ME/CVS griep.
Moderator: Moderators
Hey jazzie!
ME kan toch wel beginnen met pfeiffer? Ik hoorde als je het daarna langer na een half jaar ziek bent ze het toch ME zouden noemen? Ik dacht na 8-9 maanden hersteld te zijn (kon steeds meer, hoewel ik wat sneller moe werd/blees met inspanning) en toen kreeg k griep en zo gebleven eigenlijk..
groetjes, Nienke
ME kan toch wel beginnen met pfeiffer? Ik hoorde als je het daarna langer na een half jaar ziek bent ze het toch ME zouden noemen? Ik dacht na 8-9 maanden hersteld te zijn (kon steeds meer, hoewel ik wat sneller moe werd/blees met inspanning) en toen kreeg k griep en zo gebleven eigenlijk..
groetjes, Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Ja sorry, mijn formulering was wat ongelukkig.Nienke schreef:Hey jazzie!
ME kan toch wel beginnen met pfeiffer?
ME/CVS kan inderdaad een Post Viraal Syndroom zijn.
Ik doelde eigenlijk op dingen zoals stress/overwerkt zijn, dat moet juist uitgesloten worden als oorzaak, voordat je de diagnose ME/CVS kan krijgen.
Mijn moeder heeft ook ME, al 27 jaar.. Misschien is het toch wel redelijk erfelijk en heeft het feit dat zij het ook heeft er wel voor gezorgd dat ik vatbaarder ben geboren voor ME. Ik heb daar nooit echt hele concrete informatie over kunnen krijgen.
Ik was al redelijk bezig met mijn gezondheid, voelde me al een tijdje niet lekker en nadat ik keelontsteking heb gehad is het bij mij echt mis gegaan, toen heb ik echt een klap gekregen en ging het heel slecht. Ik was bedlegerig, niet in staat om mezelf aan te kleden enz.
Ik leidde ook een vrij actief leven, stond onder grote druk, had veel stress en dacht niet echt aan mezelf, dat zal ook meegespeeld hebben.
Ik was al redelijk bezig met mijn gezondheid, voelde me al een tijdje niet lekker en nadat ik keelontsteking heb gehad is het bij mij echt mis gegaan, toen heb ik echt een klap gekregen en ging het heel slecht. Ik was bedlegerig, niet in staat om mezelf aan te kleden enz.
Ik leidde ook een vrij actief leven, stond onder grote druk, had veel stress en dacht niet echt aan mezelf, dat zal ook meegespeeld hebben.
Ik werkte indertijd 100% op kantoor de hele dag achter de comp. Zat in het buurthuis gebeuren, wijkpanel, op training met de hond. In '91, '92 en '93 naar Australie geweest. Kon absoluut niet slapen in het vliegtuig en raakte overvemoeid. Kreeg voorhoofds- en bijholten ontstekingen en daarna ging het goed mis.
Luisterde niet naar mijn lichaam, werd steeds vermoeider en daar zit ik dus nog steeds mee.
Ik heb er wel van geleerd, luister nu in ieder geval wel naar mijn lijf.
Maar sinds ik medicijnen heb voor verhoogd cholesterol en andere voor de hoge bloeddruk ben ik veel akeliger dan daar voor. Staat ook in de bijsluiters dat het vermoeidheid kan geven!!
Ik denk dat ik ook hier mee moet leren leven, valt niet altijd mee.
Luisterde niet naar mijn lichaam, werd steeds vermoeider en daar zit ik dus nog steeds mee.
Ik heb er wel van geleerd, luister nu in ieder geval wel naar mijn lijf.
Maar sinds ik medicijnen heb voor verhoogd cholesterol en andere voor de hoge bloeddruk ben ik veel akeliger dan daar voor. Staat ook in de bijsluiters dat het vermoeidheid kan geven!!
Ik denk dat ik ook hier mee moet leren leven, valt niet altijd mee.
he truus die chollesterol pillen geven inderdaad veel last
kan je geen andere krijgen
ik heb dus en van mijn bloedruk pillen en ik heb zocor voor mijn chollesterol daar heb ik ook deze bijwerkingen van
maar ik kan niets anders verdragen, dus ik haal er een stukje vanaf, en dat werkt ook wel ik heb nu een cholesterol gehalte rond de 6
liefs alie
kan je geen andere krijgen
ik heb dus en van mijn bloedruk pillen en ik heb zocor voor mijn chollesterol daar heb ik ook deze bijwerkingen van
maar ik kan niets anders verdragen, dus ik haal er een stukje vanaf, en dat werkt ook wel ik heb nu een cholesterol gehalte rond de 6
liefs alie
Geen idee wat mijn cholesterol op het moment is. Ben net thuis van het ziekenhuis voor bloedprikken. Dat hoor ik maandag over een week pas. Die jongedame prikte vekeerd en dat deed toch zeer, bleek ze een zenuw vlak naast het bloedvat geraakt te hebben, toen naar rechts. Ik heb gezegd als dat niet lukt stop ik ermee want ik ging bijna van mijn stokje. Maar Re ging het gelukkig goed.
Ik heb vorige week nog geprobeerd met de huisarts over die medicijnen te praten mar dat mislukte. Ze neemt die ME van mij blijkbaar niet zo bar serieus. Ben je klaar mee niet. Ik zie het nog maar even aan, wat moet je anders.
Groetjes.
Ik heb vorige week nog geprobeerd met de huisarts over die medicijnen te praten mar dat mislukte. Ze neemt die ME van mij blijkbaar niet zo bar serieus. Ben je klaar mee niet. Ik zie het nog maar even aan, wat moet je anders.
Groetjes.
alweer griep gisteren kreeg ik het heel koud in de middag daarna heel warm hoge koorts en heel naar voelend de koorts wilde niet zakken henk ongerust belt de huisarts die constateerde griep een virus ik heb het notabenen pas gehad en dat duurde wekenlang ik ben vanmorgen bij de internist geweest ik heb het over de spierspanning gehad en mijn hoofd en ogenpijn daar moet ik dus mijn spierontspanners voor gebruiken het helpt niet en nu die koorts en hoofd en keelpijn weer je word hardstikke slap en huilerig hier van en die ellendige kou
overdag ging het wel nu komt die koorts weer opzetten hier word ik echt stapel van sorry ik wilde het even kwijt
alie
overdag ging het wel nu komt die koorts weer opzetten hier word ik echt stapel van sorry ik wilde het even kwijt
alie