Duizeligheid en hoofdpijnen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door chinchilla »

Hoort dit bij cvs?
Mijn kind heeft er vaak last van.
En ik weet niet wat ik er aan kan doen om dit te verhelpen

paracetamol helpt niet nml.

maak me zorgen dat een arts niet verder kijkt dan 2 bloedonderzoeken tot nu toe..
:cry:
Kregen een testje...een vragenlijstje met 10 vragen die we al online hadden gevonden stelt niets voor.
Meneer de kinderarts keek zwaar serieus toen hij de lijst tevoorschijn haalde allemaal zeer intensief en interessant oid voor hem?

Maar mijn kind moest antwoord geven op 10 vragen!
Hij kruiste dit af op zijn jan boeren fluitjes..slow dus!
ok...zei hij
(hoe lul je een uur vol)
pauze....eh
dan is het wel bijna.......zeker
dat je cvs hebt!

Ok?
En nu?
ja eh..heb nog nooit zo een waardeloze kinderarts meegemaakt wat een slome!
:evil:
geen vit d of b tekorten test
schildklier ach? Inspanningstest wat?
Tig keer gevraagd deed hij niet aan mee...
hart onderzoek idem niet..
de ene keer zei meneer dit en dan weer dat!
Hoe moet je vertrouwen hebben in zo een arts?
Fybomyalgie?
Hij hoorde ons niet eens, gek he dat je daar niet meer naar toe wilt..
Goh?
Gebruikersavatar
kaatje38
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2011, 13:26

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door kaatje38 »

Beste Chinchilla,

Ook ik heb heel veel last van duizeligheid en hoofdpijnen.
Vaak dagelijks flinke hoofdpijn en daarnaast ook nog migraine.
Ik heb wel een heel resiment aan onderzoeken gekregen, dus ik zou zeggen;
ga voor een second opinion als je je niet begrepen voelt.

Groetjes Kaatje.
Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten.
(Nietzsche)

--------------------------------------------------------------------------------
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door feuer »

Hoofdpijnen en duizeligheid kan idd bij ME horen, duizeligheid vaak door een lage bloeddruk.
Zou voor de zekerheid wel even langs een neuroloog gaan (als je daar nog niet bent geweest).
Als je een doorverwijzing wilt, is een arts die volgens mij verplicht te geven (?).
Inspanningstest e.d. doet een reguliere arts idd niet, of niet voldoende.
Voor een uitgebreider onderzoek naar ME (of cvs) kan je beter naar het CVS/ME centrum in Amsterdam gaan.

Veel succes.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door uook »

@ Chinchilla,
Wegwezen van zo'n Pro forma arts, hoe sneller hoe beter, nog het liefst zonder ''honoraria" achter te laten.
Duizeligheid en hoofdpijn horen er natuurlijk bij, net zoals aangegeven in de ICC-richtlijnen, beschreven als atypische hoofdpijn o.m. en vnl. achter de ogen; dit kan(kon), -in eigen geval- zeer hevig en al even pijnlijk zijn; bovendien van (zeer) lange duur, meestal gepaard met hevige fotofobie (lichtgevoeligheid) en doen denken (of gepaard gaan) met migraine.
Duizeligheid kan zich op verschillende manieren uiten evenals de verwoording ervan trouwens, evenzo kunnen de 'symptomen' gewoon cumulatief van aard zijn: zeeziekte-gevoel, evenwichtsstoornissen (met nausea), gebrek aan coordinatie, vervreemding, orientatie verlies in tijd en ruimte, onwerkelijkheidsgevoel, griepachtig gevoel van hoge koorts (daar waar het vaak 'slechts' gaat om -langdurige- 'subfebriele' koorts), vervorming van kleurwaarneming etc..(dit enkel over hetgeen onder duizeligheid verstaan kan worden.. andere (co)morbiditeiten buiten beschouwing gelaten.
Hopelijk werkt een of andere vorm van analgeticum voor uw kind (buiten het genoemde paracetamol). Sowieso, platte rust en alle prikkels vermijden (licht, geluid, p.c. schermen, video..., geur van chemicalien en chemische producten tout court (voeding)!
In eigen geval is die 'hoofdpijn' met de jaren zo goed als verdwenen, maar het blijft oppassen voor overmatig p.c.-gebruik en co.
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door chinchilla »

Gelukkig dit is dus niet iets anders ergs?
:(
Pff opgelucht nu..
bedankt mensen voor de informatie!
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door mieshka »

feuer schreef:
Voor een uitgebreider onderzoek naar ME (of cvs) kan je beter naar het CVS/ME centrum in Amsterdam gaan.
Ja, dat wilde ik ook voorstellen. Je krijgt dan ook zelf een kopie van het verslag van de onderzoeken, wat je kunt gebruiken bij instanties. Maar onderzoekt het Centrum wel kinderen? Zo ja, zeker daarheen gaan!

Sterkte!
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door chinchilla »

Mijn kind had leukemie op jonge leeftijd speelt dit ook mee in dit geheel?
Of was het de oorzaak van?
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door uook »

@ Chinchilla,
Gelukkig dit is dus niet iets anders ergs?
Opletten geblazen met conclusies chinchilla; wij kunnen enkel de weerklank zijn van hetgeen we ondergaan aan M.E. symptomen en daar horen hogergenoemde wel degelijk bij. Dit sluit echter geen andere mogelijke aandoeningen uit en onze ervaringen mag je dan ook niet als exhaustief gaan beschouwen, evenmin als uitsluitingscriteria voor andere ziekten, zeker gezien de antecedenten van je kind zoals je ze vermeldt ! (zonder U, anderzijds 'de stuipen op het lijf' te willen jagen).
Met beste groet.
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door chinchilla »

Qua bloedonderzoeken heeft men denk ik van alles uitgezocht...maar wat onderzoekt men normaal gesproken allemaal voor men deze uitspraken kan doen inzake cvs?
Suiker is getest, nu ja herpesvirussen zoals pfeiffer en cmv is mijn kind al drager van...
Waarschijnlijk mee doorgelopen ook nog...omdat de arts niet goed opgelet heeft en alles maar afdeed als een wassen neus.
Zg overbezorgde moeder toch?
Mijn kind was ooit ernstig ziek dus..zal ik wel overdramatiseren, dacht ik niet.
Ben nml erg objectief in deze en ziek is ziek!
Een kind faked geen twee jaar lang dat het zg ziek is dokter, maar goed ben al weg bij die huisarts inmiddels.
En sinds kort is hij ook behoorlijk op non actief hoorde ik.
Nu ja schildklier is onderzocht, bloeddruk, de standaard bloedwaarden die waren goed.

En het begon zoals in feite pfeiffer begint, 2 maanden keelontsteking, ik zou zelf denken aan een herbesmetting pfeiffer? Maar dat kan niet volgens de artsen.
Lees toch overal online, van mensen die ooit pfeiffer hadden, dat dit kan zeker met cmv...
En dan nog hoeveel pech kun je hebben in je leven, als mensen het niet serieus nemen, omdat men maar een etiket opplakt.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Duizeligheid en hoofdpijnen

Bericht door uook »

@ Chinchilla,
wat onderzoekt men normaal gesproken allemaal voor men deze uitspraken kan doen inzake cvs?
LOUIZA heeft hier in dit verband uitvoerig en hoe nauwkeurig over gepost.
De site van MARLENE is ook een ware informatiebom !
Plaats reactie