Neuraal therapie
Moderator: Moderators
@ fez
rauwe melk kan je 3 dagen bewaren. Daarna moet je ze koken voor consumptie.
rauwe melk kan je 3 dagen bewaren. Daarna moet je ze koken voor consumptie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Symptomen van een serotoninestoornis
slaapproblemen
spijsverteringsproblemen
te weinig serotonine => obstipatie
teveel serotonine => diarrhee
angst met diepe triestheid
depressie
verhoogde pijngevoeligheid
hoofdpijn
niet lekker in je vel zitten
uitputting
Supplement: Tryptofaan
= essentieel aminozuur, zit in melk, vlees en chocolade
L-tryptofaan: lichaam kan het omzetten naar believen en wat het nodig heeft
5 hydroxitryptofaan: kan alleen omgezet worden in serotonine en geeft soms bijwerkingen
Supplement: SAMe butaandisulfonaat
= lichaamseigen stof
= even effectief als antidepressivum (SSRI)
verbetert membraanfluiditeit
slaapproblemen
spijsverteringsproblemen
te weinig serotonine => obstipatie
teveel serotonine => diarrhee
angst met diepe triestheid
depressie
verhoogde pijngevoeligheid
hoofdpijn
niet lekker in je vel zitten
uitputting
Supplement: Tryptofaan
= essentieel aminozuur, zit in melk, vlees en chocolade
L-tryptofaan: lichaam kan het omzetten naar believen en wat het nodig heeft
5 hydroxitryptofaan: kan alleen omgezet worden in serotonine en geeft soms bijwerkingen
Supplement: SAMe butaandisulfonaat
= lichaamseigen stof
= even effectief als antidepressivum (SSRI)
verbetert membraanfluiditeit
Symptomen van een dopaminestoornis
besluiteloosheid
arm aan initiatieven
depressie
uitputting
tremor
angst
chronisch vermoeid, de hele dag kunnen slapen
Supplement: Tyrosine 1 à 2 x 500 mg per dag (nooit 's avonds)
zit in pompoenzaden, amandelen, avocado's, bananen, haring, kaas, sesamzaad
Niet geschikt bij migraine, hoge bloeddruk of tegelijkertijd met antidepressiva
Extra:
Vit B = nodig voor aanmaak neurotransmitters
Vit C minimaal 2g
magnesium
Visolie 1 g
Goed supplement bij depressie algemeen:
Nutramin Emotio Balans, 1 x ochtend en 1 x avond
Niet bij zwangerschapof borstvoeding
besluiteloosheid
arm aan initiatieven
depressie
uitputting
tremor
angst
chronisch vermoeid, de hele dag kunnen slapen
Supplement: Tyrosine 1 à 2 x 500 mg per dag (nooit 's avonds)
zit in pompoenzaden, amandelen, avocado's, bananen, haring, kaas, sesamzaad
Niet geschikt bij migraine, hoge bloeddruk of tegelijkertijd met antidepressiva
Extra:
Vit B = nodig voor aanmaak neurotransmitters
Vit C minimaal 2g
magnesium
Visolie 1 g
Goed supplement bij depressie algemeen:
Nutramin Emotio Balans, 1 x ochtend en 1 x avond
Niet bij zwangerschapof borstvoeding
Voor iedereen die vitamine B12 spuit of slikt of er interesse in heeft:
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... e-b12.html
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... e-b12.html
Gisteren echt een topdag gehad. Ongewtijfeld de beste in véle maanden. Heb na het ontbijt naar de zwabber en bijhorende emmer gegrepen. Met dat ziekzijn heb ik ooit eens geïnvesteerd in een duur systeem waarbij je geen dweilen moet staan uitwringen en zo en dat kwam nu erg goed van pas. Zeker met die artritis in mijn ene hand erbij sinds kort. Heet water en een ruime scheut dettol erin gegoten. Bijna alle kamers hebben een beurt gekregen! Het rook ineens een pak "properder" in huis.
Nadien nog de fut gehad om wat kleding naar een tweedehandswinkeltje vlakbij te brengen maar ze moest er niets van hebben wegens "te klassiek." Om de hoek was er de wekelijkse markt en een kilo zeevis gekocht voor een prikje. Doorgelopen naar een winkel en wat charcuterie gekocht voor de kinderen. thuis mijn lunch binnengewerkt en met vette keelpijn in mijn bed gekropen. Duidelijk teveel gedaan.
Tegen 17u liep de wekker af en ben begonnen met kip in yoghurt, gember, look, curry, ... te bereiden. Weer een uurtje in bed gekropen en dan het avondmaal beginnen klaarmaken. Tegen dan was ik helemaal gaar. Hubby vond dat ik blijkbaar goed bezig was en deed geen aanstalten om te komen helpen. De rest van de avond was ik geen goed gezelschap ...
Vandaag as usual, plat in bed en rustig aan.
Nadien nog de fut gehad om wat kleding naar een tweedehandswinkeltje vlakbij te brengen maar ze moest er niets van hebben wegens "te klassiek." Om de hoek was er de wekelijkse markt en een kilo zeevis gekocht voor een prikje. Doorgelopen naar een winkel en wat charcuterie gekocht voor de kinderen. thuis mijn lunch binnengewerkt en met vette keelpijn in mijn bed gekropen. Duidelijk teveel gedaan.
Tegen 17u liep de wekker af en ben begonnen met kip in yoghurt, gember, look, curry, ... te bereiden. Weer een uurtje in bed gekropen en dan het avondmaal beginnen klaarmaken. Tegen dan was ik helemaal gaar. Hubby vond dat ik blijkbaar goed bezig was en deed geen aanstalten om te komen helpen. De rest van de avond was ik geen goed gezelschap ...
Vandaag as usual, plat in bed en rustig aan.
Heerlijk he om weer eens een goede dag te hebben? Ik wil dan altijd meteen meer
. Mijn brein begint meteen van alles te verzinnen wat ik kan doen als ik nog wat beter ben. Mja, inmiddels ben ik wel zo ervaren geworden dat ik op tijd pauze neem of dingen uitstel naar de volgende dag. Maar ook al lig je 's avonds gevloerd, toch geven dit soort dagen hoop. Ik hoop voor je dat er meer volgen Marlène!

Every day may not be good, but there's something good in every day.
Ik had al een paar goede opflakkeringen deze week want kon langer wakker blijven in de namiddag. Dat was een teken aan de wand. Mijn oudste zoon heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om rijles te vragen van moederlief. Hij heeft er 5 maanden op moeten wachten.
Als ik nu nog eens begreep hoe ik een filmpje kon oploaden op YouTube, dan konden jullie allemaal meegenieten van ons uurtje rijlesplezier.
Gewoon gezellig moeder-zoon samenzijn, dat was zoooo lang geleden.
Als ik nu nog eens begreep hoe ik een filmpje kon oploaden op YouTube, dan konden jullie allemaal meegenieten van ons uurtje rijlesplezier.
Gewoon gezellig moeder-zoon samenzijn, dat was zoooo lang geleden.
http://www.ceri.com/BHTbook-StevenWmFowkes-100903.pdf
Ik ben toevallig bij een interessant online boek terechtgekomen.
"This online book offers a biologically sustainable solution to chronic viral disease (herpes, CMV, ...)"
Het medicijn heet BTH (butylated hydroxytoluene) en zou ziekten veroorzaakt door herpesvirussen op enkele weken kunnen uitroeien. De behandeling kost tussen de 10 en 50 dollar.
Succesratio 90% volgens wat ik heb gelezen.
Neem de tijd om het te lezen of laat het lezen door iemand die je wil helpen. Misschien is het ook iets voor jou.
Ik ben toevallig bij een interessant online boek terechtgekomen.
"This online book offers a biologically sustainable solution to chronic viral disease (herpes, CMV, ...)"
Het medicijn heet BTH (butylated hydroxytoluene) en zou ziekten veroorzaakt door herpesvirussen op enkele weken kunnen uitroeien. De behandeling kost tussen de 10 en 50 dollar.
Succesratio 90% volgens wat ik heb gelezen.
Neem de tijd om het te lezen of laat het lezen door iemand die je wil helpen. Misschien is het ook iets voor jou.
Vorige week bloed laten prikken vanwege de arthritis. De arts had ook koper aangevinkt. Dat had ik nog nooit laten testen. Tadaaaa, veel te laag. Ijzervoorraad ook te laag; nochtans slik ik om de week een ijzerpilletje bij.
Dus, nu de volgende stap:
De literatuur zegt:
Een laag kopergehalte in bloed, in combinatie met een hoog kopergehalte in urine en een laag ceruloplasminegehalte in bloed kan duiden op de ziekte van Wilson.
Een laag kopergehalte in zowel bloed als urine, met daarbij ook een laag ceruloplasminegehalte in bloed, duidt op een algemeen kopertekort of het Menkes-syndroom.
Bij een algemeen kopertekort is er ook vaak bloedarmoede, bij het Menkes-syndroom meestal niet.
Een algemeen kopertekort kan ontstaan door verschillende oorzaken, bijvoorbeeld door onvoldoende inname maar ook door koperverlies via de nieren (nefrotisch syndroom).
Weer extra huiswerk en/of een piste.
Dus, nu de volgende stap:
De literatuur zegt:
Een laag kopergehalte in bloed, in combinatie met een hoog kopergehalte in urine en een laag ceruloplasminegehalte in bloed kan duiden op de ziekte van Wilson.
Een laag kopergehalte in zowel bloed als urine, met daarbij ook een laag ceruloplasminegehalte in bloed, duidt op een algemeen kopertekort of het Menkes-syndroom.
Bij een algemeen kopertekort is er ook vaak bloedarmoede, bij het Menkes-syndroom meestal niet.
Een algemeen kopertekort kan ontstaan door verschillende oorzaken, bijvoorbeeld door onvoldoende inname maar ook door koperverlies via de nieren (nefrotisch syndroom).
Weer extra huiswerk en/of een piste.
[quote]Een algemeen kopertekort kan ontstaan door verschillende oorzaken, bijvoorbeeld door onvoldoende inname maar ook door koperverlies via de nieren (nefrotisch syndroom).[quote]
Het nefrotisch syndroom/glomerulonefritis heb ik gehad en had toen inderdaad koper tekort. En ook 15kg bijgekomen in twee weken tijd door vochtophoping. Jaren cortisone baxters en immuunsuppresiva moeten nemen daarvoor. Heeft mijn immuunsysteem en bijnieren geen goed gedaan.
Het nefrotisch syndroom/glomerulonefritis heb ik gehad en had toen inderdaad koper tekort. En ook 15kg bijgekomen in twee weken tijd door vochtophoping. Jaren cortisone baxters en immuunsuppresiva moeten nemen daarvoor. Heeft mijn immuunsysteem en bijnieren geen goed gedaan.
Heb hier net een aanvaring gehad met een cardioloog die zenuwachtig werd van mijn cholesterolwaarden. Dat ze die rommel maar zelf slikken en vervolgens een paar jaar kreupel in hun bed gaan liggen. Als je een mitochondriale ziekte hebt, moet je zeker geen cholesterolverlangende pillen gaan nemen, noch statines noch ezetimibe. In mijn achterhoofd hou ik die pillen nog altijd mede verantwoordelijk voor de ellende.
Als je dit boek hebt gelezen
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
dan weet je het wel !
Heb je al eens over vit B 3 gelezen ?
zou cholesterol verlagen
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
dan weet je het wel !
Heb je al eens over vit B 3 gelezen ?
zou cholesterol verlagen
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Time For Lyme BE-NL
@ senna
dank voor je tips
B3 heb ik vorige week geprobeerd maar het is even doorbijten. Je krijgt er hitte- en jeukaanvallen van (licht uitgedrukt) en zelf voelde ik me op dat moment ziek vanwege een arthritis-aanval.
Als die hand hier wat minder pijn gaat doen, wil ik het nog eens proberen met een lagere dosis en dan gedurende enkele weken.
Morgen ga ik eens langs een winkel voor invaliden want mijn hand is nu totaal onbruikbaar geworden. Ik kan ze niet meer openen of sluiten, kan niets meer vastgrijpen, ... zo pijnlijk! Lekker handig. Net nu ik wat beter uit de voeten kan, krijg ik dit in de plaats. Ik kan mijn vlees niet meer snijden of alleen een t-shirt of broek uitdoen.
dank voor je tips
B3 heb ik vorige week geprobeerd maar het is even doorbijten. Je krijgt er hitte- en jeukaanvallen van (licht uitgedrukt) en zelf voelde ik me op dat moment ziek vanwege een arthritis-aanval.
Als die hand hier wat minder pijn gaat doen, wil ik het nog eens proberen met een lagere dosis en dan gedurende enkele weken.
Morgen ga ik eens langs een winkel voor invaliden want mijn hand is nu totaal onbruikbaar geworden. Ik kan ze niet meer openen of sluiten, kan niets meer vastgrijpen, ... zo pijnlijk! Lekker handig. Net nu ik wat beter uit de voeten kan, krijg ik dit in de plaats. Ik kan mijn vlees niet meer snijden of alleen een t-shirt of broek uitdoen.
Mijn echtgenoot is zich ook aan het inlezen ivm b3 en cholesterol.
Op iherb :
Now Foods, Flush-Free Niacin gevonden.
Zijn er alleen nog niet uit welke dosis per dag veilig is.
In mijn supplement zit 54 mg en mag dat 2x per dag van DML.
Arthritis ! Zeker een pijnlijke zaak !
Is dat ook weer een auto-immuunziekte ?
met verzuring te maken ?
Hopelijk is er een remedie !
Op iherb :
Now Foods, Flush-Free Niacin gevonden.
Zijn er alleen nog niet uit welke dosis per dag veilig is.
In mijn supplement zit 54 mg en mag dat 2x per dag van DML.
Arthritis ! Zeker een pijnlijke zaak !
Is dat ook weer een auto-immuunziekte ?
met verzuring te maken ?
Hopelijk is er een remedie !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Time For Lyme BE-NL
Time For Lyme BE-NL