Terugval na virussen/bacteriële infecties?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
anaska
Actief lid

Terugval na virussen/bacteriële infecties?

Bericht door anaska »

Hoi allemaal,

Het gaat over het algemeen 'vrij goed' met me. Ik ben van jarenlang 95% bedlegerig, opgekrabbeld naar gemiddeld 6 uur activiteit per dag (zwemmen, wandelen, schilderen, huishouden, terrasjes doen, etc).
Het is me gelukt weer een klein beetje een leven op te bouwen - zij het summier - met freelance opdrachten, sociale contacten, sporten, etc. Ik ben nog lang niet zover dat ik een 'normaal leven' kan leiden, maar toch...

Nu het probleem: ik word vrij vaak geveld door virussen en bacteriële infecties. Het moeilijkste vind ik dat ik na een griep, verkoudheid of buikgriep, weer helemaal terug bij 'af' lijk te zijn. Nu ook. Ik heb een week geleden een behoorlijke buikgriep gehad. Details zal ik jullie besparen, maar ik viel 5 pond af binnen een dag, ik had ook koorts en voelde me zo verzwakt dat ik op de grond ben gaan zitten tijdens het douchen.

Mijn vriend kreeg dezelfde buikgriep. Het zette bij hem gelukkig niet door, maar hij voelde zich voor zijn doen erg moe. Hij ging wel naar zijn werk, maar afspraken die hij 's avonds had, heeft hij afgezegd. Oké, het is dus een bacterie/virus waar je an sich al vermoeid van raakt.

Maar nu. Het is ruim een week geleden dat ik last had van mijn buik/darmen, er zijn dagen dat ik zo moe ben dat ik niets kan. Ik spreek geen mens, behalve mijn vriend, want ik heb er de energie niet voor. Mijn werkzaamheden liggen stil. Het voelt alsof ik terug bij af ben en mijn leven staat weer in de wacht.

Ik probeer afleiding te zoeken, want ik ervaar altijd een hoop stress in zo'n periode. Ik probeer als het kan wél een stukje te wandelen, of te zwemmen, en als ik even kan, dingen te doen die ik leuk vind. Ik neem druppels tegen virussen en bacterieën om de restjes op te ruimen, want ik heb al ontdekt dat mijn lichaam dat zelf niet meer kan. Ik eet vrij gezond.

Herkennen jullie zo'n terugval? Duurt het bij jullie ook weken tot maanden? Wat doen jullie om zo snel mogelijk weer een beetje op de been te zijn, hoe gaan jullie hiermee om?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

@ Anaska: maak je niet druk. Ik heb ook buikgriep gehad een maandje geleden en mijn man ook. Ik herken mijzelf precies in jouw verhaal. Ik zat helemaal aan de grond en mijn man zat de volgende dag alweer aan de koffie. En na het weekend gewoon weer aan het werk. Nou ik ben de hele week echt goed ziek geweest en de week erna was ik nog niets waard. Had ook vooral last van mijn evenwicht. Echt het komt goed. Geef het even de tijd met een week of drie ben je waarschijnlijk wel weer de oude :wink:
Ik pik ook elk virusje op die er maar bestaat pffffff maarja het is niet anders.

Sterkte!

Groetjes,
Sterre
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik ben (ook) een virusslurper, ik weet alleen niet of dat een geruststellende gedachte is :roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

@Sterre, bedankt voor je bemoedigende reactie. Ik wil te snel weer verder met mijn (parttime) leven. Maar de stress die mijn ongeduld me oplevert, helpt me niet echt.

@VGM, ja het hoort wel bij ME, he? Hoe lang duurt het bij jou voordat je dan weer op het niveau bent van voor je virus?
Plaats reactie