Wie wordt er beter?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Verwacht je dat je nog 'beter' wordt?

Ja, ik verwacht binnen 1 jaar volledig hersteld te zijn.
1
3%
Ja, ik verwacht binnen 5 jaar volledig hersteld te zijn.
3
9%
Ja, ik verwacht volledig te hersellen, maar dat kan langer dan 5 jaar duren.
3
9%
Ik verwacht dat het nog wel consistent beter wordt, maar niet dat ik ooit volledig zal herstellen.
17
50%
Ik verwacht dat het voor altijd hetzelfde blijft met zijn ups en downs.
10
29%

Totaal aantal stemmen: 34
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

ik ben ooit door een dokter, van mijn vriend dan nog, vergeleken met een uitgerokken elastiek. hij zei dat die, eens hij uitgerokken is, nooit meer hersteld kan worden. razend was ik daarvoor maar natuurlijk had hij ergens wel gelijk.

je kan niet genezen van cvs maar je kan er wel beter van worden. dus redeneer ik nu dat je met een uitgerokken elastiek ook nog heel wat kan aanvagen. je kan er nog vanalles mee samenbinden bvb :D .

Maar terug hetzelfde worden, nee, daar geloof ik ook niet in. ik zal al blij zijn als ik terug enigszins normaal functioneer en een aantal dingen terug normaal kan meedoen met anderen zonder na een half uurtje te moeten zeggen "sorry, ik kan niet meer, ik moet rusten".
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Gtreta,
mooie vergelijking dat van dat elestiek. Ik hoop hem te onthouden. Mijn geheugen is ook niet meer wat het is geweest :) .
Waardeloos is dat hè als je na een half uurtje alweer moet afhaken omdat de rek eruit is.
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

ja, maar dan ga je misschien ook langer mee hé. en uitgerokken elastiek is langer dan een gewone :lol:

maar het is inderdaad enorm frustrerend, zowel voor jezelf als voor je partner.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

precies greta dat is wat ik steeds probeer te vertellen
herstellen doe je niet ,maar je kunt wel wat beterder worden, maar ook diverse malen terugvalen en dan weer opstaan en dat is dus net als elastiek en dit heb ik dus zelf meegemaakt, na al die 32 jaar
ben ik wel een ervarings deskundige, ik laat mij niets meer op mijn mouwen spelden ik weet zelf hoe ik inelkaar zit
ik zal ook nooit meer de oude worden en zeker niet nu ik ouder word maar ik probeer er het beste van te maken
en hoop toch dat ons leven zin heeft
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

hey alie dat klopt!
Je kunt idd het beste maken van de mogelijkheden die je hebt.. Tis ook beste manier om dr mee om te gaan denk ik!

Wel erg trouwens dat zo'n 80% van de mensen verwacht niet meer (volledig te herstellen..

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ja ook al is het moeilijk nienke
maar er zit niets anders meer op
je moet van het leven maken wat je kunt
ach en na zo.n lange tijd denk ik ook niet meer beter te worden
ik droom er wel over ,maar wie weet is het voor jullie wel weggelegt
ik hoop het echt liefs alie xxx
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hoi Alie,
Dat klopt idd, maar ondanks dat je al zo lang ziek bent en je er het beste van wilt maken betekend niet dat het makkelijk is.. Meer een "gedwon
gen" keuze is het, en je mag er dan ook trots op zijn (net als vele hier denk ik) dat we iedere dag ondanks alles ons beste beentje bij proberen te zetten, en iedere dag uit bed proberen te komen ondanks dat we ons zo beroerd voelen..

Liefs, x Nienke
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ja nienke
jij begrijp het , wij mogen ons best een schouderklopje geven
en ik vind jou ook heel dapper, want je doe toch je best ondanks dat het moeilijk is sterkte meis
knuf van alie xxx
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Dankjewel Alie! Lief!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ja heel soms kan ik ook wel lief doen hoor nienke
welterusten xxx
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Haha Alie, zo bedoelde ik het neit hoor ;) Jij bent altijd lief voor iedereen!

Jij ook welterusten! xx
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik had de laatste weken goede hoop, het leek een beetje beter te gaan. Maar helaas is het de laatste week ellende, iedere dag weer slechter. Ik probeer me zo goed mogelijk te houden, maar helaas, ik heb het zelf echt niet in de hand, balen..........
Maar we maken er maar het beste van en houden goede hoop. Ik probeer hieruit maar weer te leren, bedoel ik ga maar eens na, hoe ik de laatste weken gefunctioneerd heb, wat ik gedaan heb, hoe ik met rust om ben gegaan etc. En ik kom er nu al achter, dat ik toch te weinig gerust heb de laatste tijd. Een goed leerpunt, want ik vind het eigenlijk altijd vanzelfsprekend dat wanneer het goed gaat, ook normaal te willen functioneren. Fout dus......
Maar of we het wel zelf in de hand hebben, ik weet het niet. Het zal zeer zekers een rol spelen...........
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hey shavonne,,

Ik denk niet dat het altijd bij ons zelf in de hand ligt.. Ik heb al 2 keer een heftige terugval gehad (van een op de andere dag) dat gewoon dan ineens veel slechter wakker werd, en toen het ruim 1,5-2 weken was leek het niet een slechter dagje te zijn maar een terugval.. en dit was zonder aanleiding eigenlijk.. dus k denk dat dat gewoon de ME/ziekte is waardoor het dan slechter gaat..

Als je in de tijd dat het goed gaat meer kan en niet iedere dag over je grenzen gaat neem ik ook aan dat je het zelf niet in de hand hebt gehad dat het nu wat minder gaat.. hopelijk heb je van de laatste weken wel lekker kunnen genieten dat je wat meer kan..
En als je duidelijk merkt teveel te hebben gedaan en daardoor terugval te hebben, dan kan die terugval idd doordat je over je grenzen ging ofzo..

Denk dat het beetje een wisselwerking is waardoor er een terugval komt.. gewoon door de ziekte en ook soms door dingen teveel hebben gedaan..

Nu even rustig aan doen weer, en weer dromen wat je straks gaat doen als het wat beter gaat..

Liefs, x Nienke
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Dank je Nienke, dat pept wel iets op!! Dit is natuurlijk niet de eerste terugval hoor, in 13 jaar tijd heb ik constant terugvallen. Maar ik dacht dat ik de laatste tijd echt op de goeie weg was, helaas dus......
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

herkenbaar en o zo belangrijk:
toch je rust pakken ook al gaat het beter...
Plaats reactie