Koffietijd sonja silva en ME

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

karin1983
Actief lid

Bericht door karin1983 »

Nu bij koffietijd sonja silva over ME en ze gaan met een huisarts praten over ME!
angelsandra
Actief lid

Bericht door angelsandra »

Ben benieuwd vooral hoe die huisarts het gaat overbrengen op tv. Dit is toch wel een belangrijk moment aangezien rtl4 rond deze tijd best veel kijkers trekt. Hopelijk zetten ze het goed neer en wordt de nadruk niet gelegd op: chronische vermoeidheid op zichzelf.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
karin1983
Actief lid

Bericht door karin1983 »

Echt super dat het onderwerp bij koffietijd komt, zeker met dank aan Sonja Silva. Ben idd. benieuwd hoe het neergezet wordt.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Ik kijk. en vriendinnen oook!!

hopelijk goede info!!!!!!
karin1983
Actief lid

Bericht door karin1983 »

Goed stuk!

Bedankt Sonja! =D>
puck
Beginner

Bericht door puck »

Ga zo door Sonja, je hebt je goed staande weten te houden.
Bedankt voor je pleidooi voor het verschil tussen ME en CVS!
angelsandra
Actief lid

Helemaal super! Bedankt Sonja dat je zo'n goed beeld hebt neergezet over M.E. en die dokter heeft het ook goed verwoord. Had verwacht dat die huisarts het nijmegen gebeuren zou propageren maar dat viel me erg mee. Geeft weer hoop voor de toekomst.
Laatst gewijzigd door angelsandra op 31 jan 2012, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

Er wordt weer ten onrechte gezegd, door zowel Sonja als de huisarts, dat ME niet objectief vast te stellen is d.m.v. medische testen. http://www.nightingale.ca/documents/Nig ... ion_en.pdf
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Vond ik ook jammer, en was ook even teleurgesteld toen de huisarts uitlegde dat de hoofdklachten vooral vermoeidheid en spierpijn zijn, maar Sonja zette dat goed recht door te benadrukken dat geen enkele ME-patiënt dezelfde klachten heeft en dat zij op een slechte dag maar liefst 34 klachten heeft. Ook fijn dat ze de scheiding tussen ME en CVS benadrukte.

Het is een begin! Bedankt!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

angelsandra schreef:Helemaal super! Bedankt Sonja dat je zo'n goed beeld hebt neergezet over M.E. en die dokter heeft het ook goed verwoord. Had verwacht dat die huisarts het nijmegen gebeuren zou propageren maar dat viel me erg mee. Geeft weer hoop voor de toekomst.
Helemaal mee eens!!

Super goed stuk!! en wat ben ik blij dat ME weer eens in beeld komt.
Echt heel goed.
Veel mensen hebben het gezien en mijn familie gaat ook kijken.

Heel goed Sonja!! aandacht voor ME !!

En die huisarts wil ik ook wel haha, de mijne steekt nog steeds zn kop in het zand en is voor CGT pffffffff !!!!!
angelsandra
Actief lid

En naar koffietijd kijken toch dagelijks zo rond de 250.000 mensen. Dus die zijn nu ook weer up to date. Toch mooi meegenomen?

Wat ik me wel afvraag is dat die huisarts zei dat virusremmers ook worden ingezet als hulpmiddel voor M.E. patienten. Bij mij is er duidelijk sprake van een virus infectie aangezien ik M.E. kreeg na pfeifer en een griep infectie maar er is mij nooit virusremmers aangeboden. Wie krijgt er hier wel virus remmers?
angelsandra
Actief lid

Dit is helemaal top! als je naar de website van koffietijd gaat en dan op het verhaal van sonja klikt kun je op de naam: M.E. klikken en word je meteen doorverwezen naar de petitiesite http://www.koffietijd.nl/uncategorized/ ... nja-silva/ echt super dat rtl dit doet!
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Heb ik weer gemist hoor..maar wel goed dat dit op tv was!
Zijn er toevallig al linkjes naar het interview?
angelsandra
Actief lid

@Izzy als het goed is komt het binnen nu en een uur op http://www.rtl.nl/xl/#/gemist hier kan je het terug bekijken.
Roswitha
Beginner

Bericht door Roswitha »

Met toeval zat ik het net te kijken. Toevallig stond de Tv op die zender toen ik hem aanzette.
Ben blij dat het zo goed verwoord is. En er ook gezegd werd dat een psychiater niet kan helpen ME te genezen maar alleen maar kan helpen voor de acceptatie van de ziekte.
Fijn om er weer eens wat over op tv te zien en dan ook nog goede informatie!
Plaats reactie