allergisch voor gluten maar meer energie wanneer je het eet
Moderator: Moderators
Hoi ik heb al een jaar of 5 ME/CVS met een lange aanloop periode. Bij mij speelt voeding een hele grote rol. Ik merk bv door heel licht verteerbaar te eten (soepen, rijst met gekookte groenten) dat ik me stukken beter voel. ik heb geen hartkloppingen meer en de grote dip na het eten is ook weg. Ik kom beter mijn bed uit etc. Nu heb ik al een jaar of 2 het gevoel dat ik door iets met gluten te eten me stukken beter voel qua energie. Alleen geeft dit weer heel veel problemen met mijn darmen en stoelgang en daarna mijn spieren.
Ik eet voornamelijk gluten vrij. Gister heb ik voor het eerst weer eens gewone havermout gegeten. Na dagen lang moe , moe moe te zijn geweest heb ik gister enorm veel energie gehad. Is er iemand die dit ook heeft of dit kan verklaren. En waar doe ik beter aan, vermijden of eten en pijn lijden maar wel energie?
Ik eet voornamelijk gluten vrij. Gister heb ik voor het eerst weer eens gewone havermout gegeten. Na dagen lang moe , moe moe te zijn geweest heb ik gister enorm veel energie gehad. Is er iemand die dit ook heeft of dit kan verklaren. En waar doe ik beter aan, vermijden of eten en pijn lijden maar wel energie?
Kan het ook zo goed niet verklaren
Ik merkte zelf, dat ik bij het eten van gluten, haver enz. bijna 'high' werd, een soort roes kreeg. Maar dit klinkt anders dan wat jij hebt.

Ik merkte zelf, dat ik bij het eten van gluten, haver enz. bijna 'high' werd, een soort roes kreeg. Maar dit klinkt anders dan wat jij hebt.
Ik weet weinig.
Als je intolerant bent voor gluten zal dat je darmen belasten en dus meer energie kosten.
Zeker als je een lekke darm hebt.
Sporters halen hun energie wel vaak uit havermout.
Maar om daar nu pijn voor te lijden...
Zeker als je een lekke darm hebt.
Sporters halen hun energie wel vaak uit havermout.
Maar om daar nu pijn voor te lijden...
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
ik voel me wel soms beter als ik normale bokes eet, gewoon op den duur word ik precies slecht van al dat vervanggedoe. ook iets minder slap en minder snel honger dan, het gevoel dat ge echt iets deftigs in u maag hebt...
maar ik at nu weer een paar weken terug elke dag gluten en darmen voelden toch ni zo goed, dus nu opnieuw meer aan de vervangers! met af en toe een zondig moment
maar ik at nu weer een paar weken terug elke dag gluten en darmen voelden toch ni zo goed, dus nu opnieuw meer aan de vervangers! met af en toe een zondig moment

hallo hessie
een CVS-vriendin van mij beweerde enkele jaren geleden net hetzelfde als jou. Ik kan haar nu niet bereiken want ze is een tijdje out wegens behandeling tegen baarmoederhalskanker. Ze wil even niet gestoord worden omdat het erg zwaar valt.
Wat ik me meen te herinneren, is dat ze wel glutenvrij is blijven eten uiteindelijk maar de havermout moet ik eens navragen.
Het goede nieuws is dat ze wel terug kon werken na jarenlang strict dieet te hebben gevolgd.
een CVS-vriendin van mij beweerde enkele jaren geleden net hetzelfde als jou. Ik kan haar nu niet bereiken want ze is een tijdje out wegens behandeling tegen baarmoederhalskanker. Ze wil even niet gestoord worden omdat het erg zwaar valt.
Wat ik me meen te herinneren, is dat ze wel glutenvrij is blijven eten uiteindelijk maar de havermout moet ik eens navragen.
Het goede nieuws is dat ze wel terug kon werken na jarenlang strict dieet te hebben gevolgd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hallo Hessie,
Ik ben eigenlijk heel blij dat er nog eens iets gepost wordt over reacties aan gluten of glutenvrij.
Sinds januari liggen mijn darmen ook terug in de knoop en heb de afgelopen maand volledig glutenvrij gegeten. Of de extra energie nu van het glutenvrij eten kwam of andere, dat durf ik niet beweren maar op de duur kreeg ik wel jeuk aan mijn armen en rug. Volgens mij als reactie op eenzijdige dieet.
Mijn darmen zijn nu volledig ontstoken met alle bijhorende ongemakken vandien. Nu eet ik een week terug gewoon brood en is het al iets verbeterd maar het zal wee moeilijk zijn om uit die vizieuze cirkel te geraken.
Ik zal glutenvrij niet helemaal terug afzweren maar meer afwisselen om de reacties hierop te temperen. Persoonlijk durf ik me er toch niet meer aan wagen om volledig glutenvrij te gaan eten maar dat is voor iedere persoon wss wel verschillend.
Ik hoop dat je het juiste evenwicht kan vinden!
Groetjes,
Hilde
Ik ben eigenlijk heel blij dat er nog eens iets gepost wordt over reacties aan gluten of glutenvrij.
Sinds januari liggen mijn darmen ook terug in de knoop en heb de afgelopen maand volledig glutenvrij gegeten. Of de extra energie nu van het glutenvrij eten kwam of andere, dat durf ik niet beweren maar op de duur kreeg ik wel jeuk aan mijn armen en rug. Volgens mij als reactie op eenzijdige dieet.
Mijn darmen zijn nu volledig ontstoken met alle bijhorende ongemakken vandien. Nu eet ik een week terug gewoon brood en is het al iets verbeterd maar het zal wee moeilijk zijn om uit die vizieuze cirkel te geraken.
Ik zal glutenvrij niet helemaal terug afzweren maar meer afwisselen om de reacties hierop te temperen. Persoonlijk durf ik me er toch niet meer aan wagen om volledig glutenvrij te gaan eten maar dat is voor iedere persoon wss wel verschillend.
Ik hoop dat je het juiste evenwicht kan vinden!
Groetjes,
Hilde
wees jezelf, niets meer, niets minder
BLOG: http://www.blijfactief.be/nl/blog/33/hilde-devos.html
FB: https://www.facebook.com/hilde.devos
TWITTER: http://twitter.com/hilde28
BLOG: http://www.blijfactief.be/nl/blog/33/hilde-devos.html
FB: https://www.facebook.com/hilde.devos
TWITTER: http://twitter.com/hilde28
Ook ik herken het. Volg nu bijna 2 jaar via Christine Tobback een gluten-, lactose- en histaminevrij dieet, maar die paar keren dat ik zondig met gluten eten, heb ik echt meer energie. Wel krijg ik er direct maag en darmklachten voor terug en dagen erna meer pijn, vooral neuropathische pijn.
Maar zeker herkenbaar!
Maar zeker herkenbaar!
Goed om te horen dat er meerdere mensen zijn die dit toch ook hebben.
Het zou zo fijn zijn als iemand het daadwerkelijk kon verklaren. Zijn het dan echt de gluten of zijn het vitmines of mineralen waardoor je beter voelt.
Kim27 en Nabo, hebben jullie nog andere voedingsmiddelen die je meer energie geven, of supplementen?
Het zou zo fijn zijn als iemand het daadwerkelijk kon verklaren. Zijn het dan echt de gluten of zijn het vitmines of mineralen waardoor je beter voelt.
Kim27 en Nabo, hebben jullie nog andere voedingsmiddelen die je meer energie geven, of supplementen?
Dit heb ik ook al een hele tijd, was ook al aant denken om die vraag te stellen op het forum.
Ben blij dat ik niet de enige ben, wat ik ook merk, is dat mijn libido ineens veel beter is als ik dan es koolhydraten eet...goed afrodisium voor mij, als ik het eens nodig heb...
ook de "kick" herken ik, maar niet altijd, hangt af van de situatie.
Maar als ik het dagen achter elkaar eet, word ik toch weer terug moe en verdwijnt dit gevoel.
dus, ik ga zeker niet overwegen om mijn oude dieet terug te hervatten, enkel als het eens uitkomt.
Ben blij dat ik niet de enige ben, wat ik ook merk, is dat mijn libido ineens veel beter is als ik dan es koolhydraten eet...goed afrodisium voor mij, als ik het eens nodig heb...

ook de "kick" herken ik, maar niet altijd, hangt af van de situatie.
Maar als ik het dagen achter elkaar eet, word ik toch weer terug moe en verdwijnt dit gevoel.
dus, ik ga zeker niet overwegen om mijn oude dieet terug te hervatten, enkel als het eens uitkomt.
I take one day at a time, unless they all attack at once.