LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Facebook groep Nederlandse LDN gebruikers

Bericht door marlène »

Na ruim een jaar gebruik merk ik nog steeds vooruitgang. De inspanningsintolerantie is er nog maar het uit zich minder extreem. Bijvoorbeeld: voor de LDN zou ik van een inspanning (mentaal of fyiek) gegearandeerd volgende symptomen krijgen: zeeziek, griep, pijn, extreme verzuring, dikke klieren, tintelingen allerhande ...

Na 15 maanden gebruik: als ik niet overdrijf met bewegen, dan heb ik "alleen" last van de vermoeidheid die me dwingt om te gaan slapen of te rusten. Ik word niet meer hondsziek van te bewegen.
Als ik de grenzen niet respecteer, dan komen die klachten wel terug maar veel minder heftig en pas na langere tijd. Mijn grenzen zijn ruimer geworden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

bij mij gaat de LDN steeds beter werken als pijnstiller tegen de zenuwpijn
Energie is prima hoewel ik wel een rustig leven lijd..ik weet niet hoe dat zou zijn als ik weer hele dagen aan het werk zou zijn
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

Ik ben me een beetje gaan verdiepen in LDN en vroeg me af hoe je dat kan krijgen. Kan een huisarts LDN voorschrijven?
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

hallo yoyo

mijn huisarts schrijft het inderdaad voor. Eerst had ie wel wat extra informatie nodig want ze kennen het voornamelijk als opiaat-antagonist, dwz, als middel om van een drugsverslaving af te geraken.

Wij gebruiken het medicijn echter in een veel lagere dosis waardoor de werking ietswat verandert. Deze werking kennen de artsen niet.

Op mijn blog op de pagina low dose naltrexone vind je extra info die je kan afprinten maar er zijn websites zat zoals www.ldnscience.com waar ie zelf terecht kan.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
bieb
Actief lid

Bericht door bieb »

Kan iemand mij
Helpen waar ik een arts vindt die ldn kan voorschrijven?

Ik Ben zo ziek , Het lukt me niet meer om achter pc te zoeken dus af en toe hier via mobiel kijken of ik ergens hulp kan vinden.

Groetjes
Bieb
bieb
Actief lid

Bericht door bieb »

Of krijgen velen het ook voorgeschreven van dml?

Iedereen die het gebruikt mag dus geen gluten soja en nog iets wat ik ergens gelezen heb
Meer eten?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

hallo bieb

waar woon je ergens?

Dr Musarella in Zeist is een aanrader

bieb
Actief lid

Bericht door bieb »

Dank je marlene!

Ben jij ook bij hem onder behandeling?
Of was jij nou bij dml?

Jeugd met de ldn bepaalde voeding echt helemaal weglaten of doet niet iedereen dat?

Groetjes
Bieb
bieb
Actief lid

Bericht door bieb »

Ik bedoel natuurlijk: of je Bep. Voedingsmiddelen weg moet laten
Mijn mobiel maakte er iets anders van...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Het is aanbevolen om gluten, melk en spinazie te mijden gedurende enkele maanden vooraleer je met LDN begint. De reden is dat deze voeding en LDN elkaar afstoten omdat ze op dezelfde receptoren inwerken. Dat geeft vervelende effecten en dan is de behandeling ook voor niets.

Tweede reden waarom je bij Dr Musarella aan een goed adres bent, is dat hij je bijnieren goed in het oog houdt. Dat is belangrijk als je LDN gebruikt. Als deze erg uitgeput zijn, kan je "slechter" reageren op de LDN.

LDN reguleert namelijk de HPA-as omdat daar veel opioide receptoren (moeten) zitten. Als je LDN gebruikt, worden er immers nieuwe receptoren aangemaakt. Dat is goed nieuws voor een goede werking van je HPA-as.

Ik ben niet bij Dr Musarella (noch DML) maar hoor veel goeds over hem.

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik ben nu als ik het goed zeg zo'n 4 maanden bezig, heb inmiddels met vallen en opstaan opgebouwd naar 4,5 mg. Er zijn kleine veranderingen gaande. De hele bed dagen zijn niet meer zo frequent mitsik binnen mijn grenzen blijf. En die grenzen zijn beperkt, ik kan nog steeds niet wat ik zou willen. Ben nog steeds een groot deel van de tijd huisgebonden.
Wel kan ik merken dat ik helderder kan denken, al kon ik vanmiddag met geen mogelijkheid op het woord "hutspot" komen.
Zelf krijg ik tabletjes van dr. R. uit Appeltern en hij zit ook in Deventer. Tabletjes op sterkte zijn een stuk makkelijker dan oplossen in water.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Klinkt goed Janneke..en dr R zit in Appeltern en Zutphen..
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Zelf sta ik er minder gunstig voor op het moment
Mijn chronische pijn is gelukkig compleet verdwenen met LDN maar de dag voor kerst kreeg ik te horen dat uit het bevolkinsonderzoek naar borstkanker is gebleken dat ik borstkanker heb met uitzaaiiggen in de lymfeklieren en een verdacht plekje op mn halswervels.
Volgende week krijg ik de tweede chemokuur..
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Jeetje, wat een klote nieuws. Ik weet even niet goed wat te zeggen, dit vind ik heel erg voor je.
Ik wens je heel veel sterkte, kracht en moed.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

greta

ik weet niet wat te zeggen. Veel sterkte met de behandelingen alvast en hou moed.

lieve groeten

Plaats reactie