyme;

http://server1.lymevereniging.nl/LJNL/N ... 2010_2.pdf

http://underourskin.com/blog/?p=191)

Lab two fifty‐seven

The Disturbing Story of the Government's Secret Plum Island Germ Laboratory
Michael C. Carroll

Het boek behandelt de activiteiten op Plum Island, vlakbij The Hamptons, aan de Oostkust van de Verenigde Staten.
Al lang voor de Tweede Wereldoorlog werd geëxperimenteerd met chemische en bacteriële oorlogsvoering, ook in Duitsland. Dr. Erich Traub, een Joodse onderzoeker, is actief op dit gebied, ZELFS als alle Joden uit Duitsland worden gedeporteerd naar de beruchte kampen. Dit geeft toch maar aan dat, als je belangrijk bent voor een bepaalde ideologie, het niet uitmaakt welk geloof je hebt, of van welk ras je bent.
Na de oorlog werkte Traub op het eiland Riems van 1945 tot 1949 verder aan dezelfde onderzoeken waarmee hij zich tijdens de oorlog voor de Duitsers had bezig gehouden, alleen nu onder Russisch gezag.

In 1949 verhuisden hij en zijn experimenten in het kader van ‘Operation Paperclip’ naar de Verenigde Staten, waar op Plum Island een onderzoekscentrum voor dierziekten werd ingericht. Alles gebeurde ‘Top Secret’ en het gonsde er in de buurt van de geruchten dat er ook minder ‘frisse’ dingen gebeurden. Traub zou hier zijn onderzoek naar met name bacteriële oorlogsvoering, onder andere naar Borrelia, ongestoord hebben kunnen voortzetten in Lab. 257 en Lab. 101. In 1953 keert Traub terug naar Duitsland en werkt daar tot 1960 in het Zwarte Woud, aan de Universiteit van Tübingen.
Opvallend is dat, waar Traub geweest is, er plotseling een gigantische toename van de Ziekte van Lyme te zien is. (Deze ziekte dank zijn naam trouwens aan het stadje Lyme in Connecticut in de Verenigde Staten, waar in 1975 een enorme uitbraak werd waargenomen.) Als je kijkt naar het kaartje links, is het wel erg ‘toevallig’, dat het grootste aantal Lyme gevallen wordt aangetroffen in het noordoosten van de V.S., rond Plum Island. Ook in 1960 werd in het Zwarte Woud een enorme toename van Lyme besmettingen waargenomen. In Nederland is vanaf dat moment een toename van het aantal Lyme gevallen waarneembaar, die opschuift van oost naar west. Toeval?
Traub overleed in 1985.
Plaats reactie