Yaeyama chlorella en larch arabinogalactan

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Hoi,

Ik heb nu dus ook opeens de Larch Arabinogalactan op mijn (aangepaste) Behandelplan staan...
Wie heeft hier ervaring mee, goede of slechte?
En is het behalve bij Protea nog ergens anders te verkrijgen (goedkopere optie?).

Alvast bedankt!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
andreas
Beginner

Bericht door andreas »

Larch arab. is inderdaad erg prijzig, maar bij mij helpt het wel erg goed om de nadelige effecten van AB-kuur op te vangen. Bij mij werkte het goed tegen langdurige te dunne ontlasting (sorry voor dit onderwerp :oops: , maar ja kan er niet omheen). Als ontlasting weer ok is, bestaat weer wel kans op verstopping, dus dan doe ik weer een wat lagere dosis. Ik pas het dus een beetje aan al naar gelang, en gebruik eigenlijk nooit 2 volle maatjes (zoals bij mij voorgeschreven), doe er dan dus ook langer mee. Verder schijnt het ook gunstig te werken op immuunsysteem, las ik ergens.

Enne, ik weet geen ander adresje voor de Larch arab, iemand anders misschien?

Ik bestel Chlorella bij IHerb:http://www.iherb.com/
(merk Now Foods, dus niet Yaeyama), is veel goedkoper,

Andreas.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Hoi Andreas,

Bedankt voor je antwoord...
Van de AB kuren heb ik meestal niet veel last, en ook dunne ontlasting al een tijd niet meer, eerder tegenovergesteld soms (idd lekker onderwerp, maar allah, we zijn wel wat gewend;-))...dus waarom ik het moet nemen is mij niet geheel duidelijk...

Chlorella hoef ik niet te nemen, wel eens geprobeerd, maar kan er niet goed tegen, krijgen allemaal grote bulten in mijn nek (volgens DML omdat het lichaam de afvalstoffen niet kan verwerken?) Maar vraag mij af als dit ook zoiets is, zou ik er wel goed aan doen om het te nemen...?

Heb wel iets soortgelijks gezien nu bij Iherb, maar dat is ook niet echt goedkoop, en 100mg. Hoeveel zit er in die pot van Protea?
Het lijkt mij ook best een vies goedje...het is een poeder toch? Hoe neem je dat in, met water?

Thanks!
(Emily Dickinson)
andreas
Beginner

Bericht door andreas »

@metoo: "While larch AG is important for digestive health it has received even more attention for its ability to promote the health of the immune system. Larch AG seems to enhance immune response and may be termed a biological response modifier. (10)"

Larch arab is vezel van een boom. Het is een poeder dat je oplost in water. Ik vind het wel lekker, beetje kokos-achtig,

Andreas
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ok, ik ben om ;-) Haha...moet het maar gewoon gaan proberen dan denk ik...
(Emily Dickinson)
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Ik heb nog een grote pot Larch Arabinogalactan over. Dr. De Meirleir heeft me deze pro-biotica een paar maanden geleden voorgeschreven, maar had één pot teveel besteld.

http://www.protea-nutraceuticals.nl/lan ... actan.html

Deze is voor een leuk prijsje over te nemen, stuur even een pb'tje als je interesse hebt...
triske
Donateur
Donateur

Bericht door triske »

Ik geloof dat je larch arab. ook bij energetica natura kan bestellen, maar is ook allemaal duur daar.
Plaats reactie