Vit B12 inspuitingen
Moderator: Moderators
Ik heb geen waarschuwingen over zenuwbaan gehoord van de huisarts. Maar dat kan aan de huisarts liggen natuurlijk. Ik heb het 1x daar gedaan en dat ging goed dus toen thuis. Dus ook weinig oefening en gewoon gaan.
Maar als je kan dfainher ga naar je huisarts en vraag om raad.
Maar als je kan dfainher ga naar je huisarts en vraag om raad.
Teken petitie: erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
- marianneke
- VIP-donateur
Je zou het ook eens via de thuiszorg kunnen proberen.
Bij mij komt er 2 keer per week een verpleegkundige van de thuiszorg om de injectie te zetten. Heb ze gewoon gebeld toen ik ze voor geschreven kreeg en het enige wat ze nodig hadden was een artsverklaring en een uitvoeringsverzoek van de voorschrijvend arts. Ik hoef er zelf niks voor te betalen dat wordt allemaal geregeld via de AWBZ (is onderdeel van je zorgverzekering) Het enige wat ik niet vergoed krijg zijn de B12 ampullen zelf.
In het uitvoeringsverzoek stond bij mij ook dat het mogelijk was dat ze het injecteren aan mij konden aanleren zodat ik het uiteindelijk zelf zou kunnen.
Ik heb de B12 injecties wel via een Nederlandse arts voorgeschreven gekregen en niet via DML dus ik weet niet of dit alles ook geld als het door een buitenlandse arts wordt voorgeschreven.
Bij mij komt er 2 keer per week een verpleegkundige van de thuiszorg om de injectie te zetten. Heb ze gewoon gebeld toen ik ze voor geschreven kreeg en het enige wat ze nodig hadden was een artsverklaring en een uitvoeringsverzoek van de voorschrijvend arts. Ik hoef er zelf niks voor te betalen dat wordt allemaal geregeld via de AWBZ (is onderdeel van je zorgverzekering) Het enige wat ik niet vergoed krijg zijn de B12 ampullen zelf.
In het uitvoeringsverzoek stond bij mij ook dat het mogelijk was dat ze het injecteren aan mij konden aanleren zodat ik het uiteindelijk zelf zou kunnen.
Ik heb de B12 injecties wel via een Nederlandse arts voorgeschreven gekregen en niet via DML dus ik weet niet of dit alles ook geld als het door een buitenlandse arts wordt voorgeschreven.
- marianneke
- VIP-donateur
Graag gedaan
Ik heb ook de 10mg (krijg ze opgestuurd van de natuurapotheek nadat zij het recept ontvangen hebben) daarom krijg ik de ampullen ook niet vergoed van de zorgverzekering. De spuiten en naalden worden wel gewoon vergoed gelukkig mits je ze op recept hebt van een arts. Ik weet niet hoe mijn huisarts denkt over deze dosering van B12, ik ben gewoon meteen naar de thuiszorg gaan bellen omdat 2 keer per week voor langere tijd naar de huisarts te belastend is voor mij.
Succes, hoop dat je er iets aan gaat hebben.

Ik heb ook de 10mg (krijg ze opgestuurd van de natuurapotheek nadat zij het recept ontvangen hebben) daarom krijg ik de ampullen ook niet vergoed van de zorgverzekering. De spuiten en naalden worden wel gewoon vergoed gelukkig mits je ze op recept hebt van een arts. Ik weet niet hoe mijn huisarts denkt over deze dosering van B12, ik ben gewoon meteen naar de thuiszorg gaan bellen omdat 2 keer per week voor langere tijd naar de huisarts te belastend is voor mij.
Succes, hoop dat je er iets aan gaat hebben.
Hebben jullie wel eens dat je na een inspuiting of half tijdens bijna flauwvalt? Ik had het zonet, zag niks meer, heel licht in mijn hoofd en had oorsuizen. Beetje eng. Maar even hoofd tussen de benen (zittend) en toen gelegen en het gaat weer.
Ik heb geen last van de b12 injecties. Maar heel eerlijk gezegd heb ik ook niet het idee dat ze me ergens mee helpen. Nu weet je dat natuurlijk nooit zeker, maar na een jaar spuiten (2x per week) heb ik soms het gevoel dat ik ook wel met veel minder injecties toe zou kunnen.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Oke dank je sowfia. Ik had het alleen de eerste keer dat ik zelf injecteerde maar dan zelfs minder erg dan vandaag. Tussentijds niet meer gehad (spuit nu zo'n 2 weken dagelijks sc 5mg).
re
Ik ben in het begin begonnen met b12 injecties uit nood. Men dacht toen dat ik b12 te kort had. Spreken we over 2004. Waarde was toen niet geprikt maar men is uit nood begonnen met inj.b12. Eerst iedere week en zo uitbreiden tot 1x per 2mnd. Echter bemerkte ik in het begin vooruitgang, en sinds een jaar of 5 achteruit gang. CVS is toen naar voren gekomen. heb vandaag huisarts gebeld voor b12, ondanks ik hem pas gekregen hebt.. puur omdat ik even de feestdagen wat beter door wilt komen. Na een b12 injectie heb ik ongeveer een week iets meer energie en dan is het weer op.
- marianneke
- VIP-donateur
@Biancav,
Als jij je na een injectie een week wat beter voelt en het daarna weer achteruit gaat dan krijg je waarschijnlijk gewoon te weinig B12 injecties. Deze zouden als er gedacht wordt aan een B12 tekort afgebouwd moeten worden op geleide van de klachten en niet omdat de arts perse naar de minimale frequentie van 1x per 2 mnd toe wil. Iedereen is anders en reageert anders, de een heeft genoeg aan 1x per 2 mnd en de ander heeft vaker een injectie nodig om zich goed te blijven voelen.
Heeft jouw arts toen jij weer achteruit ging eerst geprobeerd om de frequentie van de B12 injecties weer op te voeren voor er aan CVS gedacht werd? Want jouw verhaal dat je in het begin vooruitgang merkte doet mij sterk denken aan een B12 probleem i.p.v. CVS.
Als jij je na een injectie een week wat beter voelt en het daarna weer achteruit gaat dan krijg je waarschijnlijk gewoon te weinig B12 injecties. Deze zouden als er gedacht wordt aan een B12 tekort afgebouwd moeten worden op geleide van de klachten en niet omdat de arts perse naar de minimale frequentie van 1x per 2 mnd toe wil. Iedereen is anders en reageert anders, de een heeft genoeg aan 1x per 2 mnd en de ander heeft vaker een injectie nodig om zich goed te blijven voelen.
Heeft jouw arts toen jij weer achteruit ging eerst geprobeerd om de frequentie van de B12 injecties weer op te voeren voor er aan CVS gedacht werd? Want jouw verhaal dat je in het begin vooruitgang merkte doet mij sterk denken aan een B12 probleem i.p.v. CVS.