Bekken/Heup

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
NoSurrender
Beginner
Contacteer:

Bekken/Heup

Bericht door NoSurrender »

Hoi iedereen,

Zijn er hier misschien nog meer mensen die net als ik vreselijk pijn aan hun bekken hebben? Ik bedoel hiermee de zogenaamde heupbotjes die onderaan de buik uitsteken.
Vooral als ik zit is het niet te houden. Er zijn al foto's van gemaakt, maar er is niets aan te zien, dus komt het door de Fibromyalgie.
Ik heb echter nog nooit gelezen dat anderen hier ook last van hebben.

Weten jullie iets wat hier een beetje tegen helpt? Op het moment is namelijk het enige wat helpt douchen (tijdelijk) en liggen.

Ik gebruik helaas al erg veel pijnstillers;

2x Naproxen 500
Tramadol voor de nacht (en zonodig op de dag)
Amitriptiline 100mg voor de nacht
Paracetamol 6-8 per dag
en uiteraard maagbeschermers ;-)
Tattooed all that I see, all that I am, all I will ever be!!
marlène
Gevorderd lid

Bekken/Heup

Bericht door marlène »

Het heeft misschien te maken met je bijnieren. Cortisol stuurt bloed naar je heupen. Typisch voor mensen met bijnierproblemen is net dat ze uitstekende heup/bekkenranden hebben oftewel een hardnekkig vetrandje.

http://www.circadian.nl/cortisol/
typ het woord 'heupen' in als zoekterm en je komt vanzelf op je juiste regel uit.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
NoSurrender
Beginner
Contacteer:

Bekken/Heup

Bericht door NoSurrender »

Marléne, je bent een beetje eng ;-) Ik loop namelijk op dit moment bij de endocrinoloog, omdat ze dachten aan Cushing, maar dit heb ik naar alle waarschijnlijkheid niet. Er is dus wel gekeken naar mijn bijnieren en cortisol gehalte (waren beide gelukkig goed) en ik vind het heel toevallig dat je dit nu opmerkt ;-) Het vetrandje klopt, ik ben door de medicijnen namelijk in korte tijd (2 jaar) 50kg gegroeid. Ik was maatje 36 en nu maat 48...
Tattooed all that I see, all that I am, all I will ever be!!
marlène
Gevorderd lid

Bekken/Heup

Bericht door marlène »

:mrgreen: mijn kinderen zeggen dat ik een heks ben
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
feuer
Actief lid

Bekken/Heup

Bericht door feuer »

Ik heb wel een probleem gehad met mijn lies, maar weet niet of dat hetzelfde is als jouw klacht.
De pijn schoot door naar mijn heup, onderrug, bovenbeen en knie.
De spier die in mijn lies zit, bleek gekrompen en ontstoken, waardoor ook mijn lymfeklieren in de lies waren gaan opzetten.
Door de fysio is de spier opgerekt, oefeningen gedaan, en koelen met een icepack.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bekken/Heup

Bericht door Lea »

@marlène : dan toch een "wit" heksje :-)
Molletje
Gevorderd lid

Bericht door Molletje »

Pfff als ik dit allemaal lees, zijn er zoveel dingen herkenbaar.
Ook dat van je lies. Ik dacht soms dat mijn heup eruit ging.

Een manueel therapeut zei een keer dat je er gitaar op kon spelen en ook verkort.
Soms heb ik er bulten op zitten, zo zijn ze er en zo zijn ze weg.

Nu ik weer door mijn rug ben gegaan, heb ik een hele strakke band, juist om mijn heupen heen.

Pfff, ik heb zelf een lijst gemaakt met mijn klachten en nu ik dit lees ben ik dit vergeten op te schrijven en ik zit al op 7 A4 tjes.
Plaats reactie