Stevia
Moderator: Moderators
Ik kreeg eens per ongeluk suiker binnen en was daar zoooo beroerd van: heftige hoofdpijn en heel erge buikpijn. Snapte het niet, tot ik me realiseerder dat ergens toch suiker in zat.
Verder al jaren diarree, soms erger of minder erg, maar er valt geen peil/pijl (?) op te trekken... Das nu opgelost, sinds ik ruim 6 weken elke dag hennep eet. Twee tot drie eetlepels is genoeg en het doet echt wonderen. Niet dat ik meer energie heb, maar je staat toch raar te kijken als je alsmaar voortdurend continue dag na dag diarree hebt en dan door het eten van dat ene product er van de een op andere dag vanaf bent.
Maar dat dit betekent dat het voor mij werkt wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het voor iedereen met chronische diarree (of spastische darmen) zou helpen. Ik denk dat iedereen zijn of haar ding moet vinden die aansluit bij je lijf. Overigens doen mn darmen nog wel spastisch en kunnen pijnlijk zijn, maar het scheelt al zoveel als je slechts 2x per dag naar de wc hoeft...
Verder al jaren diarree, soms erger of minder erg, maar er valt geen peil/pijl (?) op te trekken... Das nu opgelost, sinds ik ruim 6 weken elke dag hennep eet. Twee tot drie eetlepels is genoeg en het doet echt wonderen. Niet dat ik meer energie heb, maar je staat toch raar te kijken als je alsmaar voortdurend continue dag na dag diarree hebt en dan door het eten van dat ene product er van de een op andere dag vanaf bent.
Maar dat dit betekent dat het voor mij werkt wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het voor iedereen met chronische diarree (of spastische darmen) zou helpen. Ik denk dat iedereen zijn of haar ding moet vinden die aansluit bij je lijf. Overigens doen mn darmen nog wel spastisch en kunnen pijnlijk zijn, maar het scheelt al zoveel als je slechts 2x per dag naar de wc hoeft...
Van de pure vorm van Stevia zit ik de hele dag met een nasmaak.
Nu heb ik deze geprobeerd :
http://www.purevia.be/
Bevat wel bulkmiddelen (bv van maïs) maar ik verdraag het wel.
Nu heb ik deze geprobeerd :
http://www.purevia.be/
Bevat wel bulkmiddelen (bv van maïs) maar ik verdraag het wel.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Nope, nog nooit last van gehad, maar das ook een kwestie van smaak, denk ik. Want soms hoor ik manlief er wel over klagen. We hadden altijd de Stevia in een bruin flesje van 50 ml van de natuurwinkel (merk weet ik ff niet). De laatste 2x was het van Now (verkrijgbaar bij iHerb) en nu is het een blauw flesje van een andere biowinkel. Merk: SteSweet.
Ik gebruik ook de Stevia van http://www.purevia.be/.
Heb er nog geen last van gehad.
Heb er nog geen last van gehad.
goeiemorgen,
Ik gebruik ook altijd Stevia,
Bruine flesjes met een Blauwe dop=Stevia blad extract,water.
en Stevia ,bronwater en Glyserine,=Bruinflesje met witte dop.
ik vind alle 2 wel lekker.
ik zag v.d. week op TV dat het binnen 1 a 2 maanden in de Supers ligt.
en dat Coca Cola hart bezig is de suikers te vervangen voor Stevia
in de cola.
lieve groetjes
petraroos
Ik gebruik ook altijd Stevia,
Bruine flesjes met een Blauwe dop=Stevia blad extract,water.
en Stevia ,bronwater en Glyserine,=Bruinflesje met witte dop.
ik vind alle 2 wel lekker.
ik zag v.d. week op TV dat het binnen 1 a 2 maanden in de Supers ligt.
en dat Coca Cola hart bezig is de suikers te vervangen voor Stevia
in de cola.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Ook toevallig dat ik net dit onderwerp zie staan. Ben onlangs met Stevia aan de slag gegaan. Die pure vorm heeft idd. een vrij sterke nasmaak, maar mijn ervaring is nu al dat je er zo weinig van nodig hebt dat die smaak ook wel weer meevalt. Afhankelijk natuurlijk van wat er gezoet wordt.
Ik verpestte al twee smoothies door er teveel stevia bij te gooien. Dat spul is zo sterk. Maar het is wel de zoetstof van de toekomst vermoed ik. De geraffineerde vormen van stevia schieten uit de grond nu het als zoetstof schijnt te zijn goedgekeurd binnen de EU. Dan heb je niet meer die bijsmaak. Ik val vast in herhaling hier.
Die geraffineerde producten zijn verkrijgbaar in zoetjes zowel vloeibaar als pilletjes. Wachten is natuurlijk dat ketens als Kruidvat het gaan verkopen, dan gaat de prijs echt omlaag. De ruwe stof is overigens rijk een anti-oxidanten, bevat geen calorieen, wel vitaminen en mineralen en heeft een anti-schimmel en anti-bacteriele werking. Is dus goed TEGEN tandplak en tegen het ME-risicovolle candida.
Het heeft een vreemde nasmaak vooral na de eerste slok of hap van wat ermee gezoet is. Daarna is die nasmaak meteen een stuk minder. Het lijkt een beetje zoethoutachtig.
Ik verpestte al twee smoothies door er teveel stevia bij te gooien. Dat spul is zo sterk. Maar het is wel de zoetstof van de toekomst vermoed ik. De geraffineerde vormen van stevia schieten uit de grond nu het als zoetstof schijnt te zijn goedgekeurd binnen de EU. Dan heb je niet meer die bijsmaak. Ik val vast in herhaling hier.
Die geraffineerde producten zijn verkrijgbaar in zoetjes zowel vloeibaar als pilletjes. Wachten is natuurlijk dat ketens als Kruidvat het gaan verkopen, dan gaat de prijs echt omlaag. De ruwe stof is overigens rijk een anti-oxidanten, bevat geen calorieen, wel vitaminen en mineralen en heeft een anti-schimmel en anti-bacteriele werking. Is dus goed TEGEN tandplak en tegen het ME-risicovolle candida.
Het heeft een vreemde nasmaak vooral na de eerste slok of hap van wat ermee gezoet is. Daarna is die nasmaak meteen een stuk minder. Het lijkt een beetje zoethoutachtig.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer: