Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%

Totaal aantal stemmen: 138
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Een vitamine b12 tekort ofwel hypocobalaminemia kan vastgesteld worden door de huisarts. Dit is bij ME patiënten meestal niet het geval. Toch hebben zij zonder dit gebrek baat bij b12. Iemand met primaire b12 problemen heeft helemaal geen ME.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Iemand met primaire b12 problemen heeft helemaal geen ME.
Dat lijkt me kort door de bocht. Men kan net zo goed zeggen dat iemand met een gebroken been geen ME heeft. Het één sluit het ander niet uit.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

@ Berry Die twee testen ken ik, ik vroeg juist om of er een 100% uitsluiting was.

Bedoel je nou MIJ met: 'voor JOUW ziektebeeld ...'???

Oeps, zie nu dat ik op de vorige pagina reageer.
Life smells...
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Marlène, ik kan niet zo veel lezen, hoe kom je er zeker achter of je al of geen Lyme hebt?
Citaat uit onderstaande link:

Geen enkele test geeft absolute duidelijkheid. Zelfs als er goede testprocedures worden gebruikt, kan de uitkomst nog onterecht negatief zijn. Niet iedereen met de ziekte van Lyme produceert antistoffen en zij zullen bij alle antilichamentesten negatief scoren.

http://www.tekenbeetziekten.nl/algemeen/diagnose.html

Asje,

De Elisa test is vaak vals negatief.
Als die negatief is dan wordt de Westernblot over het algemeen niet meer gedaan.
Beste is om je bij Pro Health te laten testen.
Je kunt met hun bellen welke testen je het beste kunt laten doen.
En verder contact opnemen met een Lymearts, die kan jou ook meer duidelijk maken voor wat betreft wel of geen Lyme.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Thanks, aiofe.
Life smells...
berkelbende
Beginner

B12 injecties

Bericht door berkelbende »

Ik gebruik nu bijna een jaar 3x per week een B12 injectie. Belachelijk dat je dat uit Belgie moet laten komen omdat de dosering die DML voorschrijft in Nederland niet beschikbaar is.
on4kkpt
Actief lid

B12 injecties

Bericht door on4kkpt »

in belgie word elisa en western blot tesamen gedaan, dan nog is 80%
zuiver, een test kuur van 45 dagen AB dan ben je er weer voor jaren vanaf. In duitsland zou een test zijn die 95% zuiver zou zijn, maar vind die link niet meer terug.

@ berkelbende
Het heeft weinig tot geen nut 10mg ipv 1 mg te gebruiken, 1mg 2 keer per week is eigenlijk iets te veel, er treed al totale verzadeging en meer verzadiging kun je niet krijgen.

hetzelfde met suiker koken in water 1kg/L kun je oplossen, meer lukt niet daar het water dan verzadigt is, doe je toch 2 kg/L water zal er suiker onderin blijven liggen, bij B12 is dat hetzelfde
dus 9mg hydroxo gaat via de achterdeur weer naar buiten.

dus met Nycomed 1mg zal je hetzelfde resultaat krijgen als met 10mg sterop.

wil je wel beter resultaat, dan moet je methylcobalaminehydrocloride 1mg injecteren. dit stimuleerd de hersenen en zenuwen.
Dit is een lichaam eigen stof. Mensen met een methylisatie deficientie heb je dan ook ineens geholpen, je moet dan wel je adenosylcobalamine ook nog op pijl houden, dus om en om spuiten is nog beter. of 2 op 1 als je 3 keer wil blijven spuiten, ik zie eigenlijk het nut van 3 keer per week ook niet? Wie heeft dat geindiceerd? dml arts?

@asje idd bedoelde jouw ziektebeeld. weet niet meer waar ik dat op gezegd zou hebben. ik heb veel last van afasie pfffffffffffffffffffffffffffff

Greetz Ing Berry van der Looij.
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

dan nog is 80%
zuiver,
Misschien moet je wat beter lezen.

Citaat uit onderstaande link:

http://www.tekenbeetziekten.nl/algemeen/diagnose.html

Elisa en Westernblot
De meest gebruikte tests zijn de Elisa en de Westernblot. In de Nederlandse praktijk betekent het dat alleen als de Elisa positief is, de Westernblot wordt gedaan. Een positieve Elisa is een indicatie dat er contact is geweest met de bacterie. Een negatieve uitslag van de Elisa is nietszeggend. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de Elisa tot ruim 50% onnauwkeurig is door het louter tests op antistoffen. Dus de kans op een foutieve negatieve uitslag is groot. Zie: http://www.borreliose.nl/images/stories/smismans.pdf

een test kuur van 45 dagen AB dan ben je er weer voor jaren vanaf.
Keep dreaming.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

@Ing Berry: ik vrees dat ge toch meer met uw eigen ding bezig zijt zonder ook te lezen wat andere mensen aanreiken, aangezien al meermaals is gemeld dat B12 bij ME in veel gevallen niks met B12-tekort te maken heeft maar in extreme dosissen wordt voorgeschreven tegen NO-stapeling, die vrijkomt bij verstoorde immuunprocessen.

Ander voorbeeld waar ge misschien beter bijkunt:
Bij cyanidevergiftiging, wordt ook behandeld met B12 als tegengif.
Ge gaat nu toch ook niet beweren dat mensen die door cyanides vergiftigd worden, plotsklaps een chronisch B12-tekort ontwikkelen, en alleen daardoor beter worden van de B12, ipv dat bovengemiddeld hoge doses B12 gewoon een opruimend effect hebben op een teveel aan cyanide.
Ik weet weinig.
on4kkpt
Actief lid

Bericht door on4kkpt »

dat had ik in ander topic al vernoemt, dat noemt de cyanokit, Metoo had mij 2 linken gegeven omtrend die cirkel, heb dat altikel gelezen maar in het artikel geen wetenschappelijke link tussen NO ontgifting en hydroxocobalamine, wel dat het als 1/32 stoffen is, zou bijna zeggen waarom geen cocktail dan heb je zeker een goede ontgifting.

het duidelijk verband van HydroxoB12 is nog niet gelegd, ik kijk uit naar het wetenschappelijk verband ertussen. ruud had het mij ook al eens genoemd, maar een uitleg bleef uit.

via infuus dan word word dan 2x 5gr gegeven.

stoppen met roken dan krijgt men ook minder cyanide binnen.

Greetz Ing Berry van der Looij.
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

on4kkpt schreef:dat had ik in ander topic al vernoemt, dat noemt de cyanokit,
Ik las het juist 5 minuten geleden :)

Het was maar een voorbeeld om aan te tonen dat B12 kan nuttig zijn = het is 100% een B12-tekort, een veel te simplistische stelling is.

on4kkpt schreef:stoppen met roken dan krijgt men ook minder cyanide binnen.
Onrelevante opmerking, lol.
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

@Berry Je had het dus echt over MIJN ziektebeeld. Waar ik je nog nooit iets over verteld heb. Ongelooflijk.
Life smells...
Bente
Gevorderd lid

Bericht door Bente »

Mag je die b12 injecties 10mg eigenlijk ook blijven gebruiken bij zwangerschap?
Is daar informatie over of dit schadelijk is voor het kind? Of is het beter om dat helemaal te stoppen? Weet iemand dat?
gezondverstand
Actief lid

Bericht door gezondverstand »

Vit B12 tekort is HET bewijs van een lichaam vol met toxines die juist M.E. veroorzaken!!

Een heel belangrijke aanwijzing dus.

ALs je vit B12 tekort hebt moeten dus de alarmbellen gaan rinkelen.

Alle ME patienten hebben een vit B12 tekort.
gezondverstand
Actief lid

Bericht door gezondverstand »

Dit in bindweefsel opgeslagen gif geeft bij veel patienten een probleem met de opname van vitamine B12.
Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel

Een zeer veel voorkomend tekort aan vitamine B12 heeft dus te maken met de opgeslagen gifstoffen in ons lichaam
Hierdoor is er sprake van een gestoord verloop van de energiecyclus en in het bijzonder de citroenzuurcyclus. De citroenzuurcyclus is een proces waarbij bij elke stap in deze cyclus een enzym betrokken is . De kwaliteit of kwantiteit van dit enzym wordt door de toxiciteit beschadigd.

Door de beschadiging van dit enzym worden erytrocyten en /of bloedplaatjes niet goed gevormd/ aangemaakt, de vitamine B 12 inbouw is hierdoor verstoord en een slechte darmflora verhindert weer de opname van vitamine b12 in het lichaam.
Vitamine B6 heeft alleen het gewenste effect wanneer deze vitamine kan samenwerken met vitamine B12 .
Door een tekort aan vitamine B12 kan weer een overschot ontstaan van vitamine B6

Vitamine B12 tekort kan dmv injecties of tablet inname goed helpen maar nemen de oorzaak van het tekort niet weg.

De oorzaak is de chronische neuro-intoxicatie die zo heel veel mensen treft...

Het niet meer uit kunnen scheiden van dergelijke toxinen heeft te maken met ons slecht functionerend immuunsysteem.

Met die laatste zin zeg ik misschien niet veel......maar bedoel ik wel alles !!
Plaats reactie