boezemfibrilleren

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
blossom
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door blossom »

Sinds een paar dagen heb ik last van trillingen in mijn linker borst, het voelt alsof je voelt dat de ader vol stroomt. Ook heb ik vaak last van onregelmatige hartslag. Als ik soms gebukt zit dan ga ik met mijn hele lichaam heen en weer vanwege die hartslag. Ik heb op het internet gezocht en kwam uit op boezemfibrilleren en vroeg mij af of jullie er ervaring mee hebben en of tips hebben.

Maak me er toch wel een beetje zorgen over...
vilric
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door vilric »

Blosom... ik weet daar niets over. Maar 'k mag ook eens grappen he in al onze ellende??

Dacht bij het lezen van de titel bij mezelf, he, dat kan eens een leuk onderwerp zijn. Ik hoopte iets bij te leren als man:) (Maar is dom grapje hoor, erger je niet aan m'n mannenpraat:))
yoyo
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door yoyo »

@blossom: ik heb ook wel eens wat rare trillingen in linkerborst, maar is denk ik een spier die dan even trilt. En ik heb gevoel laatste tijd dat hart wel eens ineens hart klopt oid maar weet ook niet wat het is. Als je je zorgen maakt, zou ik als ik jou was maar even langs huisarts gaan. Mijn huisarts heeft al wel vaker naar mijn hart geluisterd, maar was altijd goed. Dus ik probeer me er nu maar even geen zorgen over te maken, tenzij het erger wordt.
Hoop dat je duidelijkheid krijgt bij huisarts, want dat je hele lichaam heen en weer gaat,
vind ik wel beetje apart.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gast

boezemfibrilleren

Bericht door Gast »

hoi blossom,

ik heb al bijna 14 jaar last van boezemfibrilleren....(pacemaker,alle medicatie bijna gehad, 3 ablaties, en vorige week weer in het ziekenhuis gelegen)
als je hart zo heel snel klopt leg dan eens je wijsvinger en middelvinger op je pols(binnenkant)net onder de duim
als je het juiste plekje gevonden hebt dan kun je heel goed je hartslag voelen
kijk op je horloge en begin als de sec.wijzer op 12 staat, een halve minuut de kloppingen te tellen, vermenigvuldig dit met 2 en je hebt je hartslag per minuut
dus je telt bijv 40 slagenx2 en je komt uit op 80=dus een normale hartlag per minuut
als je boezemfibrilleren hebt dan is er een chaotische elektrische prikkel in je hart, en bloed wordt dan niet of slecht doorgepompt, met allerlei gezondheidsklachten als gevolg
denk je echt aan boezemfibrilleren ga dan idd naar je huisarts, hij kan je doorverwijzen naar een cardioloog
bij regelmatig boezemfibr. krijg je dan medicatie eneen holter mee, een kastje dat je 24 uur draagt, voel je een onregelmatigheid dan druk je op een knopje en dan wordt de ritmestoornis "opgeslagen"
het is dan uit te lezen of je een ritmestoornis hebt of niet
maar vaker is het een onschuldige hartklopping, dit voel je ook heel goed, maar gaat vanzelf weer over
het natuurlijk niet goed in te schatten waar je last van hebt
ik zou het eens noteren wanneer je iets voelt, bij inspanning, voel je je duizelig etc,
maar als je het niet vertrouwd:morgen een afspraak maken!sterkte
Gast

boezemfibrilleren

Bericht door Gast »

blossom,

gaat het al iets beter met je???
vilric
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door vilric »

Brandy, moet dit met zo'n kastje of zien ze dat ook op cardiogram?
blossom
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door blossom »

Het getril ( voelt alsof je telefoon trilt) wordt steeds erger dus ik ga er wel even mee naar de dokter.
Gast

boezemfibrilleren

Bericht door Gast »

hoi vic,

ee ecg maken van je hart is een momentopname als je dus ritmestoornissen hebt, en er wordt een ecg gemaakt dan is dat te zien op een ecg, en ook welke ritmestoornissen
een holter is een kastje voor 1-3 dagen, maar dan moet er natuurlijk dan wel iets gebeuren, anders lijkt alles normaal
dan heb je ook nog een reveal, dit is voor langere tijd, wordt ook net als een pm geimplanteerd, en er kan dan ecgs gemaakt worden

@blossom: goed dat je naar een dokter gaat,hoop dat het alemaal meevalt
groetjes
blossom
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door blossom »

Ik kreeg van mijn moeder te horen dat ik vroeger ook al iets met hartritme had ofzo...
vilric
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door vilric »

Ja, dan is het wel ernstiger als hetgene ik eerst uit de titel haalde. Ik dacht dat dit eerder een soort van krampachtige trekkingen waren in de boezemstreek.
Zoals iedereen ze wel kent, in de benen of zo.

Maar onze spieren hebben het hard te verduren. Zou niet verwonderlijk zijn dat een belangrijke spier zoals ons hart hier ook onder lijdt.

Hopenlijk mag het allemaal meevallen Blossom... Hou je ons op de hoogte van verdere onderzoeken

(heb er interesse in, bij mij zitten hartinfarcten in de familie op vrij jonge leeftijd. Zelf heb ik nu een bloeddruk van 17 op 14 met pieken tot 24 op 14.... en geen fibrilleren maar wel stekende pijn soms in de borststreek. Mijn CVS onvriendelijke huisarts zegt dat dit bovenborstpijnen zijn veroorzaakt door stress. Daarom vroeg ik of ze op cardiogram al één en ander zagen, die hebben ze op korte tijd al 2 keer afgenomen zonder echte afwijkingen. Maar ben bezorgd natuurlijk)
blossom
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door blossom »

Natuurlijk vooral ook omdat het in de familie zit. Dat is zorgen verwekkend.
Artsen gooien zoveel op stress.
blossom
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door blossom »

vic schreef:Blosom... ik weet daar niets over. Maar 'k mag ook eens grappen he in al onze ellende??

Dacht bij het lezen van de titel bij mezelf, he, dat kan eens een leuk onderwerp zijn. Ik hoopte iets bij te leren als man:) (Maar is dom grapje hoor, erger je niet aan m'n mannenpraat:))
Haha Echte mannenpraat
vilric
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door vilric »

Jaaaaaah...... We blijven steeds dezelfde he lol
Gast

boezemfibrilleren

Bericht door Gast »

hoi blossom,

ben je nog bij je huisarts geweest?
blossom
Actief lid

boezemfibrilleren

Bericht door blossom »

Hallo bedankt voor de belangstelling
Ik ben inderdaad bij de dokter geweest en volgens hem is het een spiertrekking.
Ik hoefde me geen zorgen te maken zei hij.
Plaats reactie