zeer heftige menstruatiekramp tips?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Feline
Actief lid

zeer heftige menstruatiekramp tips?

Bericht door Feline »

hoi,

ik richt me even tot de dames onder ons. Ik heb sowieso veel last van PMSklachten. Maar eens in de zoveel tijd heb ik vlak voor mijn menstruatie begint een enorm heftige krampaanval, die ongeveer een uur duurt. Ik word dan heel beroerd, kan niet op mn benen staan, warm/koud/warm/koud, misselijk en ga enorm hyperventileren (wat het nog erger maakt) Er moet dan echt iemand zijn om mijn ademhaling te coachen want ik kan die pijn gewoon echt niet aan.

Ik weet niet hoe het komt dat ik dit zo erg heb, maar het is al sinds m'n 14e ofzo.

Na zo'n aanval ben ik helemaal kapot en moet ik vaak zo'n twee dagen bijkomen.(wordt sowieso al heel erg moe van mn menstruatie)
Het enige dat een beetje helpt is een warme kruik en(veel) ibuprofen, maar daar krijg ik dan weer last van mijn maag van.

Is er iemand die nog een goede tip heeft voor mij?
heeft iemand ervaring met Teunisbloemolie toevallig? Ik las ergens dat dat nog wel eens kon helpen.
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Klinkt heftig.
Een gynaecoloog zal hiervoor al snel de pil voorschrijven.
Andere middeltjes zal je moeten uittesten : teunisbloemolie (linolzuur en alfalinolzuur), magnesium, b6,...

Hopelijk tref je hier een ervaringsdeskundige !

groetjes
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Als je nog niet aan de pil bent, dan zou ik dat zeker doen. Mocht je dat al wel zijn, slik deze dan langer door (WEL IN OVERLEG MET EEN ARTS), zodat je niet elke vier weken ongesteld wordt. Hoe langer de periode tussen twee menstruaties, hoe minder je opbouwt ahw en daardoor wordt het menstrueren minder hevig. Maar dit is mijn persoonlijke ervaring, ik weet niet of dit voor iedereen werkt. Sterkte ermee! Liefs van Bloem ---> die weet hoe rot je je daardoor kan voelen.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Voel met jullie mee, want heb het ook vanaf mijn veertiende maandelijks ervaren. Tegen de pijn hielp toen Buscopan compositum het beste. Het is krampstillend. Maar ik geloof dat het niet meer voor de mensen in de handel is, wel voor paarden, dus zal het wel een paardenmiddel geweest zijn :-)
Teunisbloemolie werkte ook voor een deel. Goed warm houden, eventueel kersenpitkussentje op je buik en aan je voeten.
Door de menopauze is dat gelukkig gestopt. Ook de vreselijke migraines zijn zo goed als verdwenen. Maar dat is voor jullie nu maar een schrale troost vrees ik...
Feline
Actief lid

Bericht door Feline »

bedankt voor jullie reacties.
Ik ben hiervoor vanaf mijn 15e aan de pil geweest, wat inderdaad goed hielp, maar daar ben ik twee jaar geleden mee gestopt omdat ik absoluut geen rommelarij meer in mijn lijf wilde. Ik had ook het idee dat ik door de pil neerslachtiger was, dat werd toen ik stopte idd beter. Ik heb in ieder geval helemaal geen goed gevoel meer bij de pil, dus ik zoek nu naar andere opties.

Ik ga in ieder geval maar teunisbloemolie bestellen. Magnesium gebruik ik al in vrij hoge dosering, maar dat helpt dus niet echt. Mijn b6 is ook prima.

jammer Lea dat dat paardenmiddel uit de handel is, klonk wel goed. ;-)

Ik denk dat ik ook aan de huisarts ga vragen om een extra sterke pijnstiller, die snel werkt, zo'n zetpil ofzo, die heb ik er vroeger ook wel eens voor gehad.

Verder geen natuurlijke middeltjes bekend?
-- Jack Johnson --
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Het is bij mij wel verbeterd sinds ik low dose naltrexone ben beginnen nemen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Sinds mijn jeugd heb ik ook ontzettend veel pijn. Ik ben er echt ziek van, soms met overgeven en diarree. Sinds een tijdje neem ik nu 2 aleve in als de pijn opkomt en dit helpt mij heel goed.
feuer
Actief lid

Bericht door feuer »

Ik ga idd ook voor Aleve Feminax.
chika
Gevorderd lid

Bericht door chika »

Ik heb maandelijks ook heeeel veel pijn. Maar zo erg als van jou is het toch niet.

Voor mij helpt de combinatie van buscopan en dafalgan (1gr pilvorm). Dit wel zo'n 3 a 4x / dag nemen. + plaatselijk wat verzachten met een warm pittenkussen de hele dag door.

Ik neem een paar maanden vitamine B6 om de pms klachten tussen eisprong en maandstonden wat te verzachten (pijnlijke borsten, ...).
Dit helpt me ook wel goed! Het heet pyridoxal 5 fosfaat. van Debapharma.
Echt een aanrader! Ik neem een à anderhalve per dag.

Beterschap meid! x
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Feline
Actief lid

Bericht door Feline »

Thanks mensen
ik zal eens wat van jullie tips proberen.(Aleve heb ik nog niet geprobeerd) Heb in ieder geval alvast Teunisbloemolie besteld. hoop dat het dan volgende maand wat rustiger verloopt.
-- Jack Johnson --
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Had er ook heel erg last van, was er minstens twee weken per maand door gesloopt: 1 week door PMS-klachten, dan de menstruatie (met zeer heftige krampen en darmen van slag) en daarna nog het herstel.

Ik was ook tegen de pil, maar na wat dingen te hebben uitgeprobeerd ben ik toch op advies van DML weer begonnen. Soms moet je de weg van de minste weerstand kiezen, vond hij.

Het is de bedoeling dat ik het continu inneem, zonder pauzes. Tot nu toe gaat het met een tussenstop vrij goed: dag en nacht verschil met voorheen. Ik snap dat je die hormonen niet in je lichaam wilt, maar misschien dat een ander merk beter valt. Als het veel energie vergt dan zou ik het zeker overwegen, want te lang aanrommelen gaat vreten. Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Syl
Actief lid

Bericht door Syl »

Ik zou een afspraak met de gynacoloog maken.

Het laatste 2 jaar heb ik geen Mirena -spiraal gehad, waardoor ik enorme klachten had. 2 weken per maand had ik last van flauwvallen, overgeven, migraine, depressie.

Ik heb op een gegeven moment zelf onderzoek gedaan naar natuurlijke middelen, waarmee ik meer dan 50% minder last had van klachten.

Denk aan 600-1000 mg EPA, omega3 (2 eetlepels lijnzaadolie)
Magnesium, tegen kramp
Bernagie olie, wat 2x rijker is aan GLA omega 6 dan Teunisbloemolie
Zilverkaars zou ook helpen tegen kramp, maar daar heb ik geen ervaring

Ik maak massageolie met verwarmende kruiden en smeer het op mijn onderbuik. Probeer eens speciaal op vrouwenklachten gerichte yoga- houdingen. En vooral heel rustig aan doen gedurende deze dagen.

Ik ben nu weer aan de Mirena, wat voor mij een uitkomst is. Maar ik was echt verbaasd hoe deze natuurlijke middelen de klachten beduidend verminderden.

Het vrouwenlichaam is zo complex...

Sterkte!
oemmie
Beginner

Bericht door oemmie »

Ik had hier vroeger ook last van. Voordat ik kinderen kreeg. Dus ik kan de pijn van de menstruatie en de bevalling heel goed vergelijken. Ik moet zeggen dat mijn bevallingen echt niets voorstelde in vergelijking met de menstruatiepijn in mijn jonge jaren.
Wat ik altijd deed is een fles vullen met kokend water. Een kruik die je voor babys gebruikt kan natuurlijk ook en dan legde ik die op mijn onderbuik en ging er op liggen. Zo drong de warmte heel diep naar binnen en voelde ik gelijk verlichting.
Voor de misselijkheid, trillen ect... maakte me moeder hele sterke groene thee. Na 1 glaasje moest ik gelijk overgeven en zo ging die misselijkheid en trillen etc... ook weg. En natuurlijk had ik altijd ibuprofen bij de hand. Ik checkte alijd voordat ik weg ging of ik ibuprofen bij me had.
Ik leef met je me. Ik weet wat je meemaakt. Toen ik ouder werd en kinderen kreeg ging het vanzelf over.
Feline
Actief lid

Bericht door Feline »

Ah nog meer tips, bedankt dames! :)

@Malu; ik ga echt niet meer voor de pil, maar wel fijn dat het voor jou goed werkt!

@Syl; Dat is de richting die ik zoek inderdaad, dankjewel! Bernagieolie had ik nog nooit van gehoord, weer wat geleerd!

@Oemmie; Ja, mijn moeder zei ook al eens tegen mij; het lijkt net of je weeen hebt joh, maar het leek haar ook erger dan dat. Nou hopelijk ervaar ik het ook zo, als ik kinderen krijg! dan valt dat mij misschien ook wel mee. ;) Op de kruik gaan liggen heb ik ook nog niet geprobeerd, dat lijkt me ook wel een goeie.
-- Jack Johnson --
Sunny
Actief lid

Bericht door Sunny »

Hoe gaat het nu met je Feline?
Hoe reageer je op de teunisbloemolie?

Ik heb jarenlang teunisbloemolie genomen voor de PMS klachten en dat holp heel goed
Plaats reactie