Wimperuitval ...Zou het dan toch...?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

kel schreef:Dat een ME-er meer kans heeft op kanker is nooit gezegd of bewezen..
Oneens;

Uit een document van Frank Twist blijkt dat ME-patienten (veel) eerder overlijden dan gezonde personen.

Doodsoorzaak 1 t/m/ 3 onder ME-ers is geloof ik kanker, hartfalen en zelfdoding, de (enig juiste) volgorde moet ik je eerlijk gezegd schuldig blijven :oops:

Cijfers die er m.i. NIET om liegen en dat allemaal voor een niet of nauwelijks erkende ziekte..... :twisted:
Laatst gewijzigd door verlorengezondheidman op 30 nov 2011, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi kel,
kel schreef:Dat een ME-er meer kans heeft op kanker is nooit gezegd of bewezen..
ikzelf vrees van wel... gezien het slechte functioneren van het imuunsysteem die zorgt dat kankercellen dus overwoekering aan cellen worden opgeruimd..
Lees dit interessante artikel: "ME/cvs en het risico op Kanker": http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-791.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

kel,je hebt gelijk hoor dat je niet naar een dermatoloog gaat,schiet je toch niets mee op.
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Oehh ja joh... dat is idd wel krom... ME is een ''ziekte'' tussen de oren zoals ze dat mooi zeggen... maar er is al wel bewezen dat het dus een grotere kans geeft om te overlijden aan kanker... Hoe krom is dat nou?? Echt verschrikkelijk gewoon!

@ josje, heb jij er ook niets aan gehad naar de dermatoloog te gaan? :-)
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

nee, stond binnen 2 minuten weer buiten wel met een diagnose op zak.
er is niet veel aan te doen.
groetjes josje.
kel
Actief lid

Bericht door kel »

@ Louisa! heftog artikel hoor :S
Wel goed om te weten en er rekening mee te houden...
maar niet iets waar ik vrolijk van wordt.
Ik wist al wel dat mijn chronisch actieve pfeiffer een rol zou spelen in een zeer verhoogd risico op de ziekte van Hodgkin, maar ook hier wil ik zo weinig mogelijk over nadenken... anders schiet mijn depresivietijd weer enorm omhoog! al die ellende met die kl*te ziekte! bahh!

@ Jose ohh dat is ellende zeg! kunnen ze er niets aan doen nee? Ohh dat is helemaal vervelend! Dus had je er dus inderdaad niet zo veel aan om te gaan dan...
En haartransplantatie? Of vind je dat zelf misschien te heftig? Of is jouw haaruitval niet extreem? Bij mij niet... een ander ziet het niet eens... ik heb geen dikke bos meer.. maar wel nog genoeg haar op mijn hoofd gelukkig... alleen hele happen uit mijn wimpers het hele jaar door... dus maar een paar wimpertjes om make-up op te doen haha... dat is wel jammer!
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

ik haak ook even in... ik heb ook enorm last van haaruitval op m'n hoofd, m;n haar is heel erg dun geworden. ben ervoor bij mijn dermatoloog geweest die direct met me eens was dat het enorm is uitgevallen. Hij noemde diverse factoren waar zeker bij ME sprake van kan zijn: Tekorten in de voeding zoals: biotine(b8 ), eiwit,essentiele vetzuren, koper, selenium, ijzer, zink, b12, b5, foliumzuur, en nog een paar vitamines/aminozuren.
met name b12&ijzergebrek is een grote boosdoener!
er zijn goede supplementen te koop, ik ben me aan het orienteren en denk zelf dat ik voor Haar Totaal Balans van Bloem ga ( http://www.bloem.net/haartotaalbalans )
in mijn geval in combinatie met ijzertabletten, mijn ijzer is chronisch aan de lage kant (net onder de ref.w. of laag-normaal), volgens mijn dermatoloog reden genoeg om dit hoger te krijgen
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

@ Jose ohh dat is ellende zeg! kunnen ze er niets aan doen nee? Ohh dat is helemaal vervelend! Dus had je er dus inderdaad niet zo veel aan om te gaan dan...
En haartransplantatie? Of vind je dat zelf misschien te heftig? Of is jouw haaruitval niet extreem? Bij mij niet... een ander ziet het niet eens... ik heb geen dikke bos meer.. maar wel nog genoeg haar op mijn hoofd gelukkig... alleen hele happen uit mijn wimpers het hele jaar door... dus maar een paar wimpertjes om make-up op te doen haha... dat is wel jammer![quote]

sorry kel,ik had je berichtje niet gelezen.
haartransplantatie zal niet helpen,want mijn lichaam valt mijn eigen haar aan en daarom valt het uit.ik kreeg 10 jaar geleden een kaal plekje in mijn haar en ben daar mee naar de dokter gegaan en die zei dat het wel 3 maanden kon duren voor dat dat weer over was,maar na 3 maanden was ik op een paar plukjes haar na kaal geworden helaas.
ik draag nu al 10 jaar een pruik. ook mijn wenkbrauwen en wimpers zijn uitgevallen.ik vertel dit niet om iemand bang te maken,maar om te vertellen dat dit waarschijnlijk een auto imuunziekte is en anders is dan gewoon haaruitval wat zich kenmerkt in het dunner worden van het haar.
bij allopesia areata valt het haar uit in ronde plekjes die dan steeds groter kunnen worden.
kel ik vind het ook vervelend om smorgens altijd mijn wenkbrauwen en wimpers te moeten tekenen en soms lukt dat door de me ook niet zo goed,maar ja we doen er alles aan om er maar zo normaal mogelijk uit te zien he, dan kunnen de mensen zeggen dat we er helemaal niet ziek uitzien. :D
Plaats reactie