Petitie Groep MEDenHaag: Erken Myalgische Encefalomyelitis

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

southerncross
Gevorderd lid

Bericht door southerncross »

annemoontje schreef:daar kan ik je helaas echt niet aan helpen, sorry, niemand in mijn omgeving is bereid/in staat zoiets te doen, ik zelf helaas al helemaal niet. Ik hoop van harte dat anderen hierin iets kunnen betekenen. Ik snap de noodzaak absoluut.

Is het wat om deze oproep ook op de homepagina van ME-gids.net te plaatsen? Ik ben bang dat niet heel veel mensen dit topic zien en zo spreek je zoveel mogelijk mensen aan..

Qua formulieren zit ik nu op 23,5 volle formulieren, krijg ik er sowieso nog 4 volle bij. Dat maakt dus 27,5 in totaal (=275 handtekeningen!) en wacht ik nog op een aantal mensen van wie ik nog wat moet krijgen waarvan ik geen idee heb hoeveel succes zij hadden in het verzamelen.
Heeey annemoontje, dat kan natuurlijk! Maar je bent zelf al heel actief geweest lees ik! Dat je nu al 27.5 volle formulieren hebt is natuurlijk helemaal geweldig!

We hopen natuuurlijk dat er nog wat mensen zijn die zich aanmelden zodat we echt met zijn allen dit kunnen gaan realiseren!

De oproep staat al op de homepage btw :D!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

je hebt gelijk, dat had ik notabene gezien, maar was me ffe ontschoten :D

ja sorry, voel me altijd aangesproken, moet ik afleren. Baal er ook gewoon zo van dat ik niet meer kan doen..

Heb wel paar dingen gedaan waarmee hopelijk iets in zowel groot deel van NL als bij politiek teweeg kan brengen (wegens Nijmeegse ogen op dit forum ook op besloten topics zeg ik liever niet wat). Geen idee of ik überhaupt voor elkaar krijg wat ik voor ogen heb en of dat het iets gaat uitmaken, maar niet geschoten is nog altijd mis nietwaar?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
southerncross
Gevorderd lid

Groep ME-DenHaag:

Heb je handtekeningen opgehaald voor Groep ME-DenHaag? Stuur ze dan voor 3 MAART 2012 (1ste inleverdatum) op naar het retouradres om mee te dingen naar de prijzen!!

Degene die de meeste handtekeningen opstuurt, ontvangt het boek 'Ik werd ziek, maar de wereld bleek mesjokke' van Mirande de Rijke + een cadeaubon van 20 euro. De nr. 2 ontvangt een cadeaubon van 15 euro en de nr. 3 een cadeaubon van 10 euro!

Ronde 2 begint dus op 3 maart (inleverdatum van ronde 2 wordt later bekend gemaakt)
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
southerncross
Gevorderd lid

Kom op mensen, is er dan helemaal niemand die komend weekend een (kleine) actie in eigen kring gaat opzetten? Alle beetjes helpen!!

We kunnen dit niet alleen!! We hebben hulp nodig!!
mirande
Actief lid

Bericht door mirande »

mee eens!
We kunnen het niet alleen en bovendien is deze actie van en voor ons allemaal. Denk niet dat je met iets groots moet komen!!!!! Alle kleine beetjes helpen.
Je familie kan misschien helpen met tekenen, of moet naar een verjaardag....supermarktmedewerkers kunnen hun handtekening gevraagd worden en ga zo door.

Let er alsjeblieft even op dat op het papier de geboortedatum ingevuld wordt.
Voor het burgerinitiatief is immers 'minimaal 18 jaar'nodig.
Nog even: een petitie mag door iedereen getekend worden, vandaar onze dank ook naar de Belgen die steunden maar als we het een burgerinitiatief willen laten zijn geldt de minimumleeftijd van 18 jaar.

Kom op jongens.....
verzin wat kleins...
Alles is goed.

liefs,

Mirande
solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

Gaat me echt niet meer lukken, sorry. Ben wel blij dat jullie nog steeds doorgaan, zal ook niet makkelijk zijn. Maar ik heb inmiddels de hele familie+vriendenkring gemaild met het verzoek te tekenen en door te mailen. Heb op fora waar ik zit een topic geopend met een hulpvraag. Meer zit er voor mij op dit moment helaas niet in.

Hebben jullie trouwens ook via de ME-verenigingen e.d. de boodschap verspreid dat er een actieweekend is?
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

Zondag voor de wedstrijd van FEYENOORD tegen fc groningen zal de supporters van FEYENOORD door ME patiënten en vrijwilligers, allen gestoken in het speciale actie T-Shirt, gevraagd worden de petitie te tekenen.

http://www.feyenoordnet.nl/nieuws/suppo ... um=twitter

Tevens zal er in Alphen a/d Rijn tijdens de hardloopwedstrijd de 20 van Alphen aandacht voor de petitie gevraagd worden. Dit gebeurt oa. door verschillende lopers die in een speciaal actie shirt aan de start zullen verschijnen. Langs het parcours zullen vrijwilligers langs de toeschouwers gaan om handtekeningen op te halen.
http://www.20vanalphen.nl/

Ik hoop dat jullie mede ME patiënten dit bericht met heel veel mensen via dit netwerk, andere sociale media, mail en mond-op-mond reclame willen delen.
Bijlagen
1329997944736.jpg
1329997944736.jpg (21.29 KiB) 1005 keer bekeken
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Ik heb papieren handtekeningenformulieren rondgestuurd aan vrienden en familie, met de vraag of zij hun vrienden en familie, enz. willen laten tekenen.
Iemand verspreidt ook nog wat handtekeningenformulieren voor mij, oa bij bibliotheek.

Succes met de grote acties! Ik hoop dat het veel handtekeningen oplevert.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
southerncross
Gevorderd lid

Helaas heeft NIEMAND zich aangemeld voor een (kleinere) actie dit weekend.
Dat betekent dus dat we het zullen moeten hebben van de twee grotere acties waar John het hierboven over heeft.

Grote dank aan iedereen die zich heeft ingezet/gaat inzetten voor de Kuipactie en de actie bij de 20 van Alphen.
solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

Dat is ook weer een van die klotedingen aan de ziekte trouwens. Wordt ME erkend dan heb je wss ineens geen enkel probleem meer om mensen te vinden die voor je actie willen voeren, maar dan is het dus niet meer nodig.
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

ik kan wel even jullie hulp gebruiken ik wil iets doen met de gemeenteraden die het algemeen kinderpardon steunen wat zet ik hier niet neer omdat iedereen hier mee leest maar ik kan niet een lijst vinden waar al die gemeentes opstaan heb al wel een aantal gemeenten gevonden maar nog lang niet allemaal.
Dit is nieuws wat waarschijnlijk allemaal in locale kranten staat. willen jullie melden als jullie zien dat er een gemeente is die de actie steunt dan kijk ik of ik de gemeente al heb en anders schrijf ik hem op mijn lijstje

willen jullie mee helpen alvast bedankt

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

:D teller op 7.354!
Afbeelding En alle vrijwilligers die vandaag bij de Kuip staan en bij de 20 van Alphen mee helpen en/of mee lopen, om handtekeningen te verzamelen: dank jullie wel! en heel veel succes!!!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
southerncross
Gevorderd lid

UPDATE Actiedag!

Wij kunnen melden dat de acties zeer goed zijn verlopen! Bij de Kuip deden de Feyenoordsupporters hun clublied eer aan en tekenden allen massaal! Radio Rijnmond zond om 13.30u ook nog een kort interview uit met Norma en John.
In totaal zijn er met behulp van 25 vrijwilligers 3.722 handtekeningen opgehaald! Een fantastisch aantal!!

Bij de 20 van Alphen hebben 2 lopers (ongetraind) met een promotieshirt de 2.5km gelopen. De speaker las bij de start/finish de opdruk op het promotieshirt op en promootte daarmee de petitie en de actie! 4 vrijwilligers hebben in totaal 156 handtekeningen opgehaald. Geweldig!

Wij danken ALLE vrijwilligers die vandaag in de weer zijn geweest om handtekeningen te verzamelen! Geweldig! Speciale dank naar Norma en John voor hun inzet. Tevens danken wij iedereen die de tijd wilde nemen om de petitie te tekenen!

https://facebook.com/groepmedenhaag
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Super, bedankt allemaal voor de inzet!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi southerncross en ME-DenHaag Groep,
southerncross schreef:In totaal zijn er met behulp van 25 vrijwilligers 3.722 handtekeningen opgehaald! Een fantastisch aantal!!
southerncross schreef:4 vrijwilligers hebben in totaal 156 handtekeningen opgehaald. Geweldig!
:lol: Wauw super!!!!, wat een mooi aantal Afbeelding!!!
(7.373 + 3.722 + 156 = 11.251 en andere handtekeningenlijsten die daar misschien nog bij komen?? :P......).

Iederéén: vrijwilligers, Fyenoordsupporters, Radio Rijmond, organisatie/speaker van de loop 20 van Alphen, (ongetrainde) lopers, iederéén die getekend heeft, ME-Den Haag Groep, John en Norma heel érg bedankt voor jullie grote inzet, hulp en radio-interview! Echt chapeau! en hoedje af voor iedereenAfbeelding!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 04 mar 2012, 20:51, 6 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie