Lichaamsgeur

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Sunny
Actief lid

Lichaamsgeur

Bericht door Sunny »

Met een beetje chroom open ik dit onderwerp. Ik vind het nl niet zo´n smakelijk onderwerp, maar ik vraag me wel af of er mensen zijn die onderstaande herkennen...

Ik heb vaak een sterk ruikende lichaamsgeur. Als ik transpireer dan ruikt dat vies, mijn urine heeft vaak een sterke geur en mijn adem ruikt niet lekker.
Ik heb het idee dat mijn lichaam de afvalstoffen niet voldoende kwijt kan en dat dit de oorzaak is van de sterke geur.
Ik vind dit erg irritant, eet veel kaugum en gebruik deodorant en parfum. Ik ga soms 2 x per dag in de douche en verschoon mijn kleding soms meerdere keren per dag, omdat ik me vies voel...herkent iemand dit ?
dullegreet
Actief lid

Lichaamsgeur

Bericht door dullegreet »

ja, ik herken het wel een beetje, ik ruik ook overal vanalles, bij mezelf en anderen. maar heeft dit niet een beetje te maken met een cvs intolerantie voor geuren (en lawaai en alcohol) ????

mijn vriend verklaart me soms gek als ik zeg dat ik iets ruik wat hij totaal niet ruikt. soms stapt hij vanonder de douche en ruik ik zweet bij hem, terwijl hij pas gewassen is ......

en een sterk ruikende urine heb ik ook regelmatig, maar ik denk dat dit een beetje hormonaal gebonden is, eisprong en zo, of afhangt van wat je gegeten hebt.

en mijn adem ruikt ook absoluut niet lekker, maar ik denk dat dit te maken heeft met een slecht werkende maag, ook een cvs probleem, die werkt meestal maar half en half.

maar ik ruik mezelf ook voortdurend, dat is een feit, ook als ik pas verse kleren aanheb, ik heb dit al jaren, ook van voor ik ziek werd. misschien was dit al een voorbode van cvs.

als je denkt dat je lichaam zijn afvalstoffen niet voldoende kwijt kan moet je veel drinken, heel veel, minstens 2-3 liter water per dag. misschien helpt dat dan wel. ik denk niet dat kauwgom een goeie oplossing is, het is zeer slecht voor de maag bovendien.
Shavonne
Gevorderd lid

Lichaamsgeur

Bericht door Shavonne »

Zeer herkenbaar allemaal!! Ik meen ook altijd dat ik ruik. Het liefst dousche ik ook 2 maals daags, maar mijn huid kan daar niet zo tegen. Moet ook iedere dag alles schoon aan. Maar ik denk dat dit inderdaad met een overmatige reuk te maken heeft.
Mijn man wordt er ook gek van, vooral als ik iets aan hem ruik!!!
Als ik vis heb gegeten, dan val ik zo ongeveer flauw op het toilet!
orchidee
Actief lid

Bericht door orchidee »

Hoi sunny,

kan gewoon een gevolg zijn van je cvs (channelopathy)
Door de cvs kunnen er zich dingen wijzigen in je lichaam en zo ook je reukvermogen (olfactorisch deficit) of ook gewoon je PH waarde
Groetjes,
Dirk
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

ik had pas geleden een artikel gelezen over dr.Tischer.
gaat over me/cvs en wat het allemaal met ons kan doen
zie me/cvs documentatiecentrum, klik op forum, klik op ervaringen uitwisselen.
misschien kan iemand dit overhevelen naar ons forum?, weet zelf niet hoe dit moet.
groetjes marion
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

het klopt inderdaad ik reuk ook van alles maar of dit met m,e te maken heeft ik weet het niet ook mijn transperatie ruikt scherp een soort amoniak heel vreemd mijn man hier wel eens gek van
alie
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

Ik herken dit niet,maar kan me voorstellen dat het heel vervelend is!!!

Je hebt toch ook van die body sprays??soort deo voor je hele lichaam zeg maar?helpt dat niet?

En wat betreft de slechte adem: je hebt toch van die mondsprays? van die kleine flesjes,handig oom mee te nemen.

En spoelen met mondwater na het tanden poetsen helpt misschien ook?

Xx
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

@Alie, een amoniak geur is bekend bij diabetes, had jij nu diabetes?
nina
Beginner

Bericht door nina »

ik ruik mezelf ook ' snel' maar of dit nu komt door de geur of doorcvs weet ik niet :D

Ik irriteer me er de laatste tijd wel meer en sneller aan...
maar ik heb ook veel opvliegers dusja..
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

nee chavon daar ben ik opgetest
maar het heeft er inderdaad wat mee te maken
en ik voel mij dan ook heel erg rot
mijn zenuwstelsel slaat soms op hol dus ook mijn adrenaline
komt sneller vrij en dat ruikt ook zo
rare dingen allemaal maar ik heb dit al heel lang ik kan dus niet tegen suikers ik heb wel suikerintolerantie
maar ik ben er nog
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Wat irritant voor je. Ik heb er zelf geen last van, alleen als ik een week niet gedoucht heb omdat ik te ziek was ruik ik wat minder lekker (en heb ik last van jeuk en eczeem...);).

Is je gebit verder goed in orde? Mijn tante stonk altijd ongelooflijk uit haar mond. Nu heeft ze vorig jaar haar tanden laten trekken vanwege parodontitis en de geur is helemaal weg.

Drink je genoeg water dagelijks? Dat helpt om de afvalstoffen te verwijderen uit je lichaam.

Probeer ook te peilen bij anderen of je inderdaad stinkt. Dan weet je iig of een ander er geen last van heeft.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi ik begin smorgens met 2 glazen water en dan heb ik mijn
yoghert en thee dan weer een glas water voor mijn medicijnen
en 2 bakjes koffie karnemelk smiddags om 2 uur een glas sap en daar na een glas thee en om 6 uuur water na mijn middageten en savonds weer een bakje koffie en 2 glazen water later op de avond dus best veel
ik loop een paar keer per jaar bij de tandarts en dat is goed nee dit heeft echt iets met mijn zenuwstelsel te maken kwadranten syndroom heet dat dat heb ik op jonge leeftid gekregen na mijnberoerte
orchidee
Actief lid

Bericht door orchidee »

Hoi allie,
Allereerst wil ik je zeggen dat ik je bewonder. Op je 67 nog zo positief denken;computeren...daar doe ik mijn hoed voor af.
Ik ben zelf een 43 jarige alleenstaande en door die cvs zie ik het vaak niet zitten. Als ik jou posts dan zie dan beurt dat me op dus Dank je.

Maar : lang voor mijn cvs diagnose rook ik "rotte eieren";dus een ammoniakachtige geur. De mensen in mijn omgeving roken echter niks. Een neuroloog zei dat ik epilepsie had (olfactorisch deficit)
Later zei DML me dat het zeer normaal was bij cvs doordat je hele lichaam anders reageert (channelopathy)
Gelukkig is dit fenomeen bij mij weggegaan.
Maar het kan dus best dat je PH waarde verandert
Groetjes,
Dirk
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je wel dirk
voor je lieve woorden
ik ben ook niet altijd positief geweest hoor
maar ik ben nog steeds aan het vechten
ik laat mij niet klein krijgen met deze rotziekte
ik heb alles in het medische circuit gehad
ik werd niet beter nu probeer ik het gewoon door zo gezond
mogelijk te leven ik ga niet achteruit dus zo word ik wel honderd
maar ik hoop dat er toch eerder een oplossing word gevonden
al was het zeker voor jullie en alle jongeren
want zo lange tijd wens ik niemand toe
liefs alie
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

Ik vind het echt heel knap van je alie ,dat je toch positief blijft!!!

Hoop echt dat het toch beetje voor beetje iets beter gaat met je,dat heb je
zeker verdient!!!

liefs
Plaats reactie