Leverreiniging

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

@metoo
@Lea

Het is idd. erg belangrijk om de zuivering alleen te doen als er geen sprake is van enige crisis of extreem ongemak. Een verkoudheid is al reden om uit te stellen. Maar de zuivering is wel gangbaar bij chronische patienten, moet goed worden voorbereid, enzovoort...

Het geheel aan informatie kan een grote belemmering vormen bij mensen die eraan denken zoiets te gaan doen. Ik had datzelfde, maar de beste remedie daartegen is gewoon die informatie beginnen te consumeren. Je hoeft immers die spoeling dan nog niet te doen en voorbereiden is gewoon een kwestie van tijd.

Magnesium werkt erg goed. Wat slapen betreft vooral met inname voor het slapen gaan. Mensen houden over het algemeen het mineraal calcium beter vast in hun lichaam. Omdat magnesium en calcium antagonisten zijn (en tegelijk synergisten/aanvullend versterkend) hebben mensen dan veelvuldig teveel calcium t.o.v. magnesium. Dat leidt vanzelf tot spanning en overprikkeling. Door prikkeling van het stresshormoon schijnt magnesium dan nog sneller te worden uitgeplast. Het is dan handig om tijdelijk alleen magnesium en niet calcium/magnesium te slikken [of sprayen].

Het boek heet:
De ongelooflijke lever- en galblaaszuivering
http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789079872220

Twee bijdragen terug, van mijn hand, zie je een zeer helder en inhoudelijk overzicht van deze materie (artikel zelf is niet door mij geschreven).
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Het is ook duidelijk en ik heb al over het thema meegeschreven, meen ik. Het is niet alleen het vasten, maar ook de waterklisma en dat gaat nogal lastig als slaapkamer en wc op verschillende etages zijn. Omdat ook nog eens in een reeks van drie rukken te moeten doen, is het voorlopig te veel werk/planning/ontregeling.

De materie is me op hoofdlijnen niet vreemd, omdat ik eerder aan vastenkuurweken gedaan heb. Toen ging het om reiniging in het algmeen.
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Boeken lees ik alleen als ze in de bibliotheek zijn (en mijn hoofd meewerkt).
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

ben ook wel geinteresseerd in jouw verhaal over leverreiniging, heb gisteren het hele verhaal gelezen.maar moet er eerst nog even goed over nadenken,misschien ga ik het nog eens doen in de toekomst,vond het van marlene ook al interessant maar wel heftig.bedankt voor al de informatie.
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

Ik was net aan het Googlen op toxische of ontgiftingsverschijnselen als gevolg van inspanning. Mijn voorlopige aanname is dat wanneer lever, darmen en nieren zijn overbelast door gifstoffen en hierdoor onvoldoende kunnen filteren, de overige weefsels waaruit het lichaam bestaat ook verontreinigd zullen raken.

Op het moment dat men dan fysiek een inspanning levert, zouden die gifstoffen extra in de bloedbaan komen en door heropname voor typische ontgiftingsverschijnselen zorgen.

Even in mijn huidige context: Lever, darmen en nieren zijn flink gereinigd, de rest van het lichaam is dat nog niet. Zodra ik ga inspannen zijn er nog steeds (maar in mindere mate) ouderwetse verschijnselen van stijfheid, brainfog, etc. Volgens de aanname die ik onderzoek zou dat dus komen door die heropname van gifstoffen die in het bloed komen.

Het lukt me alleen niet om hierover informatie te vinden.

Het grappige dat ik hierover wel iets vind zodra het over paarden gaat:

"TWYDIL VIGORADE

Geeft extra energie en brengt de paarden vlug terug in conditie
Stimuleert musculaire ontgifting, geinduceerd door inspanning (afbraak van melkzuur en oxydanten die vrijkomen bij spierinspanning)

DOEL : PAARDEN VOORBEREIDEN VOOR SPECIFIEKE COMPETITIE
ANTI-DOPING CERTIFICAAT : KAN GEBRUIKT WORDEN TOT OP DE DAG VAN DE COMPETITIE

GEBRUIK : 1 ZAKJE / DAG GEDURENDE DE LAATSTE 10 DAGEN VOOR COMPETITIE
http://www.el-abadia.be/dierenartsenpraktijk/
-----------------------------------
Ik denk dat ik dat maar ga bestellen ;)
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

marlène schreef:
heb je deze al gelezen?

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... en-en.html
Dankje! Eindelijk een stukje waarmee ik die fases wat beter begrijp. Als die beweging dan zorgt voor een 10x grotere glutathion productie, dan neem ik aan dat de ontgiftingsverschijnselen daar dan ook naar zullen zijn.

Toevallig ben ik net een week bezig om die lichaamseigen anti-oxidant Glutathion in m'n lever wat op te peppen. Daarvoor neem ik nu dagelijks N-Acetyl-L-Cysteïne (NAC) en de hulpstoffen alfa-liponzuur, L-glutamine en vitamine C.

Deze actie lijkt me niet nodig voor mensen om op te knappen na een leverspoeling, maar ik voelde me zo goed dat ik meteen wilde proberen te gaan bouwen.
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Een vriendin heeft me jaren eerder hierover oa vertelt. Funny dat ik het toch nu weer tegen kom.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

@Semma,
Bij mij in de Bibliotheek hebben ze in ieder geval een exemplaar, het is nu uitgeleend (zal wel populair zijn ;-)), maar ik heb het gereserveerd, dus over ong. 2 weken zou het er moeten zijn...
Je kunt hier al een gedeelte inzien mocht je dat willen:

http://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789079872220.pdf

Ik ben wel benieuwd, en ga eens inlezen alsvast...wie weet ga ik er van het voorjaar mee van start, bij wijze van grote voorjaars schoonmaak...eerst een portie moed verzamelen...

@Frank,
De Magnesium die ik gebruik is op olie basis, die je op de huid sprayed, het schijnt zo beter te worden opgenomen dan via de darmen, omdat het direct in de cellen zou worden opgenomen...heb dit ergens gelezen, weet jij of dit juist is?

Heb ook een grote pot met flakes voor een (voeten)bad, wat ook op deze manier tekorten zou moeten aanvullen...nog niet geprobeerd verder.

Wat ik wel frappant vond was dat het vaak hebben v/d hik een symptoom zou zijn voor een te kort aan magnesium, laat ik nu al jaren heel regelmatig de hik hebben...ook zou het helpen verlichten van PMS klachten, daar zou ik helemaal blij van worden, want dat is ook een drama...

Maar goed, ik ga binnenkort het boek eens doornemen, en kijken of ik het aandurf...dan zal ik vast nog wel met praktische vragen bij je terug komen mocht het zo ver komen.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

#Metoo

Inderdaad, gewoon rustig beginnen met lezen is het beste. Niks moet, gewoon de informatie het werk laten doen en zien of het leidt tot een sterke motivatie.

Het schijnt idd dat magnesium via de huid het snelst en meest efficient wordt opgenomen. Zelf gebruik ik Magnesium citraat van Solgar. Citraat omdat het ook vrij goed wordt opgenomen en Solgar omdat het een goed merk is zonder chemische toevoegingen. Ik vond het ook niet duur t.o.v. sommige andere merken waar soms veel minder in zit.

Ik vind pillen wel prettig omdat je dan precies weet wat voor hoeveelheid je neemt. Maar om bijvoorbeeld goed te kunnen slapen schijnt een voetebad of bad met magnesiumzouten onovertroffen te zijn.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ja, rustig beginnen met lezen idd, ben opzich al wel erg enthousiast over hetgeen ik tot nu toe gelezen heb, maar durf het nog even niet aan, en eerlijk gezegd zie ik ook op tegen een aantal van de praktische aspecten ervan...

Hier is ook nog veel te lezen erover voor wie niet het hele boek wil lezen, maar toch een idee wil krijgen van de kuur:
http://www.menssana.nu/pages/nl/publica ... moritz.php

Het is idd wel lastig met die spray dat je idd niet weet hoeveel je binnen krijgt...kun je er 'te veel' van nemen?
Ik had de eerste keer wat te enthousiast lopen sprayen, dat voelde nogal zouterig, en moest 's nachts veel zweten.
Dus nu doe ik het wat rustiger aan 4-5 pompjes zoals op de fles staat. Dat voetbad moet ik nog uitproberen, maar slaap al wel iets beter voor mijn gevoel.

Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen deze Magnesium Chloride brine en dat Magnesium sulfaat die je bij de leverreiniging gebruikt? Ik weet dat ik deze alleen uitwendig kan gebruiken...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Mijn bieb heeft het niet, maar ik zal op die site gaan kijken.
De hik krijg ik vooral van blokkades. Maar misschien draagt magnesiumtekort bij aan blokkades.
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

metoo schreef:[...] Hier is ook nog veel te lezen erover voor wie niet het hele boek wil lezen, maar toch een idee wil krijgen van de kuur:
http://www.menssana.nu/pages/nl/publica ... moritz.php
[...]

Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen deze Magnesium Chloride brine en dat Magnesium sulfaat die je bij de leverreiniging gebruikt? Ik weet dat ik deze alleen uitwendig kan gebruiken...
Magnesium Chloride ken ik niet, net zoals de meeste verbindingen. Ik ben allerminst een deskundige op dat gebied en moet het doen met de info die ik uit allerlei artikelen haal. Bovendien maak ik gebruik van mijn eigen ondervindingen.

Magnesiumsulfaat wordt idd inwendig gebruikt bij de leverzuivering, maar ook uitwendig als badzout. Bij een overmate van magnesium kun je diarree krijgen. Bij de leverzuivering krijg je altijd diarree want dat is ook de bedoeling omdat je darmen leeg moeten. Ziekenhuizen gebruiken de oplossing ook vaak wanneer ze darmonderzoek gaan verrichten.

Hier krijg je nog wat antwoorden op je vragen, maar er zijn best veel sites die erover schrijven en de info is redelijk consistent:
http://realisatietrainingen.nl/pb/artik ... esium.html
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

semma schreef:Mijn bieb heeft het niet, maar ik zal op die site gaan kijken.
De hik krijg ik vooral van blokkades. Maar misschien draagt magnesiumtekort bij aan blokkades.
Voor mensen die er erg tegenop zien door alle informatie en praktische kanten kan ik alleen maar adviseren: lees je rustig in en kijk in hoeverre je het gevoel krijgt dat het jou zou kunnen helpen. Wanneer je na verloop van enige tijd meer van het onderwerp afweet merk je vanzelf dat de drempel al een stuk lager is.

Terugkijkend begrijp je dat het allemaal veel minder ingewikkeld is dan het lijkt. De complexiteit is ook een soort optisch bedrog, omdat de methode zo onortodox is en nieuw in de oren klinkt. Eigenlijk is het vrij eenvoudig, maar het moet wel zorgvuldig gebeuren.

Het langzaam inlezen van de informatie kan ook redelijk goed via websites. Wanneer je dan het boek in handen krijgt begrijp je daar meteen veel meer van.

Wat de hik betreft. Ik zag op een website inderdaad dat dit als een symptoom wordt vermeld. Maar met zo'n enkel voorbeeld kan ik meestal weinig. Wat mij overhaalt zijn eerder patronen van samenhangende symptomen die ik dan bij mezelf herken. Met magnesium had ik wat dat betreft een duidelijke klik. Maar dat had ik ook met vitamine D. Beide stoffen hebben overigens ook weer een belangrijke wisselwerking.
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

Ik Googelde net op Magnesium en appelzuur omdat ik daarover al eerder iets positiefs las. Plus dat de week voorafgaande aan de leverspoeling veel appelzuur moet worden ingenomen (door veel biologische appelsap te drinken). Die positieve combi van magnesium en appelzuur met mijn ervaring van sensationele verbetering na de leverzuivering is uiteraard blijven hangen ;)

Over magnesium en appelzuur, speciaal voor fibromyalgie en ME patiënten, vond ik net dit interessante artikel van de pilliewilliesite:
Fibromyalgie: magnesium / appelzuur (malic acid)
http://fibromyalgie.pilliewillie.nl/fib ... gie.11.php
Plaats reactie