Neuraal therapie
Moderator: Moderators
Zoals eerder vermeld, is stap 2 van het actieplan vandaag in werking gegaan. Afspraak bij de huisarts die op de hoogte was gebracht van mijn intenties om dit jaar korte metten te maken met ziekzijn:
Mijn lijstje met testen was duidelijk en hij heeft niet moeilijk gedaan. Een reeks testen kende hij niet maar schreef ze gewoon met de hand op het labo-formulier.
Met die lijst ben ik naar het labo gegaan. De verpleegster keek even en is naar de klnisch bioloog gegaan. Tien minuten later was ze terug. De testen bleken ook voor hen niet zo vanzelfsprekend en er moesten een paar telefoontjes gepleegd worden voor de zekerheid blijkbaar. Uiteindelijk zijn er drie buisjes geprikt.
Hieronder vinden jullie de testen die ik heb aangevraagd. Volgens mijn opzoekingen zijn deze afwijkend als je chronische Lyme hebt. Met de klassieke onderzoeken scoren er maar 44 op 100 Lyme patienten positief. Ik ben al véél te lang ziek om het risico te lopen bij die 66 andere te zijn en geen behandeling te krijgen. Van chronische Lyme ga je soms dood, langzaam en pijnlijk. En ik wil mijn leven terug.
Dus de lijst:
LABORATORY TESTING—INDIRECT AND DIRECT
Vitamin D
CD57 or CD58
Free testosterone
DHEA
Free dihydrotestosterone
Epstein Barr Virus
free T3 level
CMV, HHV-6, Coxsackie B Types 1, 2, 3, 4, 5, 6, Parvo B-19 or Powassan virus
Positive for Mycoplasma, e.g. mycoplasma pneumoniae.
IL-B
IL-6
TNF-alpha
WBC count
Eosinophil level
Total manual Eosinophil level
XRAY or other study shows cartilage defects in excess of injury or age median
If a full auto-immunity panel is run with at least eight different tests, two are positive; for example, you have a positive anti-gliadin and a positive thyroid peroxidase.
high C4a, elevated cholesterol and C-peptide. These are never specific just for Lyme
MSH melanocyte stimulating hormone.
VIP vasoactive intestinal peptide
Doe deze testen bij voorkeur enkel als je drie maanden geen antibiotica, steroiden (cortisone), schildkliermedicatie of immuunregulerende medicatie hebt gebruikt.
Mijn lijstje met testen was duidelijk en hij heeft niet moeilijk gedaan. Een reeks testen kende hij niet maar schreef ze gewoon met de hand op het labo-formulier.
Met die lijst ben ik naar het labo gegaan. De verpleegster keek even en is naar de klnisch bioloog gegaan. Tien minuten later was ze terug. De testen bleken ook voor hen niet zo vanzelfsprekend en er moesten een paar telefoontjes gepleegd worden voor de zekerheid blijkbaar. Uiteindelijk zijn er drie buisjes geprikt.
Hieronder vinden jullie de testen die ik heb aangevraagd. Volgens mijn opzoekingen zijn deze afwijkend als je chronische Lyme hebt. Met de klassieke onderzoeken scoren er maar 44 op 100 Lyme patienten positief. Ik ben al véél te lang ziek om het risico te lopen bij die 66 andere te zijn en geen behandeling te krijgen. Van chronische Lyme ga je soms dood, langzaam en pijnlijk. En ik wil mijn leven terug.
Dus de lijst:
LABORATORY TESTING—INDIRECT AND DIRECT
Vitamin D
CD57 or CD58
Free testosterone
DHEA
Free dihydrotestosterone
Epstein Barr Virus
free T3 level
CMV, HHV-6, Coxsackie B Types 1, 2, 3, 4, 5, 6, Parvo B-19 or Powassan virus
Positive for Mycoplasma, e.g. mycoplasma pneumoniae.
IL-B
IL-6
TNF-alpha
WBC count
Eosinophil level
Total manual Eosinophil level
XRAY or other study shows cartilage defects in excess of injury or age median
If a full auto-immunity panel is run with at least eight different tests, two are positive; for example, you have a positive anti-gliadin and a positive thyroid peroxidase.
high C4a, elevated cholesterol and C-peptide. These are never specific just for Lyme
MSH melanocyte stimulating hormone.
VIP vasoactive intestinal peptide
Doe deze testen bij voorkeur enkel als je drie maanden geen antibiotica, steroiden (cortisone), schildkliermedicatie of immuunregulerende medicatie hebt gebruikt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- gezondverstand
- Actief lid
Marlene:
Je wilt je leven terug? dat kan!
Lees verder:
Mijn man weet sinds kort dat hij al 20 jaar lyme in zijn lichaam heeft.
Is lange tijd goed gegaan maar kreeg de laatste tijd steeds meer klachten:
pijn in de schouders, vingers, rug. vit B12 veeel te laag, geheugenstoornis enz.,
Huisarts: tja, de leeftijd he? ...57 jaar wordt mijn man.
Hij wist wel dat hij 20 jaar geleden in Frankrijk door een teek gestoken was en er best ziek van was.
Kreeg een antibioticakuur v.d. huisarts en dat was het dan : niet dus!
En nu, bij de homeopaat, kwam het eruit.
Hij is bezig met een homeopatische lymekuur (korrels) en ik weet zeker dat dit over een paar weken weg is.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ben niet eens door een teek gestoken , had ook geen rode kringen e.d.
Ik was er binnen 6 weken mee klaar ; je lichaam moet daarna nog wel herstellen e.d. en hoe dat verloopt is voor ieder verschillend.
Ik heb een goed adres v.d. homeopaat, wel in Nederland.
Ga ervoor!
Sterkte
Je wilt je leven terug? dat kan!
Lees verder:
Mijn man weet sinds kort dat hij al 20 jaar lyme in zijn lichaam heeft.
Is lange tijd goed gegaan maar kreeg de laatste tijd steeds meer klachten:
pijn in de schouders, vingers, rug. vit B12 veeel te laag, geheugenstoornis enz.,
Huisarts: tja, de leeftijd he? ...57 jaar wordt mijn man.
Hij wist wel dat hij 20 jaar geleden in Frankrijk door een teek gestoken was en er best ziek van was.
Kreeg een antibioticakuur v.d. huisarts en dat was het dan : niet dus!
En nu, bij de homeopaat, kwam het eruit.
Hij is bezig met een homeopatische lymekuur (korrels) en ik weet zeker dat dit over een paar weken weg is.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ben niet eens door een teek gestoken , had ook geen rode kringen e.d.
Ik was er binnen 6 weken mee klaar ; je lichaam moet daarna nog wel herstellen e.d. en hoe dat verloopt is voor ieder verschillend.
Ik heb een goed adres v.d. homeopaat, wel in Nederland.
Ga ervoor!
Sterkte
http://www.uitdaging.net/pdf/Bijnieruit ... onkers.pdf
Alles wat je moet weten over bijnieruitputting, hoe het ontstaat, wat de gevolgen zijn, welke impact het heeft op je lichaam, wat je er aan kan doen, ...
- zwangerschap
- verslavingen (sport, drank, ...)
- schildklieraandoeningen
- ADHD
- auto-immuunziekten
- kanker
- chronische vermoeidheid
- infecties
- migraine
- ...
Een leerrijk document!
Alles wat je moet weten over bijnieruitputting, hoe het ontstaat, wat de gevolgen zijn, welke impact het heeft op je lichaam, wat je er aan kan doen, ...
- zwangerschap
- verslavingen (sport, drank, ...)
- schildklieraandoeningen
- ADHD
- auto-immuunziekten
- kanker
- chronische vermoeidheid
- infecties
- migraine
- ...
Een leerrijk document!
- gezondverstand
- Actief lid
homeopatische lyme korrels
Hallo Semma'
Over je vraag over de homeopatische lyme korrels:
Ja, het zijn korrels die a.d.h.v. je ochtendurine gemaakt worden in een lab.
De sterkte van de korrels is dus per persoon verschillend.
De sterkte van de korrels loopt per buisje op en je krijgt er totaal 5.
Om de kans op Herxheimer reactie's zo klein mogelijk te houden wordt geadviseerd 2 x per week een half buisje te nemen.
Je bent dan met 5 weken klaar met de kuur en er wordt opnieuw gemeten of de lyme er dan uit is.
Na ca. 3 maanden is de totale werking van de kuur merkbaar.
Gisterenavond zei mijn man: ik voel dat ik nu minder pijn in mijn schouders krijg, het is minder 'aanwezig'.
En dat is geen verzinsel, want mijn man stond er eerst ook zeer sceptisch tegenover. Als hij dat dus zegt is het zo!!
Homoepatische lymekorrels waren ooit ( zo'n 10 jaar geleden) van VSM gewoon te verkrijgen bij de apotheek, tja nu niet meer...
Waarom niet?
Omdat er niet bekend mag worden dat het werkt...
Over je vraag over de homeopatische lyme korrels:
Ja, het zijn korrels die a.d.h.v. je ochtendurine gemaakt worden in een lab.
De sterkte van de korrels is dus per persoon verschillend.
De sterkte van de korrels loopt per buisje op en je krijgt er totaal 5.
Om de kans op Herxheimer reactie's zo klein mogelijk te houden wordt geadviseerd 2 x per week een half buisje te nemen.
Je bent dan met 5 weken klaar met de kuur en er wordt opnieuw gemeten of de lyme er dan uit is.
Na ca. 3 maanden is de totale werking van de kuur merkbaar.
Gisterenavond zei mijn man: ik voel dat ik nu minder pijn in mijn schouders krijg, het is minder 'aanwezig'.
En dat is geen verzinsel, want mijn man stond er eerst ook zeer sceptisch tegenover. Als hij dat dus zegt is het zo!!
Homoepatische lymekorrels waren ooit ( zo'n 10 jaar geleden) van VSM gewoon te verkrijgen bij de apotheek, tja nu niet meer...
Waarom niet?
Omdat er niet bekend mag worden dat het werkt...
Voor diegenen die gestart zijn met het APS toestel, is dit boek een aanrader lijkt me:
The Body Electric: Electromagnetism And The Foundation Of Life
http://www.amazon.com/The-Body-Electric ... 0688069711
Commentaar van een lezer:
Another interest I have always had was TENS or zapper units but after reading his works find 99% of applications are very risky due to mans constant desire to "make it stronger" - he found as little as a few billionths of an ampere and less then 1 volt triggered healing or regeneration and more was not only counterproductive but usually dangerous.
Lage dosissen blijken dus voldoende, hetgeen dr Hulda Clark, een buitenbeentje in de geneeskunde al eerder had vastgesteld.
Het is niet mijn bedoeling hier discussie pro of contra toestel APS of behandelaar verder te zetten. Alleen een aanbod tot lectuur voor de geïnteresseerden
want wij zijn nu eenmaal wezens in het heelal die electromagnetisch geladen zijn.
The Body Electric: Electromagnetism And The Foundation Of Life
http://www.amazon.com/The-Body-Electric ... 0688069711
Commentaar van een lezer:
Another interest I have always had was TENS or zapper units but after reading his works find 99% of applications are very risky due to mans constant desire to "make it stronger" - he found as little as a few billionths of an ampere and less then 1 volt triggered healing or regeneration and more was not only counterproductive but usually dangerous.
Lage dosissen blijken dus voldoende, hetgeen dr Hulda Clark, een buitenbeentje in de geneeskunde al eerder had vastgesteld.
Het is niet mijn bedoeling hier discussie pro of contra toestel APS of behandelaar verder te zetten. Alleen een aanbod tot lectuur voor de geïnteresseerden

Eergisteren aangewezen geweest op het openbaar vervoer en ik mag het geweten hebben. De bushalte is 600 m verder. Mijn benen en voeten waren murw en mijn humeur om op te schieten.
Gisteren al een eerste vage aanduiding dat er iets goed mis was. Niet alleen deden mijn benen extreem veel pijn, ook de toiletbril. Dat betekende koorts in aantocht.
Mijn bed bleek plots een ijskast en een matras met ijzeren pinnen. Mijn laatste uur leek geslagen. Hubby was vertrokken voor een weekend dus geen hulp van die kant. De pubers zaten op hun kamer met vrienden en de kleinste sliep. Ik vroeg me af waar ik mijn testament weeral had gestoken en bedacht me dat ze het allemaal wel zouden kunnen regelen zonder mij erbij. De slaap vatten was onmogelijk door de helse pijn en dubbelgeplooid schuifel ik naar de badkamer voor een slaappil. Dat het nu maar snel mag gebeuren.
Gisteren al een eerste vage aanduiding dat er iets goed mis was. Niet alleen deden mijn benen extreem veel pijn, ook de toiletbril. Dat betekende koorts in aantocht.
Mijn bed bleek plots een ijskast en een matras met ijzeren pinnen. Mijn laatste uur leek geslagen. Hubby was vertrokken voor een weekend dus geen hulp van die kant. De pubers zaten op hun kamer met vrienden en de kleinste sliep. Ik vroeg me af waar ik mijn testament weeral had gestoken en bedacht me dat ze het allemaal wel zouden kunnen regelen zonder mij erbij. De slaap vatten was onmogelijk door de helse pijn en dubbelgeplooid schuifel ik naar de badkamer voor een slaappil. Dat het nu maar snel mag gebeuren.
Oeps Marlene, laat even weten hoe het met je is.
Ook wel vaker van die momenten gehad. Toch altijd overleefd.
Sterkte T.
Ook wel vaker van die momenten gehad. Toch altijd overleefd.
Sterkte T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence
De nacht was niet bepaald een pretje maar zoals je zegt tanto, altijd overleefd.
De helse pijn en doodzieke gevoel zijn gelukkig weg. Wat overblijft zijn een beetje koorts, stijve nek, rugpijn, brandende spieren overal en tintelende handen en voeten. Dat si het zowat in grote lijnen.
Wat een k*tziekte is me dat toch zeg.
De helse pijn en doodzieke gevoel zijn gelukkig weg. Wat overblijft zijn een beetje koorts, stijve nek, rugpijn, brandende spieren overal en tintelende handen en voeten. Dat si het zowat in grote lijnen.
Wat een k*tziekte is me dat toch zeg.
Heb me eens geamuseerd met het samenvoegen van de bloeduitslagen die ik heb teruggevonden in excel.
Rood = te hoog
Blauw = te laag
Zwart = ok
Het was een verrassing dat door de jaren heen telkens dezelfde stoffen afwijkend zijn.
- verlaagd transferritine
- verlaagd complement C3
- verlaagd cortisol
- verhoogd cholesterol
- verhoogd monocyten
- verhoogd chloriden
- verlaagd beta-globulinen
- verhoogd IgM
- verhoogd ANA (regelmatig)
- CMV, EBV, toxoplasmose, adenovirus, chlamydia pneum, mycoplasma's, ...
Eenmalig uitgebreid getest:
- verlaagd ATP
- verlaagd glutathion peroxidase
Als ik de aantekeningen van dierengeneeskunde goed begrijp, heeft een bacterie vrij ijzer nodig om zich te kunnen vermeerderen. Ik citeer: "De gastheer zorgt ervoor dat er weinig ijzer aanwezig is door dit te binden op transferritine. Verschillende ijzeropnamesystemen van bacterieën: 1) chelator, 2) trnasferritine bindende proteines, 3) hemoglobine bindende proteines."
Bron: http://diergeneeskundigestudentenraad.b ... en0809.pdf
pag 8
Hetzelfde document geeft ook toelichting over biofilms en complementsysteem C3. (Bovenaan "complement' in zoekfilter van Adobe gebruiken.)
Zoals jullie weten, richt ik mijn pijlen nu op Lyme. Alle andere pisten zijn uitgezocht of in afwachting van resultaten. De enige diagnose dat nog overschiet is schuppe zot verklaard worden maar die weiger ik netjes.
Opvallend: de enige keer dat de resultaten verbeterd waren, was 4 maanden na een AB-kuur wegens longontsteking en mexicaanse griep en toen stond mijn B12 ook boven de 2000. Dus monocyten goed, lupus negatief, ...
Rood = te hoog
Blauw = te laag
Zwart = ok
Het was een verrassing dat door de jaren heen telkens dezelfde stoffen afwijkend zijn.
- verlaagd transferritine
- verlaagd complement C3
- verlaagd cortisol
- verhoogd cholesterol
- verhoogd monocyten
- verhoogd chloriden
- verlaagd beta-globulinen
- verhoogd IgM
- verhoogd ANA (regelmatig)
- CMV, EBV, toxoplasmose, adenovirus, chlamydia pneum, mycoplasma's, ...
Eenmalig uitgebreid getest:
- verlaagd ATP
- verlaagd glutathion peroxidase
Als ik de aantekeningen van dierengeneeskunde goed begrijp, heeft een bacterie vrij ijzer nodig om zich te kunnen vermeerderen. Ik citeer: "De gastheer zorgt ervoor dat er weinig ijzer aanwezig is door dit te binden op transferritine. Verschillende ijzeropnamesystemen van bacterieën: 1) chelator, 2) trnasferritine bindende proteines, 3) hemoglobine bindende proteines."
Bron: http://diergeneeskundigestudentenraad.b ... en0809.pdf
pag 8
Hetzelfde document geeft ook toelichting over biofilms en complementsysteem C3. (Bovenaan "complement' in zoekfilter van Adobe gebruiken.)
Zoals jullie weten, richt ik mijn pijlen nu op Lyme. Alle andere pisten zijn uitgezocht of in afwachting van resultaten. De enige diagnose dat nog overschiet is schuppe zot verklaard worden maar die weiger ik netjes.
Opvallend: de enige keer dat de resultaten verbeterd waren, was 4 maanden na een AB-kuur wegens longontsteking en mexicaanse griep en toen stond mijn B12 ook boven de 2000. Dus monocyten goed, lupus negatief, ...
Een prachtige heldere samenvatting van een Lyme congres vorig jaar (2011)
http://www.betterhealthguy.com/joomla/b ... conference
BioResource 2011 Conference
http://www.betterhealthguy.com/joomla/b ... conference
BioResource 2011 Conference
Een document om onder de neus van je arts te schuiven als je lijdt aan:
- chronische virale aandoening
- slaapstoornissen
- schimmel, candida
- immuundysfunctie
- ontsteking
- allergieën
- nutritionele en metabole abnormaliteiten
- mitochondriale dysfunctie
- psychologische klachten
- endocriende stoornissen
- slaapstoornissen
- stoornissen van je autonoom zenuwstelsel
- last van je darmen
- verhoogde leverwaarden
- veel pijnstillers of andere pillen nodig hebt
- regelmatig beroep moet/wil doen op een kinesist/fysiotherapeut
Misschien lijd je wel aan MCIDS
http://www.infectiologie.com/site/media ... rowitz.pdf
- chronische virale aandoening
- slaapstoornissen
- schimmel, candida
- immuundysfunctie
- ontsteking
- allergieën
- nutritionele en metabole abnormaliteiten
- mitochondriale dysfunctie
- psychologische klachten
- endocriende stoornissen
- slaapstoornissen
- stoornissen van je autonoom zenuwstelsel
- last van je darmen
- verhoogde leverwaarden
- veel pijnstillers of andere pillen nodig hebt
- regelmatig beroep moet/wil doen op een kinesist/fysiotherapeut
Misschien lijd je wel aan MCIDS
http://www.infectiologie.com/site/media ... rowitz.pdf
Marlene.... hoe doe je dat toch....
Ik heb al tig artsen gehad.. maar ze tanen er niet naar!
Jij hebt testen aangevraagt bij je huisarts waar hij allicht nog nooit van had gehoord... en kunnen die testen wel in de doorsnee ziekenhuis uitgevoerd worden?
Ik begrijp er niks van... maar ik ben ontzettend blij voor jou!!
Ik begrijp je gevoel van die nacht... die had ik vannacht.. ik vervloekte mijn medicijnkast, enkel amitrypt. en paracetamol... die zetten echt geen zoden aan de dijk! Hoe vaak ik vannacht denkbeeldig op mijn knieeen heb gelegen voor een pil die het licht deed uitdoen voor 12 uur...
Hoe is het vandaag met je?
Ik heb al tig artsen gehad.. maar ze tanen er niet naar!
Jij hebt testen aangevraagt bij je huisarts waar hij allicht nog nooit van had gehoord... en kunnen die testen wel in de doorsnee ziekenhuis uitgevoerd worden?
Ik begrijp er niks van... maar ik ben ontzettend blij voor jou!!
Ik begrijp je gevoel van die nacht... die had ik vannacht.. ik vervloekte mijn medicijnkast, enkel amitrypt. en paracetamol... die zetten echt geen zoden aan de dijk! Hoe vaak ik vannacht denkbeeldig op mijn knieeen heb gelegen voor een pil die het licht deed uitdoen voor 12 uur...
Hoe is het vandaag met je?
@ janine
ik had mijn huisarts enkele weken geleden "gewaarschuwd" met een email dat de doorbraak dit jaar moest gebeuren en dat ik op hem rekende om die te forceren. Ik steek er mijn laatste centen in, doe het voorbereidend werk en hij zet zijn handtekening onder de aanvraagformulieren. Teamwork.
Hij krijgt regelmatig artikels, protocollen, ... van me via de mail dus hij weet dat ik elke steen omdraai om een oplossing te vinden. Bij de testendie hij niet begreep, heb ik een woordje uitleg gegeven. Bijv, hij vroeg wat is IL-6? Interleukine my dear. Oh ja zei ie.
En dan richting een groot laboratorium gereden.
Pijnstillers werken niet, dat is blijkbaar typisch bij Lyme. Het zou komen door het gif van die beestjes die iets met de zenuwoverdracht doet of zoiets maar ben het alweer vergeten eerlijk gezegd. Daarom neem ik die dingen ook nooit, behalve tegen mijn jarenlange hoofdpijn.
Vandaag gaat het zoals gewoonlijk. Ik heb nog een paar rode vlekken op mijn been na de spookaanval van vrijdagnacht. Stiekem hoop ik dat het lyme rash is en dat ik morgen bij een dermatoloog terecht kan voor een huidbiopsie. (Ik haat lange weekenden!) Misschien kunnen ze er dode spirocheten uithalen en heb ik eindelijk bewijs waarom ik al jaren ziek ben. Dan kan ik eens deftig beginnen met een gerichte behandeling ipv in het wilde weg proefkonijn te spelen en hopen dat er iets aanslaat. Ah een mens mag al eens dromen nietwaar?
Maar dan begint ook de volgende miserie, heb ik het doorgegeven aan mijn kinderen? Zorgen voor later.
ik had mijn huisarts enkele weken geleden "gewaarschuwd" met een email dat de doorbraak dit jaar moest gebeuren en dat ik op hem rekende om die te forceren. Ik steek er mijn laatste centen in, doe het voorbereidend werk en hij zet zijn handtekening onder de aanvraagformulieren. Teamwork.
Hij krijgt regelmatig artikels, protocollen, ... van me via de mail dus hij weet dat ik elke steen omdraai om een oplossing te vinden. Bij de testendie hij niet begreep, heb ik een woordje uitleg gegeven. Bijv, hij vroeg wat is IL-6? Interleukine my dear. Oh ja zei ie.
En dan richting een groot laboratorium gereden.
Pijnstillers werken niet, dat is blijkbaar typisch bij Lyme. Het zou komen door het gif van die beestjes die iets met de zenuwoverdracht doet of zoiets maar ben het alweer vergeten eerlijk gezegd. Daarom neem ik die dingen ook nooit, behalve tegen mijn jarenlange hoofdpijn.
Vandaag gaat het zoals gewoonlijk. Ik heb nog een paar rode vlekken op mijn been na de spookaanval van vrijdagnacht. Stiekem hoop ik dat het lyme rash is en dat ik morgen bij een dermatoloog terecht kan voor een huidbiopsie. (Ik haat lange weekenden!) Misschien kunnen ze er dode spirocheten uithalen en heb ik eindelijk bewijs waarom ik al jaren ziek ben. Dan kan ik eens deftig beginnen met een gerichte behandeling ipv in het wilde weg proefkonijn te spelen en hopen dat er iets aanslaat. Ah een mens mag al eens dromen nietwaar?
Maar dan begint ook de volgende miserie, heb ik het doorgegeven aan mijn kinderen? Zorgen voor later.