Goh, hofrank.
Heb wat gemist geloof ik. Maar zit ook niet altijd en overal te kijken. Steek mijn kop om gezondheidsredenen en als overlevingsstrategie ook regelmatig in het zand.
Maar, duidelijk taal.
Onderbouwde ME discussies vallen ook onder politiek incorrect denken.
==Journalisten en politici luisteren in de eerste plaats naar instanties die macht hebben, niet naar zuivere of redelijke argumentaties (want die kun je niet op je brood smeren). ==
Klopt helemaal. Niet bij de waarheid/feiten gebaat zijn heeft alles te maken met tegengestelde belangen en niets met het goed voor hebben met mensen die ziek zijn.
Maarten 't Hart schijnt gestopt te zijn met zijn wetenschappelijke carriëre: een Amerikaanse stagière pikte, korte gezegd, zijn onderzoek en ging met de eer strijken. Hij kwam erachter toen hij in een blad een wel heel erg bekend artikel tegenkwam. Dat van hem zelf nl., met een andere schrijver als auteur eronder gezet. En dat is nog maar één klein voorbeeldje, maar wel de werkelijkheid en hoe onbelangrijk waarheidsvinding is en hoe veel belangrijker het eigen belang.
==Een lichtpuntje zou natuurlijk zijn als één van de biomedische onderzoeksinstanties werkelijk een medische doorbraak zou ontketenen. Maar onderschat niet hoezeer ook zij door heersende partijen kunnen worden tegengewerkt!
Ja, de saboterende klasse is allom aanwezig.
Tja, ook de algemene leus: 'al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald haar wel', wordt door de realiteit ingehaald:
Die waarheid (Galilei is er voor verbannen) komt er niet zolang de betreffende partijen hem niet willen zien. Hoop ("in het goed van de mens") mag iedereen hebben, maar het duurt heel, heel heel erg verschrikkelijk lang voor een kudde is omgedraaid. De meeste hoop is uiteindelijk ijdel.
We hebben het feitelijk niet verder gebracht dan de oertijd of de middeleeuwen en zullen het NOOIT verder brengen. De mens blijft de mens een beest. En daarom blijf ik bij mijn stelling dat ME oorlog is. Tenminste, zolang de feiten in het vage worden gehouden. Zie hier.
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... art-0.html